Gå til innhold
Hundesonen.no

Ove Germundsson

jaktlykke

Recommended Posts

Skrevet

Satt og bladde i SKK Hundsport i dag og leste en trist nyhet. Dommer Ove Germundsson døde 27 august etter kort tids sykdom (kreft). Jeg har bare hørt om ham som dommer - og etter det jeg hørte så skulle jeg gjerne fått oppleve ham i ringen. En fargerik og dyktig dommer.

Kondolerer til familie og venner :hmm:

Skrevet

Jeg hørte om dette for et par måneder siden.. Veldig trist :hmm: Vi fikk bare stilt for han en gang, og han var utrolig trivelig både med folk og hunder.

Skrevet

Veldig trist nyhet :hmm:

Vi stilte for ham en gang, og det var kjempetrivelig.

Ikke bare fordi han var enig med meg i at jeg har verdens beste, men fordi han var trivelig med alle som kom inn i ringen hos ham. Glimt i øyet og en koselig kommentar til alle, uansett premiering.

Kondolerer til familie og venner.

Skrevet

Ja, jeg visste at han var syk fra i mai... Han fikk beskjeden like før eller like etter han dømte en sheltiespesial i slutten av mai. Det var vel siste gang han dømte. Det var 1 minutts stillhet på utstillingen i Sandviken 4. september til minne om ham. Han var alltid en trivelig dommer å stille for, og vil nok bli savnet av mange.

Skrevet

Jeg fikk vite at han var syk på Nesbyutstillingen, han skulle egentlig dømme Symra, og det hadde jeg sett fram til. Han ga Symra hennes første cert og satte henne opp som BIS unghund på en spesial, og jeg var spent på hva han mente om henne som voksen. Det skulle jeg aldri få vite. En veldig trivelig dommer, alltid blid og positiv!

SymraBISunghund-1.jpg

(Beklager bildekvaliteten).

Skrevet

Huff, har egentlig visst dette lenge (han var veldig aktiv innen gårdshundmiljøet, og har fulgt rasen i mange herrens år) - Utrolig trist, han var en god mann, ikke bare som dommer, men sånn generelt. Han blir nok savnet av mange :hmm:

Skrevet

Veldig trist å lese.

Fikk høre at han var syk tidlig i sommer, men viste ikke at han var gått bort.

Jeg kommer til å huske han som en fantastisk dommer, med en herlig personlighet.

Han virket som en fantastisk mann også, flink å få både hund og handler til å føle seg vel i ringen.

Triste greier...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...