Gå til innhold
Hundesonen.no

Amstaffen har gjort det igjen...

Mika

Recommended Posts

Skrevet

Haha, jeg begynte først å lure på hva det NÅ var noen hadde dratt fram for noe negativt om amstaffen(som rase, altså).. Og håpet dypt inni meg at det var noe positivt.

Masse gratulerer! :) :) Dere er kjempeflinke! :ahappy:

Skrevet

Gratulerer så mye :ahappy:. Dere startet kanskje der Hanne og Arwen briard også var, dere da, tenker jeg :)

Takk:)

Hanne og Arwen var så absolutt til stede :D

De konkurrerte i kl 3. Det ble dessverre ikke noe opprykk på de, men det var morro og pent å se på :D

Så til neste år konkurrerer vi i samme klasse, skal bli morro å se hvem som først rykker opp.

Jeg regner jo med at det nok blir Hanne og Arwen, de er litt mer strukturert i treningene sine enn jeg og dyret er.. vi tar det litt mer etter innfallsmetoden vi :)

Er nok derfor Hanne og Arwen bestandig har hatt opprykk før oss i LP, Bruks og Rally.

Skrevet

Takk:)

Hanne og Arwen var så absolutt til stede :ahappy:

De konkurrerte i kl 3. Det ble dessverre ikke noe opprykk på de, men det var morro og pent å se på :)

Så til neste år konkurrerer vi i samme klasse, skal bli morro å se hvem som først rykker opp.

Jeg regner jo med at det nok blir Hanne og Arwen, de er litt mer strukturert i treningene sine enn jeg og dyret er.. vi tar det litt mer etter innfallsmetoden vi :D

Er nok derfor Hanne og Arwen bestandig har hatt opprykk før oss i LP, Bruks og Rally.

Hehehehehe, jo, det er noe i det der med å trene strukturert og jevnlig liksom - det pleier visst å hjelpe, det har jeg hørt :).

Skrevet

Vi har deltatt på Rally-Lydighetskonkurranse i dag.

191 poeng av 200 mulige, og opprykk til kl. 3 :)

Gratulerer!! :ahappy: Det er så gøy at han gjør det så bra! Godt for folk å se at en amstaff ikke bare er en "drapsmaskin".

• 3 weeks later...
Skrevet

Gratulerer.. :hmm:

Supert at du fortsatt konkurere med gamle Ragga.. :hmm:

Takk :P

Gammel og gammel, virker ikke som at han vet at han snart blir 8 år.

Jeg får til og med spørsmål om hvor gammel valpen er når han hilser på "nye" personer :P

Planen er jo å prøve å komme oss opp i elite både i LP og Rally. Men vi får se om vi kommer så langt. Som jeg skrev til Siri så "trener" jo jeg og dyret litt sånn etter innfallsmetoden :P

Skrevet

Gammel og gammel, virker ikke som at han vet at han snart blir 8 år.

Jeg får til og med spørsmål om hvor gammel valpen er når han hilser på "nye" personer :)

Planen er jo å prøve å komme oss opp i elite både i LP og Rally. Men vi får se om vi kommer så langt. Som jeg skrev til Siri så "trener" jo jeg og dyret litt sånn etter innfallsmetoden :)

Snart 8 år er ingen alder for en så flott hund! Odin her er "bare" snart 9 år han :) Og om jeg ikke har missforstått sambo helt, så kommer de til å stille i flere blodsporskonkurranser i neste sesong (om da ikke hunden får flere EP-anfall og er "borte" innen den tid).

Håper dere fortsetter å ha det moro sammen og så kommer det nok enda flere og bedre resultater etterhvert :)

Skrevet

Snart 8 år er ingen alder for en så flott hund! Odin her er "bare" snart 9 år han :) Og om jeg ikke har missforstått sambo helt, så kommer de til å stille i flere blodsporskonkurranser i neste sesong (om da ikke hunden får flere EP-anfall og er "borte" innen den tid).

Håper dere fortsetter å ha det moro sammen og så kommer det nok enda flere og bedre resultater etterhvert :)

Du har helt rett. Snart 8 er ingen alder :) I alle fall ikke om hunden mener at han er max 8 mnd :)

Hm.. tiden går fort. Virker jo som det var nå i høst vi stilte på valpeshow på Bangneset og Amy (jeg tror det var hun) stressflasset noe helt grasat.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...