Gå til innhold
Hundesonen.no

NAMN

Kajsa95

Recommended Posts

Skrevet

Hei, jeg skal få meg en DSG og jeg har ikke peiling på navn.

Det må være et navn på A, en hannhund.

Siden det er første kull, eller kull A.

Så jeg trenger hjelp til å finne han hundenavn på A til en Dansk Svensk Gårdshund :aww:

Skrevet

Afrodite

Aiko

Aily

Aina

Akilles

Akira

Alma

Alvin

Amigo

Amina

Amir/Amira

Apollo

Ares

Argon

Armani

Ask

Atlas

Aaron

Aayda

det sto ikke om det var jente eller gutt, så jeg tok litt av begge

edit: du hadde visst skrevet det, gikk litt fort i svingen der ja, hehe

Skrevet

Aro

Her går det fort i svingene, var ikke jrt drømmerasen da?

Går ikke så fort, JRT VAR drømmerasen men alle andre sa at da burde jeg heller få meg en DSG pga dsg har mye roligere gemytt en JRT-en :console:

Og Hapzen, der sto det var en han hundenavn,

Men takk for alle navnene fordi om :blink:

Skrevet

Flott at du velger å høre på folk, jeg tror og dsg vil være et bedre valg for deg. Hvilken oppdretter skal du ha fra?

Gratulerer iallefall, håper dette blir som du ønsker deg:ahappy:

Skrevet

Har du møtt noen gårdshunder?

Hvis du søker på "hundenavn" på nettet, så finner du mange lister på forskjellige nettsteder.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...