Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei jeg er ny her :)


Lissi123

Recommended Posts

Hei jeg heter Lisbeth, er 31 år . Jeg bor på et småbruk i sverige med ca 40 mål tomt sammen med mine dyr. Jeg har 4 hunder og 3 katter.

Jeg har 3 Siberian husky alle er tisper to er helsøsken og er 1 år gamle, den siste er 2 år gammel og er halvsøster til de to andre. Jeg har en Border coillie/aussie blanding tispe alder 7 år.

I vinter blir det sledekjøring og ellers så kjører jeg med saccovogna mi.

Jeg flyttet til sverige for 3 år siden og stortrives i sverge.

Hundene mine kan en del triks, og jeg går en del turer med hundene når de ikke trekker.

Alle mine katter er vanlige huskatter og er kastrert alle sammen.

Drømmen er å drive oppdrett av friske, raske siberian huskyer som også er gode trekkhunder. Tiden får vise hva som skjer :ahappy:

Ja dette var litt om meg og dyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen velkommen! =D

Godt med flere som har erfaring med siberians. Jeg kunne selv tenkt meg en (og kanskje flere etterhvert?). Det er jo herlige hunder. Du må GJERNE legge ut bilder av gjengen :lol:

Og hvis du vil kan du godt beskrive hvordan hundene dine er. Jeg er veldig nysgjerrig =)

Sonen er et trivelig sted å dele erfaring med hverandre. Mange hyggelige folk her :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen velkommen! =D

Godt med flere som har erfaring med siberians. Jeg kunne selv tenkt meg en (og kanskje flere etterhvert?). Det er jo herlige hunder. Du må GJERNE legge ut bilder av gjengen :lol:

Og hvis du vil kan du godt beskrive hvordan hundene dine er. Jeg er veldig nysgjerrig =)

Sonen er et trivelig sted å dele erfaring med hverandre. Mange hyggelige folk her :D

Tusen takk :D

Jeg er veldig forelsket i rasen.

Skal prøve å beskrive hundene .

Corry hun er en rømmingsmester de lux, ikke noe kjempekose hund selv om det kommer seg. Hun er veldig god i blodspor, og ble nr 2 på lydighetskurset sitt. Hun er ikke noe lederhund men, trekker veldig bra slede.. Hun har endret seg etter lydighets kurset totalt og fått god kontakt med henne.

Hun er den som stikker av om hun er løs så hun må være i bånn. Hun kan sette i gang å ule om hun ikke er fornøyd. Corry er som en valp og en skulle slettes ikke til tider kunne skjønne at hun er 2 år hihi.

Ellers er hun veldig glad i kose med kattene mine, er veldig sær i matveien og er den av mine som spiser minst. Hun er veldig sta!,. Hun er veldig snill mot andre hunder og barn. Ja hun er ei veldig god jente.

xena er den gladeste hunden jeg har vært borti halen går i ett. Hun liker å¨være midtpunktet, hun elsker mat.

Hun og shadow ble favorittene til barna nå¨r jeg hadde de med til sentrum. Hun er veldig flink på innkalling. Hun er en veldig flink trekkhund, og ser ut til å bli en kjemp flott lederhund.

Jeg skal prøve henne på blodspor, jeg aner ikke hvordan det skal gå men håper at det går bra.

Hun elsker å leke med andre hunder og det hun liker best er å springe, springe og springe. Hun kan være en meget sta frøken om hun vil. hehe men hun er relativt lett lære når hun vil.

Shadow ja hun er den hunden i flokken som er litt skeptisk til nye ting i verden. Hun er en veldig glad lettlært tispe som alltid finner på nye ideer. Jeg tror hun kan bli en lederhund hun også, men ja tiden for vise. Hun er helt enorm på å lukte frem de andre hundene. vært veldig flink på å søke opp personer som har gjemt seg samtidig som hun elsker å lukte frem andre. Hun sier ifra når de andre er i nærheten og er veldig flink. Hun kan noen triks. enkelte selvlært. Hun er den største hunden i flokken min. Hun elsker å trekke, er veldig flink med barn og andre hunder. Hun er den som legger seg opp på meg for å varme meg når jeg er syk, og er mammadalt delux . Hun er veldig glad i mat, og går å snuser i skåla etter hun er ferdig i håper om at det magisk har kommet mat i skåla igjen-

Dixie hun er en veldig snill hund. Hun er lettlært liker å dra saccogvong, agility. spor og lydighet, en veldig allsidig hund. Hun er en blanding av border collie/aussie og er en hund meg et stort hjerte.

Hun er en matglad jente. Har i grunnen aldri vært leken med andre hunder, men går gått i sammen med de fleste hundene. Hun er også veldig glad i mennesker og tror at alle er til får å kose med henne. Hun springer alltid løs og er veldig flink til å høre etter.

Hun elsker å gå tur. Hun er kastrert.

Hun har smeltet mange hjerter på sin vei.

Bilder kommer etterhvert, har en ny data så bildene er på den andre dataen hihi. så må få overført bilder til denne maskinen først :ahappy:

Ellers vil jeg si tusen takk til alle sammen for en varm velkomst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder av nydelige hunder! :lol: Fikk ikke sett videoene da fordi macen her ikke har programtillegget som kreves for å se de.

Men jeg fikk enda mer lyst på siberian for å si det slik.. Elsker rett og slett væremåten og det at en husky er en husky! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder av nydelige hunder! :lol: Fikk ikke sett videoene da fordi macen her ikke har programtillegget som kreves for å se de.

Men jeg fikk enda mer lyst på siberian for å si det slik.. Elsker rett og slett væremåten og det at en husky er en husky! :ahappy:

ja jeg elsker Siberian huskyene selv :D

Er virkelig rasen jeg har fallt for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...