Gå til innhold
Hundesonen.no

1600-tallet kostyme


MegaMarie

Recommended Posts

Papillon sin raseparade skal ha 1600-tallet som tema, og jeg lurer da på hvordan jeg kan kle meg opp, og eventuelt hunden? Jeg vil helst kunne kle meg opp med noe jeg allerede har, så ikke kom med noen super dyre, fancy-pantsy kostymer fra en eller annen butikk, takk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell 1600 tallet er ikke det billigste tema vil nå jeg si. Med mindre du har noen fancy kostyme kjoler, korsetter og store skjørt blir det vanskelig. Alt etter hvilken str du er så har jeg evt en del alternativer du sikkert kunne fått lånt for anledningen. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, da skal du jobbe litt. Man får dog gjerne leid kostymer på f.eks. teater, det trenger ikke å bli så dyrt.

Ellers, hvis du har et stort fint skjørt, så kan du kjøpe underskjørt med spiler (noen hundrelapper koster det nok, dog) så det blir vidt. Og håpløst å gå med hund med... En billig parykk med krøller (burde fåes på lekebutikk e.l.) og en stor hatt med fjær i er fint.

Du kan evt. registrere deg på laivforum.net og høre om noen kan låne deg noe.

Noen 1600-talls inspirerte kostymer finner du her: http://www.simira.net/gallery/Laiv/2009-02-22-LRP-MaskerogMenuett/

Ellers, tenk tre musketerer og Marie Antionette, så får du mye den kommersielle oppfatningen av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell 1600 tallet er ikke det billigste tema vil nå jeg si. Med mindre du har noen fancy kostyme kjoler, korsetter og store skjørt blir det vanskelig. Alt etter hvilken str du er så har jeg evt en del alternativer du sikkert kunne fått lånt for anledningen. :hmm:

Jeg bruker størrelse 36. Kan også bruke noe i str 38 om det ikke er for alt for stor, eller 34 om det ikke er alt for lite :)

Nei, det var ikke det billigste tema. Men jeg orker ikke å bruke penger på det kun for den ene dagen, selv om jeg syns stilen på den tiden var døds kul da :) Dog liker jeg 1800-tallet MYE bedre! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk Film som har kostymelageret som leier ut til teaterene og hvem som helst har bare kr 1500 som en minimumspris for hva som helst. Det vi hadde til laiven Masker og Menuett synes jeg å huske at var 17 hunder inspirert. Men om det duger og du ikke bor for langt unna så bor nå jeg vegg i vegg med et privat kostyme lager. Jeg husker ikke helt hva som er 16 hundre talls, men jeg har da tre kjoler som hører til tall litt senere. Upraktisk med hund er det i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..da kan det hende barokk kjolen min blir litt stor den er vistnok 38 så det kan gå, men den er litt rar på str. Ellers har jeg korsett og fotsie skjørt i lange baner som er lett å fikse noe med. Legg til et par accesories som f.eks en vifte, poseveske og en fancy hårfrisyre så går det nok fint til utstilling. :ahappy: Satse på at det ikke er noen som er så opptatt av kostymenes realistiske fremtredning der :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..da kan det hende barokk kjolen min blir litt stor den er vistnok 38 så det kan gå, men den er litt rar på str. Ellers har jeg korsett og fotsie skjørt i lange baner som er lett å fikse noe med. Legg til et par accesories som f.eks en vifte, poseveske og en fancy hårfrisyre så går det nok fint til utstilling. :hmm: Satse på at det ikke er noen som er så opptatt av kostymenes realistiske fremtredning der :)

Vi kunne jo prøvd å se da :) Utstillingen er neste helg, så om du har tid til et besøk av en kostyme-prøvende dame før den tid så :ahappy: Denne helgen er det bursdagsfeiring på meg da. Men en gang til uken om du er ledig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk hva man kan få tak i på Hundesonen...

Men, ellers, tenkte jeg fattig bondepike/hushjelp-aktig, da.. Sekkestrie, litt sot og vips kan man krype rundt og koste gulv med en papillon på slep...

(joda, jeg vet at det ikke var de som eide papillons, men de jobbet nok i husene til de som gjorde det...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk hva man kan få tak i på Hundesonen...

Men, ellers, tenkte jeg fattig bondepike/hushjelp-aktig, da.. Sekkestrie, litt sot og vips kan man krype rundt og koste gulv med en papillon på slep...

(joda, jeg vet at det ikke var de som eide papillons, men de jobbet nok i husene til de som gjorde det...)

Susanne

Haha :ahappy: Var akkurat dette jeg skulle kommentere!

Men ja, meget mye man får ta i her inne :hmm: Jeg er super glad for at sonen finnes. Her kan man spørre om alt! Bedre enn google omtrent. Men bondepike sak kunne vært et alternativ om denne kjolen ikke passer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :ahappy: Var akkurat dette jeg skulle kommentere!

Men ja, meget mye man får ta i her inne :) Jeg er super glad for at sonen finnes. Her kan man spørre om alt! Bedre enn google omtrent. Men bondepike sak kunne vært et alternativ om denne kjolen ikke passer :hmm:

Har nå over natten komt opp med tre ulike alternativer som du kan prøve. :) Skal hjem til julebaksten, og lage hundekjeks til dogs4all, så tenker jeg plukker med meg et par ekstra ting der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå over natten komt opp med tre ulike alternativer som du kan prøve. :lol: Skal hjem til julebaksten, og lage hundekjeks til dogs4all, så tenker jeg plukker med meg et par ekstra ting der.

Stilig :lol: Det blir spennende! Jeg har funnet frem en vifte :lol: Den er kanskje ikke så 1600-tall's ish i utseende, men det er en vifte ihvertfall :innocent: De som så 1600-talls ut er ødelagte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...