Gå til innhold
Hundesonen.no

Wordpress spørsmål

MonicaT

Recommended Posts

wordpress.jpg

Kan du sette inn rekkefølgen på sidene, vet ikke hvordan wordpress versjon som er på de bloggene du får fra de, jeg kjører wordpress på min egen server.

Det var ikke helt likt, men jeg fant ut av det.

Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg kan godt hjelpe deg.

Det du trenger er et shell/webhost/server som du har domenet på. Også pakker man ut filene du laster ned fra wordpress.com og setter opp med å fylle inn database info, domene info ol. som f.ex hos meg http://www.fjordglott.org/ så er wordpress rett på domenet, blogg og undersider og sånt.

vet ikke hvordan du har det jeg, webhost, server, databasetilgang etc.

Jeg skjønner fortsatt ikke en dritt. Domenet mitt ligger på www.nordkappnett.no - men jeg er jo helt blåst. Fatter ikke bæra rett og slett *sukk* - orker ikke å lære meg det heller, jeg vil liksom bare at ting skal bli enklere for meg å vedlikeholde selv... Grrrrrrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fortsatt ikke en dritt. Domenet mitt ligger på www.nordkappnett.no - men jeg er jo helt blåst. Fatter ikke bæra rett og slett *sukk* - orker ikke å lære meg det heller, jeg vil liksom bare at ting skal bli enklere for meg å vedlikeholde selv... Grrrrrrr...

Okay :aww:

ww.nordkappnett.no er en hosting service. For at du skal kunne ha wordpress hos deg selv på domenet ditt må du kjøpe WebLiten (link). Da får du med database tilgang som du trenger for å kjøre wordpress der.

Om du vil kan jeg hjelpe til å sette alt opp etc, men du må først kjøpe et webhotell et sted å ha det på. Så da må du finne ut om du vil betale for å ha et webhotell (du får det billigere enn hos nordkappnett andre steder) eller om du vil bruke den fra wordpress med navn.wordpress.com :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Okay :aww:

ww.nordkappnett.no er en hosting service. For at du skal kunne ha wordpress hos deg selv på domenet ditt må du kjøpe WebLiten (link). Da får du med database tilgang som du trenger for å kjøre wordpress der.

Om du vil kan jeg hjelpe til å sette alt opp etc, men du må først kjøpe et webhotell et sted å ha det på. Så da må du finne ut om du vil betale for å ha et webhotell (du får det billigere enn hos nordkappnett andre steder) eller om du vil bruke den fra wordpress med navn.wordpress.com :)

Duuuuu - jeg har WEBSTOR jeg faktisk!! Så jeg må ikke kjøpe noe mer for tenk *ler* Jeg har alt jeg kan ønske meg :D he he he he

Men atte - når jeg da skal redigere og lage nye sider osv. - må jeg da inn på rett fil på admin sidene på Nordkapp nett eller hva gjør jeg da? (guri jeg er klønete - og ja, jeg vil nok gjerne ha hjelp altså)

Edit: Har Web Standard har jeg - tror jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duuuuu - jeg har WEBSTOR jeg faktisk! Så jeg må ikke kjøpe noe mer for tenk *ler* Jeg har alt jeg kan ønske meg :aww: he he he he

Men atte - når jeg da skal redigere og lage nye sider osv. - må jeg da inn på rett fil på admin sidene på Nordkapp nett eller hva gjør jeg da? (guri jeg er klønete - og ja, jeg vil nok gjerne ha hjelp altså)

Edit: Har Web Standard har jeg - tror jeg :)

PM sendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Hjelp, hjelp og atter hjelp!

Jeg har lagd en side som heter "home" som skal være første siden man kommer inn på. Har satt den til å være "home" siden også, MEN nå dukker det opp 2 sider på navigasjonsbaren :S Hva har skjedd og hvordan kan jeg fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Prøver igjen jeg, se om jeg får hjelp denne gangen.

På siden min så har jeg nå en egen side for bloggen. Har merket av at folk kan kommentere i bloggen, men når jeg ser på den så står det "Comments off". Hva skjer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du må sjekke innstillingene for kommentarer for hvert blogginnlegg du skriver. :) Når det gjelder de to forsidene, er beggeoppført på den siden hvor du redigerer og lager nye sider? om jeg ikke husker helt feil skal det gå an å skjule sider fra offentligheten, da kan du evt. velge at dene ene av dem skal være "usynlig". Fryktelig dårlig forklart, skal se om jeg finner innstillingene for det..

EDIT: mulig du har fått fikset problemet med startsidene, for på siden din er det bare en i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

jeg tror du må sjekke innstillingene for kommentarer for hvert blogginnlegg du skriver. :) Når det gjelder de to forsidene, er beggeoppført på den siden hvor du redigerer og lager nye sider? om jeg ikke husker helt feil skal det gå an å skjule sider fra offentligheten, da kan du evt. velge at dene ene av dem skal være "usynlig". Fryktelig dårlig forklart, skal se om jeg finner innstillingene for det..

EDIT: mulig du har fått fikset problemet med startsidene, for på siden din er det bare en i alle fall :)

Tusen takk for svar! Greia er da, at når jeg skal skrive et innlegg, så kommer ikke den boksen opp hvor du kan bestemme om kommentarer skal være på eller av. Vet du hvordan man kan fikse det sånn at den kommer opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Greia er da, at når jeg skal skrive et innlegg, så kommer ikke den boksen opp hvor du kan bestemme om kommentarer skal være på eller av. Vet du hvordan man kan fikse det sånn at den kommer opp?

Er du sikker på det? veldig rart, for hos meg har den alltid kommet opp. Den skal ligge under tekstboksen hvor du skriver blogginnlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett (tror jeg) flere som har endret blogg, og hatt med seg alt over :) Jeg vill endre wwww.brukshundene.wordpress.com til www.ettellerannet.wordpress.com. Men jeg vill ha alt slik det er, gidder ikke begynne på nytt..

Det er da mulig å importere nåværende blogg til ny blogg?

Skal se om jeg finner det igjen :)

Du kan ihvertfall registrere en blogg til om du går inn på Kontrollpanel -> Mine blogger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Er du sikker på det? veldig rart, for hos meg har den alltid kommet opp. Den skal ligge under tekstboksen hvor du skriver blogginnlegget?

ÅÅÅÅ JEG ER SÅ STOLT :ahappy: Fant det ut selv, hadde huket den av xD Men tusen takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...