Gå til innhold
Hundesonen.no

Erstatningsammere

Minadachs

Recommended Posts

En amme må ha melk selv dvs valper, og det sies at de ikke bør være over 3 uker gamle. En fostermor er en tispe uten melk, men som oppdrar valpene som sin egen. Dette gjelder f.eks der mor dør en stund etter fødsel, avviser valpene og absolutt ikke kan være sammen med dem, eller der man må flaskemate og ikke har funnet amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at i Danmark så er det en egen nettside hvor man kan varsle om man har mulighet til å ha amme-valper samt for de som trenger amme-hjelp til valpene sine. Har faktisk lekt med tanken å opprette en slik side her til lands jeg... Er det noe som dere forumbrukere her kunne ha tenkt at jeg fikset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker dere da jeg ventet på beardisvalp for snart fire år siden? Den tispen jeg egentlig skulle ha valp fra fikk bare en valp, som døde. Akkurat samtidig døde en tervtispe under fødsel her i Trondheim. Beardisen ble fraktet til tervvalpene, alle var spente på om det ville gå bra. Gleden var stor hos både to- og firbeinte da hun hoppet rett opp i valpekassa og la seg på siden! :ahappy:

En av de valpene ble forresten BIG 1 på en utstilling der Symra ble BIG 2.

(Det skulle vel ikke være en sånn fortelle-historier-tråd dette, men jeg bare måtte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...