Gå til innhold
Hundesonen.no

Og der økte påmeldingsavgiften hos NKK...


HHC

Recommended Posts

Jeg tror nok at de fleste klubbene henger seg med på den prisøkningen. Sist gang NKK økte så var det for å gjøre de internasjonale utstillingene litt mer "eksklusiv" enn vanlige utstillinger, men mange klubber hang seg med på den økningen også (både normalpris og utvidet pris). Fortsetter det slik så kommer vi til å stille på veldig få utstillinger i fremtiden, for å betale 350,- for å evt få en telysestake (som koster max 10,- på Nille) det gidder jeg ikke :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja.. Småklubbene fra og med første utstilling 2010 er nok klare for prisøkningen de også, ja. SYND, syntes det hadde vært lurt at det faktisk var prisforskjell på internasjonale og nasjonale utstillinger, jeg.

Men, men - dropper man å kjøpe katalogen så har man jo raskt "spart" inn den økninen, da...

Eller dropper en vaffel og kaffe på utstillingen...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter det slik så kommer vi til å stille på veldig få utstillinger i fremtiden, for å betale 350,- for å evt få en telysestake (som koster max 10,- på Nille) det gidder jeg ikke :lol:

For meg er vitterlig PREMIENE det jeg er minst opptatt av på en utstilling... :ahappy:

Men ja, selvsagt følger de små klubbene etter og høyner sine påmeldingsavgifter! Det er vel naivt å tro noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg koster det fort et par tusenlapper å dra på en utstilling, så den økningen gidder jeg ikke å gråte for. Bittelitt billigere bensin hadde monnet mer. Men det er klart det finnes en grense for hvor dyrt det bør være, jeg har jo stor forståelse for at påmeldingsavgiften svir hvis man skal stille mange hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er synd de øker prisene enda mer :lol: Har ikke fler enn to hunder, så mange syntes kanskje ikke det er så dyrt.

Men det koster jo fort 1400,- å melde på 2 hunder på en dobbeltutstilling + overnatting, katalog og parkering.

Kanskje jeg bare skal skaffe meg en 3. hund :ahappy:

Men helt seriøst, så tror jeg det blir mindre utstilling hvis det blir særlig dyrere :lol: Selv om det er en kjempe hobby og vi har det knallkoselig på utstilling og langturer og spesialer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er vitterlig PREMIENE det jeg er minst opptatt av på en utstilling... :ahappy:

Jeg ønsker heller å betale litt mer for å evt oppnå Cacib enn å få telysestaker, var det som var poenget mitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

30 kroner er liksom ikke så innmari mye sånn en enkelt gang, men deltar man ofte i lydighet eller på utstilling så blir det kroner av det. Min økonomi tillater ikke mange utstillinger i utgangspunktet. Nå blir det enda færre. Kanskje like greit at bikkjefaen allerede er pensjonert fra lydighet osv. Har bare plottet inn en utstillingshelg for 2010 forøvrig, og det er tvilsomt at det blir noe særlig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange klubber har vel allerede en høyere pris enn 350,-, siden de kjører på manuelleprisen til NKK. Så den gjengse prisen på mange utstillinger blir nok 410,- tenker jeg...

Og flere av disse kjører katalog og parkeing i en samlet sum, så man kan ikke spare inn på katalogkjøp der.

Så lenge det står i reglene at det skal være premier til visse premieringer, så synes jeg klubbene skal ha premier. For mange, særlig de som ikke stiller ofte og som har bare en hund, så er det faktisk moro å få en premie. Selv om det som ofte deles ut er mest morsomt fordi det er så dårlige premier at man bare må le...

Jeg har deltatt på få utstillinger de siste årene fordi jeg ikke gidder betale "blodpris" for småcert som tildeles av helt ukjente dommere.

PS På Japanspesialen har vi i mange år kjørt med 250,- , men gikk opp til 280 i år. Veteraner går til halv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

350 kr ja, blir dyrere og dyrere... Sånn sett, burde man slippe å betale for ck, cert, cacib sløyfene.. Disse har man faktisk vunnet, og jeg synes det er j***a teit å betale for noe man har vunnet!

Blir fort mye penger å bruke da, påmelding, reise, katalog, mat, overnatting.. Og om man er heldig og vinner, må man jaggu betale for sløyfene i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 kroner er liksom ikke så innmari mye sånn en enkelt gang, men deltar man ofte i lydighet eller på utstilling så blir det kroner av det. Min økonomi tillater ikke mange utstillinger i utgangspunktet. Nå blir det enda færre. Kanskje like greit at bikkjefaen allerede er pensjonert fra lydighet osv. Har bare plottet inn en utstillingshelg for 2010 forøvrig, og det er tvilsomt at det blir noe særlig mer.

Men nå er det jo ikke så mye igjen av 2010, så... ;)

Du får heller bli profesjonell handler istedenfor :lol:

Nå er jo ikke vi de som flyr ned dørene på utstillinger, så 30 kroner kommer neppe til å merkes her. Men jeg stusser litt over at man "hyler og bærer" seg over denne prisøkningen. NKK har vel økte utgifter på lik linje med andre bedrifter.

Hvis man setter seg ned og regner på hvor mye man bruker på hunden, som man strengt tatt kunne klart seg uten (gjelder vel de fleste av oss :lol: ), så burde det ikke være så vanskelig å spare inn 30 kroner her og 30 kroner der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350 kr ja, blir dyrere og dyrere... Sånn sett, burde man slippe å betale for ck, cert, cacib sløyfene.. Disse har man faktisk vunnet, og jeg synes det er j***a teit å betale for noe man har vunnet!

Nei, man har ikke VUNNET rosettene - hunden er tildelt en premiering som tilsier CK/CERT/CACIB - at man i tillegg ønsker seg en rosett som bevis på at hunden har fått denne premieringen av dommeren er jo helt opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man har ikke VUNNET rosettene - hunden er tildelt en premiering som tilsier CK/CERT/CACIB - at man i tillegg ønsker seg en rosett som bevis på at hunden har fått denne premieringen av dommeren er jo helt opp til hver enkelt.

litt ot, men hvor mye koster rosettene? Dette var jeg nemlig ikke klar over :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men nå er det jo ikke så mye igjen av 2010, så... ;)

Du får heller bli profesjonell handler istedenfor :lol:

Nå er jo ikke vi de som flyr ned dørene på utstillinger, så 30 kroner kommer neppe til å merkes her. Men jeg stusser litt over at man "hyler og bærer" seg over denne prisøkningen. NKK har vel økte utgifter på lik linje med andre bedrifter.

Hvis man setter seg ned og regner på hvor mye man bruker på hunden, som man strengt tatt kunne klart seg uten (gjelder vel de fleste av oss :lol: ), så burde det ikke være så vanskelig å spare inn 30 kroner her og 30 kroner der :)

Jeg mente 2011 - og pro handler blir jeg aldri.

Nei, 30 kroner alene er kanskje ikke mye - men det er ikke bare påmeldingsavgiften som øker når man snakker kostnader i forbindelse med hund. En forsekk koster snart kr 700,-. Vaksinering øker, diesel øker, parkeringsavgift på utstilling øker, osv. Og for meg som da ikke er spesielt høytlønnet og som også er avhengig av å bruke lønnen min til å betale bo og strømutgifter så betyr 30 kroner her og 30 kroner der faktisk ganske mye. Jeg synes prisen er vanvittig nå, og mener det er sinnsykt å skulle betale 350-410 kroner for 3 minutters vurdering av hunden.

En utstillingsdag om vi ribber den for all moro utenom (les, kaffe, mat osv.) koste kr 350,- (påmelding), kr 60 (parkering), kr 100,- (min. inkl. bompenger som man skjelden kommer utenom når man skal kjøre noe sted i Norge). Totalt kr 510,-. Da har jeg ikke tatt med noe annet. Som regel så vil man jo gjerne ha en kopp kaffe kr 25,- kanskje har man lyst til å kjøpe rosett om hunden gjør det bra - la oss si den koster kr 50,- brått så har man passert 600,- Man må man jo ta med seg eller klare seg uten, for skal man i tillegg spise noe så er man fortere nærmere tusenlappen for en dag på utstilling.

Jeg synes kanskje ikke det største problemet er at NKK øker sine priser, en international utstilling kan godt være hakket dyrere enn en liten filleutstilling. Problemet er bare at de lokale helter mener at de bør ta det samme som NKK på alle plan, dermed øker også de påmeldingsavgiften, legger på parkeringsavgiften og øker kioskprisene til det vanvittige dermed blir det like dyrt over hele fjøla.

Og klubbene tjener gode penger på utstilling, og de ville antagelig ikke tjent noe dårligere om de holdt prisen litt nede for antagelig ville flere deltatt.

Så jo, 30 kroner her og 30 kroner der er for meg mye penger. Og siden min økonomi sier at jeg må prioritere hvor jeg vil putte de ekstre 30 kronene så blir det i mat til firfotingen og ikke utstilling, lydighet eller andre aktiviteter som koster penger. Å fore med Labb for å få råd til å stille er liksom ikke noe tema.

...og seriøst - de dommerne NKK henter til sine utstillinger er ikke verdt å betale sånne summer for å stille for heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje ikke det største problemet er at NKK øker sine priser, en international utstilling kan godt være hakket dyrere enn en liten filleutstilling. Problemet er bare at de lokale helter mener at de bør ta det samme som NKK på alle plan, dermed øker også de påmeldingsavgiften, legger på parkeringsavgiften og øker kioskprisene til det vanvittige dermed blir det like dyrt over hele fjøla.

Og klubbene tjener gode penger på utstilling, og de ville antagelig ikke tjent noe dårligere om de holdt prisen litt nede for antagelig ville flere deltatt.

Veldig, veldig enig!

Vet ikke hvordan man skal unngå den grådighetskulturen som rår her i Norge. I Sverige funket det i årevis å ha forskjellige påmeld.avgifter for internasjonale og nasjonale utstillinger.

Kanskje noe NKK skulle innført - en max. påmeldingsavgift for forskjellige konkurranser? DET ville jeg ha stemt for, i alle fall.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man har ikke VUNNET rosettene - hunden er tildelt en premiering som tilsier CK/CERT/CACIB - at man i tillegg ønsker seg en rosett som bevis på at hunden har fått denne premieringen av dommeren er jo helt opp til hver enkelt.

Joa, men er ikke en premie, (som i premiering), noe man har vunnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente 2011 - og pro handler blir jeg aldri.

Nei, 30 kroner alene er kanskje ikke mye - men det er ikke bare påmeldingsavgiften som øker når man snakker kostnader i forbindelse med hund. En forsekk koster snart kr 700,-. Vaksinering øker, diesel øker, parkeringsavgift på utstilling øker, osv. Og for meg som da ikke er spesielt høytlønnet og som også er avhengig av å bruke lønnen min til å betale bo og strømutgifter så betyr 30 kroner her og 30 kroner der faktisk ganske mye. Jeg synes prisen er vanvittig nå, og mener det er sinnsykt å skulle betale 350-410 kroner for 3 minutters vurdering av hunden.

En utstillingsdag om vi ribber den for all moro utenom (les, kaffe, mat osv.) koste kr 350,- (påmelding), kr 60 (parkering), kr 100,- (min. inkl. bompenger som man skjelden kommer utenom når man skal kjøre noe sted i Norge). Totalt kr 510,-. Da har jeg ikke tatt med noe annet. Som regel så vil man jo gjerne ha en kopp kaffe kr 25,- kanskje har man lyst til å kjøpe rosett om hunden gjør det bra - la oss si den koster kr 50,- brått så har man passert 600,- Man må man jo ta med seg eller klare seg uten, for skal man i tillegg spise noe så er man fortere nærmere tusenlappen for en dag på utstilling.

Jeg synes kanskje ikke det største problemet er at NKK øker sine priser, en international utstilling kan godt være hakket dyrere enn en liten filleutstilling. Problemet er bare at de lokale helter mener at de bør ta det samme som NKK på alle plan, dermed øker også de påmeldingsavgiften, legger på parkeringsavgiften og øker kioskprisene til det vanvittige dermed blir det like dyrt over hele fjøla.

Og klubbene tjener gode penger på utstilling, og de ville antagelig ikke tjent noe dårligere om de holdt prisen litt nede for antagelig ville flere deltatt.

Så jo, 30 kroner her og 30 kroner der er for meg mye penger. Og siden min økonomi sier at jeg må prioritere hvor jeg vil putte de ekstre 30 kronene så blir det i mat til firfotingen og ikke utstilling, lydighet eller andre aktiviteter som koster penger. Å fore med Labb for å få råd til å stille er liksom ikke noe tema.

...og seriøst - de dommerne NKK henter til sine utstillinger er ikke verdt å betale sånne summer for å stille for heller.

Så enig så enig!! Blir nok til at jeg må se nøye på hvem som dømmer, når det blir så dyrt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men er ikke en premie, (som i premiering), noe man har vunnet?

Tja, njo, njei :lol: - ok - litt klønete formulert kanskje.

Altså - at du får CK på utstilling betyr jo bare at hunden får en bedømmelse og at dommeren mener hunden er av den kvaliteten. Det er ikke dermed sagt at man SKAL ha en premie for å få en CK. Nå FÅR man jo faktisk premie for HP/CK/CERT/BIR/BIM - man får en gjenstand, mens rosetten kommer utenom og er noe man må kjøpe selv. Jeg har ofte bytta bort gjenstandene man får som premie mot en rosett i stedet. Det er fullt mulig, det. Så det blir faktisk feil (når jeg får tenkt meg om) å si at man ikke får premie, for det GJØR man jo, uten å betale for det. Men ROSETTEN får man ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...