Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg hundeklubb

armagnac

Recommended Posts

Selv er jeg godt fornøyd med dagen :hmm: Kita vant klassen sin med CK, men plasserte seg ikke i tispeklassen. Hun hadde fint driv og travet meget bra, med tanke på at teppet var glatt. Duret ivei foran meg heeeele tiden :hmm:

Nanti blei 2. beste tispevalp :P Med knallkritikker begge to :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Nemi ble 2. beste tispevalp på sin første utstilling. Jeg hadde jo ikke peil siden det også var min første gang, men har blitt godt "opplært" på forhånd. Synes det var kjempemoro, og det var veldig mange koselige mennesker og fine hunder der å hilse på. :hmm: Nemi holdt seg egentlig ganske rolig hele veien, selv om hun ikke er så glad i støy. De eneste hundene hun holdt seg laaangt unna var de aller største som hadde tjukk pels, ellers var hun ikke så engstelig, merkelig nok. :hmm:

(Tror forresten jeg så hvertfall Kita i dag, men er ikke helt sikker! Så mye å følge med på...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi ble 2. beste tispevalp på sin første utstilling. Jeg hadde jo ikke peil siden det også var min første gang, men har blitt godt "opplært" på forhånd. Synes det var kjempemoro, og det var veldig mange koselige mennesker og fine hunder der å hilse på. :P Nemi holdt seg egentlig ganske rolig hele veien, selv om hun ikke er så glad i støy. De eneste hundene hun holdt seg laaangt unna var de aller største som hadde tjukk pels, ellers var hun ikke så engstelig, merkelig nok. :(

(Tror forresten jeg så hvertfall Kita i dag, men er ikke helt sikker! Så mye å følge med på...)

Hvis det var en blå GD var det nok henne og en rødtopp til eier :P Var bare en blå GD der i dag :(

Ellers grattis med en fin debutt :(

I dag var en finfin dag :P

TImonan Wiwa Wisdom " Queen" Bir med Cert

Timonan Yasmina Yardeen " Saga" Bir valp OG tattaataaaa BIG 1 valp ! Hurraaaaa :P:hmm:

:hmm: pene jentene mine :P

Grattis til alle som er fornøyde med dagen :P

Gratulerer så mye :P Det kaller jeg knalldag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til dere som er fornøyde :hmm:

Og Nyan, Nemi vant vel 4-6 mnd klassen gjorde hun ikke?

Selv er jeg suuuuur. Det gikk rett ræ... med Mocca's debut. Dvs, alt var greit til å begynne med. Hun sto og løp som en prinsesse, men den andre tispen trakk det lengste strået idag. Noe jeg overhodet ikke har problemer med da det er en meget pen hund og også mer type for denne dommeren. Surheten kom da jeg fikk kritikken. Mocca skal ha mere langdrag i hodet hun. Og skal bli rettere i frembena (hva nå det betyr, hun er jo ikke skeiv heller liksom). Hun har kort overlinje og kort kryss og helheten ble forstyrret av høy hale (Mocca hadde det gøy hun, noe hun viste hele verden med å løfte den bittelitt høyere enn ellers og vifte den frem og tilbake der hun tøffet rundt). Men bevegelser var visst ok da, for sin unge alder, og hun taklet situasjonen bra.

Men ok, den som gir seg er en dritt. Godt det er flere utstillinger og nye muligheter :hmm:

Jaja, Mocca hadde iaf en super opplevelse i ringen, med flink handler, og hun var glad og fornøyd og det er jo egentlig det viktigste da. Og hun hadde hyggelig selskap med Opsis både i bilen og ellers :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei blått på oss idag. Ikke så ille egentlig, men syns kritikken var drøy. Skulle jo trodd at Maja var helt deformert når man leste kritikken. Hun hadde et for lite hode med for brei skalle. Bakbeina var ikke paralelle under bevegelse, øynene var feil og forbeina var vridde! Hva ****? Vridde? De er jo så rette og fine atte.

Nåja.. Vi gir oss ikke! Maja er nemlig helt nydelig hun! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til dere som er fornøyde :hmm:

Og Nyan, Nemi vant vel 4-6 mnd klassen gjorde hun ikke?

Selv er jeg suuuuur. Det gikk rett ræ... med Mocca's debut. Dvs, alt var greit til å begynne med. Hun sto og løp som en prinsesse, men den andre tispen trakk det lengste strået idag. Noe jeg overhodet ikke har problemer med da det er en meget pen hund og også mer type for denne dommeren. Surheten kom da jeg fikk kritikken. Mocca skal ha mere langdrag i hodet hun. Og skal bli rettere i frembena (hva nå det betyr, hun er jo ikke skeiv heller liksom). Hun har kort overlinje og kort kryss og helheten ble forstyrret av høy hale (Mocca hadde det gøy hun, noe hun viste hele verden med å løfte den bittelitt høyere enn ellers og vifte den frem og tilbake der hun tøffet rundt). Men bevegelser var visst ok da, for sin unge alder, og hun taklet situasjonen bra.

Men ok, den som gir seg er en dritt. Godt det er flere utstillinger og nye muligheter :hmm:

Jaja, Mocca hadde iaf en super opplevelse i ringen, med flink handler, og hun var glad og fornøyd og det er jo egentlig det viktigste da. Og hun hadde hyggelig selskap med Opsis både i bilen og ellers :P

Jo, det gjorde hun! Stolt av henne. :P Stod og løp fint, men nølte litt på bordet, som forventet. Kritikken lød: "Bra hode, edel, bra over og underlinje. Stram og musklet. Kunne hatt bedre vinklet front. Beveger seg balansert for ung alder. Holder overlinjen bra." Og dommeren sa at hun kom til å bli riktig så fin idet jeg gikk ut. BIM valp ble Kesira Atleticas He's a Lightning, og BIR ble den tispen som Berit Lena løp med, fikk ikke med meg navnet. :/

Kan høres ut som om denne dommeren ikke var helt riktig for Mocca nei, men at hun hadde det moro er jo det viktigste! Hvertfall på valpeshow når de aldri har opplevd det før. :P Skal se det går myyye bedre neste gang! Hun er jo så fin og artig så! Merkelig det som ble skrevet om beina hennes, hva i all verden betyr det liksom? Var ihvertfall hyggelig å treffes igjen, og det tror jeg Nemi og Mocca synes også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til de fornøyde :)

Ikke noe å skryte hjem om her, men jeg og Mayla hadde det veldig gøy i ringen - hun var veldig oppmerksom og fin.

Siden det var målet med dagen er jeg fornøyd jeg :)

Dessuten er hun noe uproposjonert om dagen :)

Imorgen er det Ellie sin tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis alle!

Vi hadde en "såder" dag.. CK og 3. beste hann på en stor uferdig og bustepelset beardishann på 2 år og en mnd.. Hadde såklart håpet på certet (og champ.tittelen), men hannen som tok cert'et var/er en riktig flott juniorhann, så egentlig skjønner jeg det, da.. :)

Slitsomt å stå opp 5.30.. Pakke sammen bikkjer og smårusk i bilen, kjøre til utst, mørkt og redd for at det var glatt (og det VAR det når man nærmet seg/i og rundt Kongsberg), slepe, bære og trille inn ting... Gå ut/inn ørti ganger for å hente hunder (tok med hele "kennelen" så de slapp å være alene hjemme)..

Pakke sammen alt og reise hjem i 12-tiden var dog ganske deilig - dagslys, bar vei (men sølete - husk spylevæske) og hjemkomst i sånn deilig "midt på dagen tid" i dag.

I morgen er det på'n igjen - Moxy stiller som valp kl. 11 - så klart lengre soving i natt, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gross BIR med flott kritikk og jeg er veldig veldig fornøyd med Tjukkoballen :)

Og jeg er veldig fornøyd med Toril og Mikke Mus-smilet hele veien rundt og to gode armer man ble fanget inn i og en STOR, GOD, GLAD klem :)

Grattis nok en gang til Tjukkågo, hunden som ikke skulle stilles for "mor" syntes det var kjedelig. Så feil kan man ta, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en greit dag vi også. Fikk med meg to ekstra hannhunder da eieren var syk (de to siste ble hjemme, 6 hunder er i overkant alene). Chase beste unghund med CK, Stitch 2 i champ mec CK, uplassert i BHK; men Chase ble beste hannhund med Cert. Saeta2 i champ og 2BTK. Avalon BIR-valp og 3 i en ganske stor gruppe :) Veldig fornøyd med lille store babyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er veldig fornøyd med Toril og Mikke Mus-smilet hele veien rundt og to gode armer man ble fanget inn i og en STOR, GOD, GLAD klem :)

Grattis nok en gang til Tjukkågo, hunden som ikke skulle stilles for "mor" syntes det var kjedelig. Så feil kan man ta, heldigvis :)

Feil riktige veien :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde!

Vi er hjemme og får rapporter fra flinke valpekjøpere som stiller. Tara og Fogo fikk vist potene sine, og Tara ble BIR med Cert, mens Fogo ble 2 bhk.

(Også ble kullsøster Roxy BIR med Cert på vestlandet, og Mamma Luna 2 btk med ck i Orkdal. Og Krona fra G kullet ble BIR med Cert på samme utstilling, så en super helg for team Kingwana!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da sitter jeg her og klyper meg i armen, fordi Edeward ga meg både utgangsstilling og flere meter med fot gjennom tre vendinger og flere stopp med sitt uten å ha forventninger om verken lek eller godis for det. Hadde ingenting fremme, og attituden hans tilsa at han gjorde det bare for interaksjonen og noe å gjøre sammen. Kanskje er metoden effektiv - han har begynt forbinde handlingen i seg selv med noe bra? Det er den faglige forklaringen. ..men ved å antropomorfisere kan det også ha vært for å belønne meg for å ha vært flink mams og servert ham rikelig med vom for å sitte pent og vente mens jeg kaster "apporten" - som jeg sliter med å kommunisere hvordan jeg ønsker levert. Det er vårt nye problem for tiden. Han blir forbanna fordi jeg ikke tar imot når han bare slipper den foran meg og begynner kjefte på meg fordi jeg krever å få den i hånden før jeg serverer noe. Vi har hatt mange sånne runder nå, og jeg forstod endelig at vi må tilbake noen skritt og trene på å holde apporten igjen. Gått altfor fort og klønete frem.  Ellers har Jokke kommet tilbake. Antar det er fordi testikkelen som ikke har kommet ned i pungen vokser i størrelse og er ukomfortabel der den sitter. På gjerdet om å fjerne den, fordi jeg er usikker på om jeg vil fjerne bare den ene som ikke har kommet ned, eller kastrere ham fullstendig. Har på følelsen av at den avgjørelsen blir tatt litt uti puberteten ^^ Det er vanskelig, altså. På den ene siden virker den ballen på feil sted ubehagelig for ham, og det er en fare for kreft i den. På den andre siden er kirurgi kirurgi. Fordi den har vært jojo, nede i pungen i perioder og ligget utenfor kanalen, i lysken, så er det stadig en sjanse for at den kommer helt ned. Da er det dumt å utsette ham for kirurgi unødvendig. Hormonene har flere effekter på helse og humør, er ikke bare der for forplantning. Noen av effektene vil en helst være foruten, men å fjerne dem kan også medføre uønskede helse- og adferdsendringer. En kan vel tilføre hormoner kunstig dersom det blir et problem. Et mindre onde enn testikkelkreft. ..men fjerne en eller begge, og når?  Antakelig er han 8 år og har fått en kreftdiagnose innen jeg klarer bestemme meg.   
    • Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...