Gå til innhold
Hundesonen.no

Varmt dekken til vinteren


Lilla

Recommended Posts

Jeg tror hurtta sitt er akkurat like tykt :whistle: (tror, iallefall det inntrykket jeg fikk da jeg testet det på min hund)

Men hurrta dekkenet er ikke like stivt som dogman dekkenet? Det er iallefall mitt inntrykk :blink:

Mocci: satser på at bullefrøkna di klarer å bevege seg med hurrtadekkent, det gjør mine :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hurrta dekkenet er ikke like stivt som dogman dekkenet? Det er iallefall mitt inntrykk :)

Mocci: satser på at bullefrøkna di klarer å bevege seg med hurrtadekkent, det gjør mine :thumbs:

Nå har jeg ikke fått hurrta dekkenet ennå....( utsolgt fra lager hos Canis) men dogman dekkenet er stivt ja og former seg ikke så lett etter kroppen. Derfor får min Bullefrøken spader. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte dette hurrtadekkenet (Hurrta artic) til puddel på My link petworld.no. Håper det kommer på mandag.

Det var tilbud til 360,- kr. (sikkert ikke årets modell).

(stakkars tynne puddel som lever sammen med 2 samojeder som elsker alt vær under minus 10)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Hurrta! Det er det eneste som holder hun frysapinnen min varm.. Det er knall bra kvalitet på det, og veldig god refleks :ahappy:

En av mine beste innvesteringer var denne her Etter tre sessonger ser man såvidt at den er brukt. Den har litt nupper på innsiden av bena, og det er det. Hun som bruker den er en blanding av Schäfer og Dobermann med MYE futt og fart, så den har fått kjørt seg :D

Et godt eksempel: I fjor var det KALDT lenge! Vi var å tasset tur i sånn ca 20 blå og Lita hadde seff på dressen sin. Hun fartet som vanlig veldig rundt, og baste i snøen og LØP. Når hun løp i snøen løp hun seg ut av bakbeinet noen ganger (har aldri skjedd før eller senere) så jeg tenkte at hun sikkert er varm nå, jeg tar den av. Fra å være en lykkelig løpehund, ble hun helt stiv og gikk sakte bortover midt i veien, det var kaldt! Tenkte at det går seg vel til, hun må bare venne seg litt til det, eh neida... Endte med at jeg tok på dressen igjen, og det første bikkja gjør er å bompe ut i nærmeste snøfonn med et lykkelig fjes :ahappy:

Har akkurat kjøpt fleecedressen til Hurrta til minipelsen min også, gamla har begynt å bli kald på sine eldre dager, ser ut som den funker finfint :D

Edit:

Jeg bestilte dette hurrtadekkenet (Hurrta artic) til puddel på My link petworld.no. Håper det kommer på mandag.

Det var tilbud til 360,- kr. (sikkert ikke årets modell).

(stakkars tynne puddel som lever sammen med 2 samojeder som elsker alt vær under minus 10)

Jepp det er fjorårets modell, jeg har den også bare i rød :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har Jeger og hund - www.jegeroghund.no- et veldig godt varmedekken. Det finnes dessverre bare i 4 str. - fra 12-18kg og oppover. Men det er et supervarmt dekken som sitter veldig godt og er vanntett. Nyeste modellen har regulering i halsen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er lengden på dogman sitt dekken? *tusle og måle bikkjer*

Bali er ca. 38 cm i ryggen, og dekkenet hennes er i størrelse 40.

minsket1-5.jpg

minsket-4.jpg

Takk for tips :ahappy:

Var det vinter/bobledekken du kjøpte da? Hvor mye ga du for det?

Jeg så på et på en dyrebutikk, det kostet 598.. Ikke akkurat så veldig lavere pris enn Hurrta?

Det er det dekkenet jeg har lagt ut bilder av her, og jeg ga 250 kr for det i 30 cm og 330 for det i 40 cm :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minsket1-5.jpg

Var dette fk sitt? Syns det var stilig jeg, veldig kjekt med refleks og neonfarger, men jeg skulle gjerne hatt det lengre under magen.

Hva med Back on track dekken, de går vel for å være veldig varme? Hører mye bra om de, men ingen førstehåndserfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette fk sitt? Syns det var stilig jeg, veldig kjekt med refleks og neonfarger, men jeg skulle gjerne hatt det lengre under magen.

Ja, det er FK sitt :blink: Hun syntes veldig godt med neonfargene i snøen, veldig kjekt!

Det dekker bare brystkassen som du ser, men det holder henne god og varm på vanlig turer for det. Er det veldig kaldt og hun fryser på magen, er det mulig å ha en genser eller fleecedress under dekkenet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...