Gå til innhold
Hundesonen.no

NAMN

Kajsa95

Recommended Posts

Skrevet

Hei, jeg skal få meg en DSG og jeg har ikke peiling på navn.

Det må være et navn på A, en hannhund.

Siden det er første kull, eller kull A.

Så jeg trenger hjelp til å finne han hundenavn på A til en Dansk Svensk Gårdshund :aww:

Skrevet

Afrodite

Aiko

Aily

Aina

Akilles

Akira

Alma

Alvin

Amigo

Amina

Amir/Amira

Apollo

Ares

Argon

Armani

Ask

Atlas

Aaron

Aayda

det sto ikke om det var jente eller gutt, så jeg tok litt av begge

edit: du hadde visst skrevet det, gikk litt fort i svingen der ja, hehe

Skrevet

Aro

Her går det fort i svingene, var ikke jrt drømmerasen da?

Går ikke så fort, JRT VAR drømmerasen men alle andre sa at da burde jeg heller få meg en DSG pga dsg har mye roligere gemytt en JRT-en :console:

Og Hapzen, der sto det var en han hundenavn,

Men takk for alle navnene fordi om :blink:

Skrevet

Flott at du velger å høre på folk, jeg tror og dsg vil være et bedre valg for deg. Hvilken oppdretter skal du ha fra?

Gratulerer iallefall, håper dette blir som du ønsker deg:ahappy:

Skrevet

Har du møtt noen gårdshunder?

Hvis du søker på "hundenavn" på nettet, så finner du mange lister på forskjellige nettsteder.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...