Gå til innhold
Hundesonen.no

The Cove- Delfinmassakren


Ane

Recommended Posts

Jeg så reklame-klippene for programmet, og visste bare med meg selv at det ville jeg ikke orke å se fullversjonen av. Sånne ting går så sterkt innpå meg, jeg hadde blitt sittende og grine :D Hva ER det egentlig med asiater og mangel på respekt for dyr og dyrevern? De har ingen respekt for dyrs følelser og smerte overhodet! Koker katter levende, flår bikkjer for pelskåper mens de lever og maltrakterer delfiner så de lider og blør hele bukten rød.

Dere som så det programmet i kveld; var det like ille som man fikk inntrykk av...? Vet jeg ikke burde spørre, men... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er forskjellig kultur og holdninger. Syns det er litt sånn typisk naiv nordmann å bli sjokkert over at ting fremdeles er annerledes rundt i verden. Jeg er enig i at det er ille, men det har sluttet å reagere på en sjokkert måte.

Laster ned dokumentaren for å se den forresten, traileren var interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig IW..

Send dokumentaren om sel- eller hvalfangst igjen, så skal vi se at også "vi" har tvilsome fangstmetoder. Eller hva med frakt av slaktedyr, pelsfarmene, osv, osv.

"Vi" er dessverre ikke særlig bedre...

Men uansett rettferdiggjør det såklart ingen annen forferdelig handling. Og nei, så den ikke, har ikke noe ønske av det heller - vet nok om det der allerede.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker IW og SusanneL sitt innlegg!

Det værste med hele dokumentarer var jo at de solgte kamuflert giftig hvalkjøtt med aaaltfor høyt innhold av kvikksølv!

Selve slaktinga var jo ikke så gæern, de fleste døde momentant, Såklart kunne ting vært bedre, men å påstå at asiater ikke eier empati ovenfor dyr så sjekk ut nordmenns hvalfangst først, eller kyllingoppdrettere.... Eller hva med fisken du fisker selv? Bare fordi dyr er søte så blir man hysterisk om dem blir drept, men hva med de mindre pene dyrene, er det helt greit liksom? Hadde dere brydd dere hvis det var torsk dem slakta sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig IW..

Send dokumentaren om sel- eller hvalfangst igjen, så skal vi se at også "vi" har tvilsome fangstmetoder. Eller hva med frakt av slaktedyr, pelsfarmene, osv, osv.

"Vi" er dessverre ikke særlig bedre...

Men uansett rettferdiggjør det såklart ingen annen forferdelig handling. Og nei, så den ikke, har ikke noe ønske av det heller - vet nok om det der allerede.

Susanne

Det er vell ingen som sier at de er ille, mens vi er helt ok. Men denne gangen var det en film om asiatere, delefiner, hvaler osv. Neste gang er det sikkert nordmenn og pelsdyrfarmer.

Selv så jeg denne filmen på Bergen film festival i fjor og den var virkelig sjokkerende. Jeg gråt mye og fikk ikke lyst til å møte delfiner i fangenskap akkurat. Ei heller å spise dette skumle kjøttet med kvikksølv i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groteskt! Så denne filmen ifjor, og jeg satt med klump i halsen på slutten der. Seigpine de stakkars delfinene som er så nysgerrige, vennlige og kontaktsøkende! helt forferdelig! ! Jeg er like mye imot seigpining av hval her til lands, og all annet dyreplageri her til lands som i resten av verden. En ting er at de gjør det for mat, kultur what ever, men det som er det forferdelige er MÅTEN det gjøres på og mangel på respekt ovenfor dyrene som skal dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...