Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppgradere kamera eller linse?


Car00line

Recommended Posts

Jeg har et Nikon D60 med en linse jeg ikke husker navnet på men som er 55 - 200mm.

Jeg er veldig glad i å ta bilder i øyeblikket, som ofte er ting som ikke er i ro. (Ofte av dyrene^^)

Jeg er helt grønn på dette, så jeg lurer på om det er linse jeg skal bytte for å få bedre bilder, eller hele shiten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nytt objektiv, en jeg kjenner som jobber hos Canon viste meg en gang forskjellen på bilder tatt med gammelt/nytt kamerahus men med bra linse. Jeg så ingen forskjell. Slik som jeg har forstått det så er mye av grunnen til å bytte kamerahus de nye funksjonene, ikke selve kvaliteten på bilde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nytt objektiv, en jeg kjenner som jobber hos Canon viste meg en gang forskjellen på bilder tatt med gammelt/nytt kamerahus men med bra linse. Jeg så ingen forskjell. Slik som jeg har forstått det så er mye av grunnen til å bytte kamerahus de nye funksjonene, ikke selve kvaliteten på bilde. :)

Mye rett i det. Jeg har f.eks et ganske gammelt kamerahus (er vel rundt 7år nå tror jeg) men merker ikke noe annet enn forbedringer fra det gamle kamerahuset (canon 350d) som var nyere. Det er jo et proff-kamera jeg har nå, beregnet på sportsfoto osv. så det er jo bare rett og rimelig at det er forskjell i kvaliteten. 350d'en betalte jeg 3000,- for, mens 1D'en jeg har nå kostet to månedslønner når det kom ut. Jeg fikk det brukt for 6000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det burde jo gå an å ta bra og skarpe bilder av bevegelse med det objektivet du har nå og da, du må bare bruke rett innstillinger. Men selvsagt, greit med ett som kan ta litt nærmere. Jeg fikk ett fra sigma til bursdagen min, 18-200 mm, veldig fornøyd med det, allroundlinse, jeg synes det er greit å kunne bruke samme linse til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...