Gå til innhold
Hundesonen.no

Omplasseringshund

Ane

Recommended Posts

Hva bør en tenke på når det gjelder å overta en omplasseringshund? Kanskje du som har overtatt en kan fortelle litt om det? Positivt/Negativt.

Vurderer å gi en "hjemløs" BC/Groendael tispe på tre et hjem! :) "Rasen" vet jeg passer meg, så det er ikke det jeg lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overtok en hund for litt over et år siden. Men spesiellt for denne hunden var at den hadde hatt endel ustabilitet i hverdagen, hadde vært litt kasteball, så når hun kom til oss var hun veldig i ubalanse. Mye stress, viste ikke hvor hjemmet hennes var på en måte, kunne stikke av og løpe rundt, og ble veldig urolig da vi forlot henne alene hjemme, hørte ikke på oss og var ulydig.

Men med tiden har dette endret seg betraktelig. Så et råd er å ha god tid på å la hunden få roet seg i sitt nye hjem, bli husvarm og godt kjent med deg. Den hunden du skal overta trenger ikke være i ubalanse, men man vet aldri hvordan en hund takler en slik omvending. Vi ble jo fortalt hvor lydig, flink og flott denne hunden var, kunne være alene uten problemer osv osv. Derfor ble det en stor nedtur da hunden vi fikk var helt annerledes.. Så derfor er det greit å tenke litt på at hunden ikke nødvendigvis blir slik den har vært hjemme hos de andre, den kan godt bli det, men den kan også endre seg litt, og må ha lengere tid på å finne tilbake til sin gamle rytme.

Det mest negative med omplasseringshund er all bagasjen den har med seg. Det er mye uvaner de kan bære med seg, mye ting de ikke har lært eller blitt preget på. Mye kan man lære hunder i senere tid, men mye er litt forsent igjen. Jeg vil personlig ikke få omplassering igjen, fordi jeg vil ha en hund slik jeg vil det. Jeg vil selv være ansvarlig for hva hunden skal utsettes for og ikke, og hva den skal lære osv.

Det værste med Chanti er at de forrige eierne har brukt mye fysisk makt på henne, så hun har tilært hjelpesløshet. Det går ikke an å korrigere henne, for hun blokker helt ut. Dårlig sosialisering ser man tydelig også. Men igjen, så er dobermann er rase man lett kan "ødelegge" grunnlaget på. Det kan være annerledes med andre raser.

Spør masse, møt hunden. Gjerne lån den med på tur, hjem til deg og utsett den for ulike situasjoner og miljøer. Tenk på hva som er viktigst for deg at en hund skal og ikke skal gjøre.

Viktigste grunn er HVORFOR denne skal omplasseres. Er du heldig kan du få en knakende god hund!

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

FØrste tanken min var å sjekke hvor stresset hunden er, har den separasjonsangst. Gjeter den barn,biler, sykler og andre hunder. Er den rolig i huset. Det var noen enkle tanker fra en som har BC i huset.

Ellers har ejg bare hatt en omplasseringshund og han var redd støtt så han fikk slippe. Men jeg brukte mye magefølelsen med han også hadde jeg en hund som var trygg og god vedsidenav.

Ja du er jo vandt med vorsteh og den største forskjellen mellom vorsteh og bc som jeg kan sammenligne var det å taime rosen rett, der gikk det så utrolig mye fortere på BC. Lykke til i valget av ny hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok over Tila da hun var rundt 7mnd. Hun var veldig nervøs av seg og var ikke helt komfortabel med nye mennesker. Dette kom hun seg ut av etter hvert og ble mer fortrolig på folk etter mye sosialisering. Tok henne med meg på jobb på klinikken og hun løste seg opp. Første gang hun skulle hilse på kollegaene mine gjemte hun seg bak meg med halen mellom bena. Den siste tiden hilste hun med logrende hale og prating. Så det løste seg.

Nå tror jeg jeg har vært veldig heldig med akkurat henne. Hun hadde ikke med seg så mye bagasje og det hun hadde med seg løste seg fint med tilvenning og trening.

Siden du allerede fra før kan en del om hund så vet du jo hva du skal se etter :) men som sagt over så er det viktig å få vite årsak og om hun har noen spesielle nykker. En aktiv blanding får du deg da^^ Tror også denne vil bli knall til deg så lenge det ikke følger med noe du ikke vet om på forhånd. Og så lenge hun takler overgangen fint da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vet om henne til nå er;

Grei med andre hunder. Litt voldsom i møte med barn, roer seg. Litt urolig i bil, roer seg etter hvert. Litt gjeterinstinkt. Lettlært, og liker å jobbe. Litt rastløs inne, men de som hadde henne brukte ikke henne til noe, håper dette vil bli bedre med både god fysisk og mental trening!

Hvis jeg bestemmer meg for å treffe henne, blir det siste helgen i denne mnd. Hvis jeg får lov, har jeg henne denne helgen så jeg får sett litt av henne i ulike situasjoner! :) Jeg har glemt å spørre om hvorfor hun omplasseres, og om hun har hatt flere hjem! Det skal jeg.

Bilde av henne på Noa's dyreformidlings side på facebook

Takk for tips! Tar gledelig imot all hjelp og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun er -litt- voldsom, -litt- rasløs og -litt- urolig og -litt- gjeterinstinkt, er det noe de har har fortalt deg, eller noe du har funnet ut?

Hvis det er noe de har fortalt deg, ville jeg vært litt obs. -Litt- kan være en en måte å si det på for at det ikke skal høres så ille ut. Altså det kan jo stemme helt, og at dette ikke er noe problem, men greit å ha det i bakhodet og om dette er ting du kan leve med og trene på hvis det skulle vise seg å være litt mer enn bare litt. Hvis du skjønner :wub:

Så å få henne på låns en tid og treffe barn, kjøre bil, se hvordan hun er i hjemmet,møte andre dyr, sykler osv. Disse tingen kan også være at hun er litt i ubalanse og at du må regne med å bruke litt ekstra tid på at hun skal få roet seg orntlig ned. (kan gå mange måneder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var pen da :wub:

Høres ikke ut som om det er noe veldig galt med henne foreløpig da :P Blir spennende å følge med :P

Ja, hun er pen :P Håper hun er grei også!

Det at hun er -litt- voldsom, -litt- rasløs og -litt- urolig og -litt- gjeterinstinkt, er det noe de har har fortalt deg, eller noe du har funnet ut?

Hvis det er noe de har fortalt deg, ville jeg vært litt obs. -Litt- kan være en en måte å si det på for at det ikke skal høres så ille ut. Altså det kan jo stemme helt, og at dette ikke er noe problem, men greit å ha det i bakhodet og om dette er ting du kan leve med og trene på hvis det skulle vise seg å være litt mer enn bare litt. Hvis du skjønner :)

Så å få henne på låns en tid og treffe barn, kjøre bil, se hvordan hun er i hjemmet,møte andre dyr, sykler osv. Disse tingen kan også være at hun er litt i ubalanse og at du må regne med å bruke litt ekstra tid på at hun skal få roet seg orntlig ned. (kan gå mange måneder)

Ja! Skal se ekstra til disse tingene når jeg har henne. Jeg får ikke tatt henne med hjem(Fra Oslo til Bergen), men har henne da hos HundeHeidi den helgen. Skal prøve å få sett henne i så mange situasjoner som mulig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viktig ting: Det som står i beskrivelsen trenger overhodet ikke og være slik hunden er på alle områdene. Hunden kan forandre seg når den kommer bort fra den gamle plassen/negative plassen/ny eier som kunden ikke vet hvordan "funker" osv..

Jeg ville ikke overtatt (uannsett) en hund som bare blir overlevert og bare skriver under, om du skjønner?

Ta en prøveperiode på hunden, gjerne lenger enn en helg så du virkelig får se hvordan hunden er når den har roet seg ned kommet inn i din hverdag. Om du kun har den en helg, altså 2-3 og med tanke på at det er en omplasseringshund, er det store sjanser for at den er urolig og stresser bare fordi alt er nytt :wub:

Jeg vill si at 20-25% av det som sto på siden om Milla når hun var til omplassering stemte med hunden jeg fikk. (og det var en langt beskrivelse).

Jeg hadde henne i godt over en månde før jeg overtok henne : )

Føl litt på hunden og observere den når du har den/treffer den. Hva har den fått av bc, hva har den fått av gronnis? Kjipt om hunden bare har det negativet med begge rasene da. Jeg ser tydelig golden trekkene og briardtrekkene hos Milla (25%golden, 75%briard) og jeg synes selv at jeg er heldig å har fått det beste (evt. det jeg ville ha) fra begge rasene i Milla.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viktig ting: Det som står i beskrivelsen trenger overhodet ikke og være slik hunden er på alle områdene. Hunden kan forandre seg når den kommer bort fra den gamle plassen/negative plassen/ny eier som kunden ikke vet hvordan "funker" osv..

Jeg ville ikke overtatt (uannsett) en hund som bare blir overlevert og bare skriver under, om du skjønner?

Ta en prøveperiode på hunden, gjerne lenger enn en helg så du virkelig får se hvordan hunden er når den har roet seg ned kommet inn i din hverdag. Om du kun har den en helg, altså 2-3 og med tanke på at det er en omplasseringshund, er det store sjanser for at den er urolig og stresser bare fordi alt er nytt :wub:

Jeg vill si at 20-25% av det som sto på siden om Milla når hun var til omplassering stemte med hunden jeg fikk. (og det var en langt beskrivelse).

Jeg hadde henne i godt over en månde før jeg overtok henne : )

Føl litt på hunden og observere den når du har den/treffer den. Hva har den fått av bc, hva har den fått av gronnis? Kjipt om hunden bare har det negativet med begge rasene da. Jeg ser tydelig golden trekkene og briardtrekkene hos Milla (25%golden, 75%briard) og jeg synes selv at jeg er heldig å har fått det beste (evt. det jeg ville ha) fra begge rasene i Milla.

Lykke til!

Skulle gjerne hatt henne lengre, men kan ikke ta henne med til Bergen for to uker, og så tilbake^ (De har prøvetid på 14 dager).

Ja, jeg er obs på at hun kan være annerledes hos meg, og det er noe jeg må være forberedt på. Jeg vil prøve den helgen å få sett mest mulig av henne, og ut ifra det tenke kraftig gjennom dette! Har heldigvis god hjelp av HundeHeidi(god vennine) til det!

Jeg er klar på hva jeg kan "takle" og hva som blir for mye, så jeg får se veldig på dette :)

Håper det går knirkefritt! (Nå er det ikke helt sikkert jeg satser på henne enda, skal ringe de imorgen. Har hatt kontakt gjennom mail til nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei med andre hunder. Litt voldsom i møte med barn, roer seg. Litt urolig i bil, roer seg etter hvert. Litt gjeterinstinkt. Lettlært, og liker å jobbe. Litt rastløs inne, men de som hadde henne brukte ikke henne til noe, håper dette vil bli bedre med både god fysisk og mental trening!

Og da kan du - som en annen sier - legge på trippelt opp av alt som er "litt", så kan det tenkes man forstår hvorfor hunden blir omplassert også. Jeg er særdeles skeptisk til omplasseringshunder - det er for spesielt interesserte (eller bløthjerta folk som skal redde verden *jada, jeg setter det på spissen*).

Hva skal du med henne? Hva har du tenkt å bruke henne til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da kan du - som en annen sier - legge på trippelt opp av alt som er "litt", så kan det tenkes man forstår hvorfor hunden blir omplassert også. Jeg er særdeles skeptisk til omplasseringshunder - det er for spesielt interesserte (eller bløthjerta folk som skal redde verden *jada, jeg setter det på spissen*).

Hva skal du med henne? Hva har du tenkt å bruke henne til?

Det kan hende det er slik, men det er ikke sikkert! Jeg skal jo møte henne, så da ser jeg. Jeg synes flere folk burde tatt å skaffet seg omplasseringshund jeg. Og jeg synes ikke det er for spesielt interesserte! :D Jeg var i utgangspunktet ikke noe for det, men syns det er dumt at nesten alle vil ha seg en ny liten valp(noe jeg ville ha), mens hundrevis av hunder står plassert på kenneler uten eier. Det samme gjelder jo menneskebabyer for den del^ Skjønner at de fleste vil få sin egen unge, det vil jeg selv, men det er sykt mange barn der ute som ikke har foreldre som trenger det! :wub:

Planene mine for henne blir trening av LP, starte konkurranse om vi kommer dit! Ellers turhund, og det vanlige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hva bør en tenke på når det gjelder å overta en omplasseringshund? Kanskje du som har overtatt en kan fortelle litt om det? Positivt/Negativt.

Vurderer å gi en "hjemløs" BC/Groendael tispe på tre et hjem! :wub: "Rasen" vet jeg passer meg, så det er ikke det jeg lurer på :)

OK - jeg skal si det rett ut - dette er IKKE en hund du har lyst på. Jada - hunden er lettlært, pen og bla bla bla bla - men du har IKKE lyst på den blandingen. Å si at den bare har LITT gjeterinnstinkt er garantert en underdrivelse - og siden du veit NADA om foreldrene så aner du virkelig ikke hva du får.

BC blandet med belger (uansett variant) er skjelden en suksess og jeg har truffet flere - de jeg har truffet har hatt ekstrem jakt/gjeting og jeg kjenner vel bare til en eneste en som har blitt "gammel".

Nei, gjør deg selv en tjeneste å styr lang vei unna. Bruk heller tid på å finne den perfekte labrador - eventuelt en annen rase å starte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - jeg skal si det rett ut - dette er IKKE en hund du har lyst på. Jada - hunden er lettlært, pen og bla bla bla bla - men du har IKKE lyst på den blandingen. Å si at den bare har LITT gjeterinnstinkt er garantert en underdrivelse - og siden du veit NADA om foreldrene så aner du virkelig ikke hva du får.

BC blandet med belger (uansett variant) er skjelden en suksess og jeg har truffet flere - de jeg har truffet har hatt ekstrem jakt/gjeting og jeg kjenner vel bare til en eneste en som har blitt "gammel".

Nei, gjør deg selv en tjeneste å styr lang vei unna. Bruk heller tid på å finne den perfekte labrador - eventuelt en annen rase å starte med.

Hmm. Nå har jeg aldri møtt en av denne blandingen, så jeg vet ikke, men hun kan vel være grei selvom mange ikke er det? *Håpe* :wub:

Jeg har lyst å møte henne uansett. Hvilke ting og situasjoner bør jeg ha henne i for å se om det er for mye gjeting? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hmm. Nå har jeg aldri møtt en av denne blandingen, så jeg vet ikke, men hun kan vel være grei selvom mange ikke er det? *Håpe* :)

Jeg har lyst å møte henne uansett. Hvilke ting og situasjoner bør jeg ha henne i for å se om det er for mye gjeting? :D

Å som jeg skulle ønske det var noe jeg kunne si eller gjøre for å få deg bort i fra tanken på å så mye som å møte denne hunden. :wub:

Dette er ikke en rase du ønsker deg - garantert!!!!

Og poenget er at du neppe ser om noe er problematisk før det har gått til ******* og hunden har rast etter en unge, syklist, sau, ku eller whatever å kløpet eller generelt skremt vannet av dem om den ikke ble påkjørt på veien bort.

Som uerfaren "hundekjøper" så er ikke du i stand til å bedømme jakt/gjeterinnstinkt - og hvor mye som er for mye.

Uff - jeg synes bare det er trist. Hvorfor er akkurat denne hunden så viktig for deg?

Det ER en grunn til at den skal omplasseres sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det poengteres at hunden trives best ute - og at hun roer seg best ute - bare DET er en indikasjon på at dette ikke er noen drømmehund. Hun skriver at hunden har energi? *ler* ...riste på hodet...

Vel, du gjør som du vil - du er herved advart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Belgerpia har gode råd til deg som du bør høre på. Som du selv sier i en annen tråd :wub: :

Dette vil bli din første "ekte" egne hund, forstår jeg riktig? Da burde du ikke velge en SÅ krevende blanding, uansett. Det finnes mange flere raser/blandinger som ikke er enkle, men her tror jeg det blir for mye(Nå kjenner jeg ikke til deg, men utifra det du skriver).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det poengteres at hunden trives best ute - og at hun roer seg best ute - bare DET er en indikasjon på at dette ikke er noen drømmehund. Hun skriver at hunden har energi? *ler* ...riste på hodet...

Vel, du gjør som du vil - du er herved advart.

Men det er vel ikke sikkert du har rett? :wub: Jeg hører på deg, og ønsket sank betraktelig hvis det er noe trøst :) haha^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet og gått for labrador som du allerede hadde tenkt på, med tanke på både denne tråden og statusen du hadde nå nylig får jeg inntrykk av at du er litt utålmodig og impulsiv.

Det stemmer nok litt! Jeg har ventet på hund i fire(?) år nå, og er ganske utålmodig blitt. Det er jo ikke positivt igrunn^ :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men det er vel ikke sikkert du har rett? :wub: Jeg hører på deg, og ønsket sank betraktelig hvis det er noe trøst :) haha^

Nei, selvsagt skal jeg ta høyde for at jeg tar feil - men igjen - jeg leser det lille som skrives om hunden så vil jeg si at sannsynligheten for at jeg tar feil er veldig veldig liten.

Det poengteres at hunden bør komme til noen som er hundvant - og blandingen tatt i betraktning så tolker jeg det dithen at denne hunden trenger en eier som har erfaring med å håndtere adferd som vi kanskje ikke synes er så sjarmerende i hverdagen.

Men igjen - jeg kan ta feil, men jeg tror ikke det - dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei,  Vi har en cocker spaniel hannhund på litt over ett år. Fra han var liten, slet han med periodevis diaré - som viste seg å være bukspyttkjertelbetennelse. Vi har siden dette gått på for med lavt fettinnhold (7%) og han får bare godbiter med lite fett. Vi har likevel stadig episoder hvor han er litt dårlig i magen, typisk slimete avføring. Det kan ikke måle seg med perioden hvor han var skikkelig dårlig, men det er kjedelig at det ikke blir helt 100% bra selv om vi går på diettfor. Har selvsagt vært hos dyrlegen, som tok blodprøver en gang han var "frisk" som ikke viste tegn til kronisk bukspyttkjertelbetennelse.  Jeg har lest om mulighetene for å tilføre tørket bukspyttkjertel i maten, også nevnt av dyrlegen, for å "bøte" på svikten i bukspyttkjertelen. Har noen erfaringer med dette?  
    • Jeg hadde to veldig dyre runder med min. Først fikk hun livmorbetennelse, og det kom på godt over 100k. Deretter fikk hun kreft, og det ble en god sum der også med CT, operasjon, rehab osv. Jeg har tatt ut mye mer på forsikringen enn jeg betalte inn i løpet av hundens levetid. Det sagt, så kommer du knapt inn døra i en akutt situasjon med 20-30k. Jeg ville gått for høyest mulig dekning, og heller valgt høy egenandel for å få ned prisen. Jeg tenker at forsikring er for de tilfellene det virkelig går til h*lvete, ikke for "småting".
    • Har konsultert Twitter/X sin AI Grok3(*) om håndtering av Edes stressproblemer. Deler fordi jeg selv aldri har blitt informert om at kronisk forhøyet kortisol kan bli et problem med vintervalp i nordlige områder. Om dette har gått meg hus forbi, så er det sikkert flere som ikke vet dette fra før.  https://x.com/i/grok/share/kn2sCPvPbS7vXho8lO9zSJbtH     *)Som Simira ved en tidligere anledning påpekte, så skal en ikke sluke alt fra en AI rått, men jeg synes Grok3 er god på kildekritikk, ekstraksjon og presentasjon av informasjonen den har vurdert som essensen fra gode kilder. Internettet er stort og inneholder mye tull. Grok3 navigerer det godt og svarer vettugt og on case. 
    • Vi har kranglet i dag. Kjøkkenbenken. "No go zone!" mener Muttern. "Su casa, mi casa!" mener Ede. Det er steile fronter og lite håp om en fredlig løsning. Hver gang Ede "gir opp" blir det hard rock emo konsert i forsøk på å påkalle PETAs oppmerksomhet. Han har ingen frykt for kniver og varme plater. Lukter det mat trenger muttern forstå at han holder på å sulte ihjel, stakkars, og det er grove brudd på dyrevelferdslover og krigsforbrytelser og hele pakka å ikke tillate ham å forsyne seg selvstendig.  At han not even once har fått annet enn løk og sitron fra den benken har ikke drept håpet hans om å en dag få melk, yoghurt, fisk, kjøtt og kylling derfra. Lot som jeg ikke så det da han knabba en hel vårløk og struttet ekstatisk til plassen sin for å fortære byttet. Ble litt lang i maska først, for han gnagde og tygde og viste ingen tegn til discomfort først. Det tok mange lange sekunder før han oppdaget at det der ikke var doggie treatos. Tenkte jeg skulle være snill og bytte den til meg med vann og tørrfor, men ikke **** om han ville gi den fra seg. Samme hvor hoggorm den der smakte, så var den en massiv triumf, et krigsutbytte, og han voktet den som den hadde større verdi enn noe annet han har vært i besittelse av tidligere. Selv oppvasksvamper — også fra kjøkkenbenken, en location hvis dramatisk hever verdien av whatever, crap consistens og såpesmak betyr ingenting, beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet — selv faktisk god mat lå lavere i kurs enn den vårløken der.  Jeg lot ham beholde den. Han tygde trassig på den mens han så på meg med DET blikket og forsøkte overbevise oss begge om at han hadde vunnet, mens han gren på nesen av den vemmelige smaken. Blikket var en blanding av påtatt triumf og disgust han ikke klarte skjule. Et dårlig skuespill.  Han kom til sansene sine, realiteten overvant stoltheten og ønsket om triumfere. Smaken av vårløken ble for mye. Ede sluttet projisere Hitler på meg og ble igjen en liten gutt som oppsøkte mamsen sin for hjelp. Han fikk nytt tilbud om vann og tørrfor og tok takknemlig i mot noe å døyve "Fysjom, pføy!" fra vårløken med.  Lærte han? Neeei.  Nye runder. Duften av stekt kylling overgikk ethvert ønske om fred. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg vekslet mellom Dr. Jekyll som roste ham med blid stemme og ga ham tørrforkuler med ujevne mellomrom og Mr. Hyde som med sinnastemme og sinnaansikt bryskt dyttet ham ned for så å umiddelbart bli Dr. Jekyll igjen. Ingen effekt. Han tror somehow at han skal få fri tilgang til den benken der om han bare prøver mange nok ganger.  Konsertene han holder mellom approachene er på et volum ment å presse meg til overgivelse vha naboklager fra nabokommunen. ..men han ga (midlertidig) opp til slutt(en av denne runden). Litt over midtveis i måltidet mitt, etter å ha holdt på i mer enn 30 min fra jeg begynte lage mat, så seg han sammen på gulvet med et tungt sukk og tidde stille. Han forventet ikke den kyllingbiten han fikk et par minutter senere, derfor fikk han en.  Senere på kvelden har han hentet vårløken igjen flere ganger og gitt den juling på sengen sin. Det handler bare om å vinne NOE fra den benken der, og han er sint på den ***** vårløken fordi det er alt han har fått tak i og den har nerver til å smake vondt: "GRRRR!"  Han er bare en liten gutt. Begge ballene er på plass, men de har ikke begynt å virke ennå. Det skal bli en bra festlig tid når jingle bellsa begynner blande seg i personligheten hans. Jeg fikk spørsmål, relatert til valget av kjønn og rase: "Du kommer ikke til å angre da?" Jeg svarte som sant er: "Selvsagt kommer jeg til å angre innimellom." Innimellom hadde det vært mer behagelig med en chihuahua tispe, no doubt.  ..men så hadde vi en nyyydelig treningsøkt hvor Ede var SÅ motivert og glad og jobbet IVRIG og med innlevelse for eneste tørrforkule. Som om lønna bare var en bonus, og ikke main reason for å gjøre det.  "Do what you love, you never have to work a day in your life!" Søteste, snilleste, nuskesnuske kosemose dansepartneren synes heelwork i alle andre posisjoner enn i LP  er KJEMPEGØY. Han viser også kreativitet ved å kombinere ting vi nylig har gjort. La uoppfordret på en "haka på target" på alle "targets" han syntes bød seg for anledningen i nesten alt jeg ba ham om hvor det lot seg gjøre, og oste en aura av: "Se på meg nå! Se så flink jeg er!"  Ble nødt til å belønne ham ekstra pga måten han la sjelen sin i det. Den haka på alt var så naivt forventningsfull og så helhjertet, jeg hadde knust hjertet hans om jeg ikke hadde gitt den positive feedbacken han håpet på for det der.  Han er så søt 🥰 .. selv når han er pøbel og rakker. 
    • Det er... råfôr uten kylling?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...