Gå til innhold
Hundesonen.no

Minnekortet låst


Tricolor

Recommended Posts

Jeg overførte bilder på min pc, og når jeg setter minnekortet inn i kamera (Nikon D60) så kommer det opp et signal der det står "minnekort låst". Hvordan det er blitt slik kan jeg bare undre meg på, men jeg trenger virkelig noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal låse det opp igjen. Så utfordringen kastes herved ut og svar mottas med STOR takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett om det er noe på minnekortet? En liten ting på siden eller noe? Ellers så er det lurt å trykke sikker fjerning når du fjerner minnekort, usb ol fra pc:)

Prøvd å formatere minnekortet når du har fått det inn i kamera igjen? Kan være dette som må til også.. =)

Hvis ikke det er noe av dette så får vi se om vi finner en annen løsning.. hehe :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ofte en "sperre" på kortet, er en liten bryter du kan dra opp og ned. som skrivebeskytter kortet.

se på den lille gule bryteren her:

sd-512.gif

Se så på minnekortet ditt og dra spaken motsatt vei og prøv på nytt :icon_redface:

Da vil du nok slippe at kortet er sperret :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fjerner man sikkert? Jeg river bare ut jeg :S

Regner med du mener hvordan man fjerner minnekortet sikkert fra dataen? Isåfall så høyreklikker man på ett ikon på oppgavelinjen(?) nederst til høyre.

Velg "trygg fjerning av maskinvare" , velg den aktuelle "dingsen", vent til det står at du kan ta den ut, og deretter kan kortet (eller minnepinne, kamera osv) taes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fjerner man sikkert? Jeg river bare ut jeg :S

Regner med du mener hvordan man fjerner minnekortet sikkert fra dataen? Isåfall så høyreklikker man på ett ikon på oppgavelinjen(?) nederst til høyre.

Velg "trygg fjerning av maskinvare" , velg den aktuelle "dingsen", vent til det står at du kan ta den ut, og deretter kan kortet (eller minnepinne, kamera osv) taes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett om det er noe på minnekortet? En liten ting på siden eller noe? Ellers så er det lurt å trykke sikker fjerning når du fjerner minnekort, usb ol fra pc:)

Prøvd å formatere minnekortet når du har fått det inn i kamera igjen? Kan være dette som må til også.. =)

Hvis ikke det er noe av dette så får vi se om vi finner en annen løsning.. hehe :icon_redface:

sikker fjerning gjør ikke at et minnekort blir "låst", og formatere hjelper heller ikke. Flytte på spaken som jeg postet om hjelper :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...