Jeanettee Skrevet 4. November 2010 Rapporter Share Skrevet 4. November 2010 Idag hadde moren min vært på dyrebutikken og kjøpt adventskalender til Oliver, men lurer litt på om han skal få noe av den, for det står at den innholder kakao pulver. Er ikke det giftig for hunder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeanettee Skrevet 5. November 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. November 2010 Ingen som vet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iner Skrevet 5. November 2010 Rapporter Share Skrevet 5. November 2010 Krydder som sukker og salt er ikke bra, men kakaopulver burde gå greit. Min eldste hund har veldig sensitiv mage, tåler ikke så mye men hundesjokoladene fra kalenderen i fjor gikk greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeanettee Skrevet 6. November 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. November 2010 hmm ja men etter å ha lest dette på nettet ble jeg usikker: Ikke gi sjokolade til hunden din. I kakaobønner finnes stoffet teobromin. Hunder tåler ikke teobromin og kan bli forgiftet av dette stoffet. Alle produkter som inneholder kakao kan potensielt forårsake forgiftning hos hund. men synes jo det er rart vis det er farlig å de selger det i dyrebutikker ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iner Skrevet 6. November 2010 Rapporter Share Skrevet 6. November 2010 Ops. Kjekt å vite :-) tror jeg kjøper kalender uten sjokolade i år :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeanettee Skrevet 6. November 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. November 2010 Ja ikke sant? Ble litt skeptisk jeg også, men det er jo da rart at de selger de i dyrebutikker, vis det kan være farlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iner Skrevet 7. November 2010 Rapporter Share Skrevet 7. November 2010 Jeg begynte å prøve å tenke tilbake. I fjor i desember trodde vi at han hadde spist glass fordi han fikk blodig diare. Det kan ha hatt en sammenheng med julekalenderen. Men nå husker jeg ikke om det var i fjor eller for fjor han fikk julekalender med sjokolade. Vi hadde også kjøpt den i dyrebutikk så vi tenkte at den var trygg nok. Men jeg husker ikke lenger hvilket år det var :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 7. November 2010 Rapporter Share Skrevet 7. November 2010 At noe selges i en dyrebutikk er langt fra noen automatisk garanti for at det er bra for hunden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iner Skrevet 7. November 2010 Rapporter Share Skrevet 7. November 2010 Det burde det faktisk være det er nesten som å selge rottegift som for. De burde da ikke selge ting som er direkte giftige som snacks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar