Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg hundeklubb

armagnac

Recommended Posts

Selv er jeg godt fornøyd med dagen :hmm: Kita vant klassen sin med CK, men plasserte seg ikke i tispeklassen. Hun hadde fint driv og travet meget bra, med tanke på at teppet var glatt. Duret ivei foran meg heeeele tiden :hmm:

Nanti blei 2. beste tispevalp :P Med knallkritikker begge to :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Nemi ble 2. beste tispevalp på sin første utstilling. Jeg hadde jo ikke peil siden det også var min første gang, men har blitt godt "opplært" på forhånd. Synes det var kjempemoro, og det var veldig mange koselige mennesker og fine hunder der å hilse på. :hmm: Nemi holdt seg egentlig ganske rolig hele veien, selv om hun ikke er så glad i støy. De eneste hundene hun holdt seg laaangt unna var de aller største som hadde tjukk pels, ellers var hun ikke så engstelig, merkelig nok. :hmm:

(Tror forresten jeg så hvertfall Kita i dag, men er ikke helt sikker! Så mye å følge med på...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi ble 2. beste tispevalp på sin første utstilling. Jeg hadde jo ikke peil siden det også var min første gang, men har blitt godt "opplært" på forhånd. Synes det var kjempemoro, og det var veldig mange koselige mennesker og fine hunder der å hilse på. :P Nemi holdt seg egentlig ganske rolig hele veien, selv om hun ikke er så glad i støy. De eneste hundene hun holdt seg laaangt unna var de aller største som hadde tjukk pels, ellers var hun ikke så engstelig, merkelig nok. :(

(Tror forresten jeg så hvertfall Kita i dag, men er ikke helt sikker! Så mye å følge med på...)

Hvis det var en blå GD var det nok henne og en rødtopp til eier :P Var bare en blå GD der i dag :(

Ellers grattis med en fin debutt :(

I dag var en finfin dag :P

TImonan Wiwa Wisdom " Queen" Bir med Cert

Timonan Yasmina Yardeen " Saga" Bir valp OG tattaataaaa BIG 1 valp ! Hurraaaaa :P:hmm:

:hmm: pene jentene mine :P

Grattis til alle som er fornøyde med dagen :P

Gratulerer så mye :P Det kaller jeg knalldag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til dere som er fornøyde :hmm:

Og Nyan, Nemi vant vel 4-6 mnd klassen gjorde hun ikke?

Selv er jeg suuuuur. Det gikk rett ræ... med Mocca's debut. Dvs, alt var greit til å begynne med. Hun sto og løp som en prinsesse, men den andre tispen trakk det lengste strået idag. Noe jeg overhodet ikke har problemer med da det er en meget pen hund og også mer type for denne dommeren. Surheten kom da jeg fikk kritikken. Mocca skal ha mere langdrag i hodet hun. Og skal bli rettere i frembena (hva nå det betyr, hun er jo ikke skeiv heller liksom). Hun har kort overlinje og kort kryss og helheten ble forstyrret av høy hale (Mocca hadde det gøy hun, noe hun viste hele verden med å løfte den bittelitt høyere enn ellers og vifte den frem og tilbake der hun tøffet rundt). Men bevegelser var visst ok da, for sin unge alder, og hun taklet situasjonen bra.

Men ok, den som gir seg er en dritt. Godt det er flere utstillinger og nye muligheter :hmm:

Jaja, Mocca hadde iaf en super opplevelse i ringen, med flink handler, og hun var glad og fornøyd og det er jo egentlig det viktigste da. Og hun hadde hyggelig selskap med Opsis både i bilen og ellers :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei blått på oss idag. Ikke så ille egentlig, men syns kritikken var drøy. Skulle jo trodd at Maja var helt deformert når man leste kritikken. Hun hadde et for lite hode med for brei skalle. Bakbeina var ikke paralelle under bevegelse, øynene var feil og forbeina var vridde! Hva ****? Vridde? De er jo så rette og fine atte.

Nåja.. Vi gir oss ikke! Maja er nemlig helt nydelig hun! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til dere som er fornøyde :hmm:

Og Nyan, Nemi vant vel 4-6 mnd klassen gjorde hun ikke?

Selv er jeg suuuuur. Det gikk rett ræ... med Mocca's debut. Dvs, alt var greit til å begynne med. Hun sto og løp som en prinsesse, men den andre tispen trakk det lengste strået idag. Noe jeg overhodet ikke har problemer med da det er en meget pen hund og også mer type for denne dommeren. Surheten kom da jeg fikk kritikken. Mocca skal ha mere langdrag i hodet hun. Og skal bli rettere i frembena (hva nå det betyr, hun er jo ikke skeiv heller liksom). Hun har kort overlinje og kort kryss og helheten ble forstyrret av høy hale (Mocca hadde det gøy hun, noe hun viste hele verden med å løfte den bittelitt høyere enn ellers og vifte den frem og tilbake der hun tøffet rundt). Men bevegelser var visst ok da, for sin unge alder, og hun taklet situasjonen bra.

Men ok, den som gir seg er en dritt. Godt det er flere utstillinger og nye muligheter :hmm:

Jaja, Mocca hadde iaf en super opplevelse i ringen, med flink handler, og hun var glad og fornøyd og det er jo egentlig det viktigste da. Og hun hadde hyggelig selskap med Opsis både i bilen og ellers :P

Jo, det gjorde hun! Stolt av henne. :P Stod og løp fint, men nølte litt på bordet, som forventet. Kritikken lød: "Bra hode, edel, bra over og underlinje. Stram og musklet. Kunne hatt bedre vinklet front. Beveger seg balansert for ung alder. Holder overlinjen bra." Og dommeren sa at hun kom til å bli riktig så fin idet jeg gikk ut. BIM valp ble Kesira Atleticas He's a Lightning, og BIR ble den tispen som Berit Lena løp med, fikk ikke med meg navnet. :/

Kan høres ut som om denne dommeren ikke var helt riktig for Mocca nei, men at hun hadde det moro er jo det viktigste! Hvertfall på valpeshow når de aldri har opplevd det før. :P Skal se det går myyye bedre neste gang! Hun er jo så fin og artig så! Merkelig det som ble skrevet om beina hennes, hva i all verden betyr det liksom? Var ihvertfall hyggelig å treffes igjen, og det tror jeg Nemi og Mocca synes også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til de fornøyde :)

Ikke noe å skryte hjem om her, men jeg og Mayla hadde det veldig gøy i ringen - hun var veldig oppmerksom og fin.

Siden det var målet med dagen er jeg fornøyd jeg :)

Dessuten er hun noe uproposjonert om dagen :)

Imorgen er det Ellie sin tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis alle!

Vi hadde en "såder" dag.. CK og 3. beste hann på en stor uferdig og bustepelset beardishann på 2 år og en mnd.. Hadde såklart håpet på certet (og champ.tittelen), men hannen som tok cert'et var/er en riktig flott juniorhann, så egentlig skjønner jeg det, da.. :)

Slitsomt å stå opp 5.30.. Pakke sammen bikkjer og smårusk i bilen, kjøre til utst, mørkt og redd for at det var glatt (og det VAR det når man nærmet seg/i og rundt Kongsberg), slepe, bære og trille inn ting... Gå ut/inn ørti ganger for å hente hunder (tok med hele "kennelen" så de slapp å være alene hjemme)..

Pakke sammen alt og reise hjem i 12-tiden var dog ganske deilig - dagslys, bar vei (men sølete - husk spylevæske) og hjemkomst i sånn deilig "midt på dagen tid" i dag.

I morgen er det på'n igjen - Moxy stiller som valp kl. 11 - så klart lengre soving i natt, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gross BIR med flott kritikk og jeg er veldig veldig fornøyd med Tjukkoballen :)

Og jeg er veldig fornøyd med Toril og Mikke Mus-smilet hele veien rundt og to gode armer man ble fanget inn i og en STOR, GOD, GLAD klem :)

Grattis nok en gang til Tjukkågo, hunden som ikke skulle stilles for "mor" syntes det var kjedelig. Så feil kan man ta, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en greit dag vi også. Fikk med meg to ekstra hannhunder da eieren var syk (de to siste ble hjemme, 6 hunder er i overkant alene). Chase beste unghund med CK, Stitch 2 i champ mec CK, uplassert i BHK; men Chase ble beste hannhund med Cert. Saeta2 i champ og 2BTK. Avalon BIR-valp og 3 i en ganske stor gruppe :) Veldig fornøyd med lille store babyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er veldig fornøyd med Toril og Mikke Mus-smilet hele veien rundt og to gode armer man ble fanget inn i og en STOR, GOD, GLAD klem :)

Grattis nok en gang til Tjukkågo, hunden som ikke skulle stilles for "mor" syntes det var kjedelig. Så feil kan man ta, heldigvis :)

Feil riktige veien :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde!

Vi er hjemme og får rapporter fra flinke valpekjøpere som stiller. Tara og Fogo fikk vist potene sine, og Tara ble BIR med Cert, mens Fogo ble 2 bhk.

(Også ble kullsøster Roxy BIR med Cert på vestlandet, og Mamma Luna 2 btk med ck i Orkdal. Og Krona fra G kullet ble BIR med Cert på samme utstilling, så en super helg for team Kingwana!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
    • Det går greit å gå fra han om morningen når jeg skal på jobb. Han kan fint være hjemme alene da. At jeg (vi alle) går om ettermiddagen setter han ikke pris på. Han vil være med meg mest mulig. - Lurer på om han har blitt mer sånn med alderen … 🤔 
    • Er han ikke vant til å være alene? Regner med du bruker ting som frossen kong eller tygg for aktivisering osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...