Gå til innhold
Hundesonen.no

Dag 1

Mud

Recommended Posts

Skrevet

Dette er første dagen Loke har vært helt i ro...Slik han skal være opptil en måned fremover.Han har akkurat begynnt antibiotikakuren og er derfor "slapp".Men dette går bare ikke.. ](*,)

Han apporterer alt han kommer over,han henger fast i genseren min hvis jeg går over gulvet,han går konstant og piper,han får anfall hvor han plutselig spinner som en gal rundt på parketten(fy ,fy! sa Cecilie!),han har angrepet og drept alt av tyggebein opptil flere ganger ,kort sagt:Han kjeder vettet av seg... :D

Jeg har prøvd å stimulere hjernebarken hans med litt lydighet,fòrball og godbitsøk men det har liten effekt,han brenner inne med altfor mye energi.Han har allerede begynnt å gå både meg og seg selv på nervene..Jeg kan faktisk ikke fatte at den eieren som hadde han lengst holdt ut med han i hele 4 mnd uten å trene han :-o (han løp løs inn og ut da,det hjalp vel litt...)

Han kommer til å rive ned huset og klatre oppetter veggene stakkar :)

Dette kommer aldri til å gå!

Skrevet

Joda! Det ordner seg :)

Tenk deg hvordan jeg følte meg som førstegangshundeeier med en maks energifylt valp på 4 mnd som ikke fikk gjøre annet enn å gå korte turer i bånd :-o Hadde bare lyst til å gi opp.

Men stå på! Du har gjort verre ting før :D

Skrevet
Joda! Det ordner seg :)

Tenk deg hvordan jeg følte meg som førstegangshundeeier med en maks energifylt valp på 4 mnd som ikke fikk gjøre annet enn å gå korte turer i bånd :-o Hadde bare lyst til å gi opp.

Men stå på! Du har gjort verre ting før :D

Hvordan i alle dager fikk du henne til å være rolig inne uten å binde henne fast?Jeg har drivi ro trening med Loke siden han kom i hus,men han er på ingen måte rolig av den grunn :roll: Ikke pokker om han ligger å drar seg hele dagen,og disse raptusene hans gjør han jo andpusten noe han ikke skal bli(overhodet ingen lek sa dyrlegen :D )

Jeg antar du hadde enda større problemer med å få Mona fra å spinne rundt med beinet sitt?

Pan måtte også være i ro i store deler av oppveksten,men han var på en måte mer kontrollerbar der.Mener jeg å huske...Også var han mindre,du fikk liksom ikke et intrykk av at hele stua ble rasert hvis han tok seg en svingom på gulvet... :D

Skrevet

Ja, nå begynner du å få min medlidenhet og.. :)

Saken er vel kanskje den at siden Loke er vant til trening hver dag, så vil han jo sikkert bli litt verre før han roer seg ned? Akkurat som når man ignorerer noe så blir det jo alltid mer adferd før den avtar. Hvis du er flink til å ignorere maset hans nå så blir det vel bedre om en uke eller to.. :D

Skrevet

Oj oj stakkars deg/dere...har ikke så mange råd, for du har j gjort så mye.

Men er han omplasserings hund? -Det hviste jeg ikke. fortell! :)

Skrevet

LBL:Jeg håper han venner seg til et lavere aktivitetsnivå en periode..men trenes mentalt må han.det som er kjipt med belgere,får de ikke arbeidsoppgaver lager de sine egne..Jeg har liten lyst til å ha en liten freelanser flyende rundt i huset :P

Forøvrig virker han allerede friskere :)

RenateA:han er omplasseringshund ja..Fikk han i august 4 dager etter at tolleren min døde :P .Da hadde han hatt 4 hjem.Han sto bla på kennelen til oppdretter noen måneder så vi har litt å jobbe med :wink: Men jeg er fornøyd med lille snusken min og kan nesten ikke skjønne at ingen holdt ut med han...men bare nesten :D

Skrevet
LBL:Jeg håper han venner seg til et lavere aktivitetsnivå en periode..men trenes mentalt må han.det som er kjipt med belgere,får de ikke arbeidsoppgaver lager de sine egne..Jeg har liten lyst til å ha en liten freelanser flyende rundt i huset :)

Forøvrig virker han allerede friskere :D

RenateA:han er omplasseringshund ja..Fikk han i august 4 dager etter at tolleren min døde :P .Da hadde han hatt 4 hjem.Han sto bla på kennelen til oppdretter noen måneder så vi har litt å jobbe med :wink: Men jeg er fornøyd med lille snusken min og kan nesten ikke skjønne at ingen holdt ut med han...men bare nesten :P

Uff stakkars Loke..hvor gammel er han?

Jeg fikk Chicka når hun var 13mnd og jeg er hennes 4 hjem, helt jæ**** stakkars hund. :P men hun ar det godt nå da :P Love

Skrevet
Jeg fikk Chicka når hun var 13mnd og jeg er hennes 4 hjem, helt jæ**** stakkars hund. :) men hun ar det godt nå da :D Love

Loke var akkurat fyllt 14 mnd :P

Loke har hatt det bra han forsåvidt.De har vært snille med han alle man :wink: Han var bare litt for mye hund.Han har et energinivå som er høyere enn en gjennomsnitts langhårsbelger så da kan du jo selv tenke deg :P Så bra at Chicka har det bra nå da :P

Skrevet

Chicka har også vært litt for mye hund for de hun var hos.

I det siste hjemmet så bodde hun sammen fire små barn og der har det gått litt hard for seg, så hun bare går når hun ser barn nå.

Har øvd litt, blitt litt bedre, men hun syntes det er greit å bare gå...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...