Gå til innhold
Hundesonen.no

Dommerlisten til Romjulsutstillingen er klar

SFX

Recommended Posts

Noen som kjenner til Rony Doedijns og hva han liker/ikke liker?

Syns han virker som en flink dommer, som også skriver gode kritikker. Har iallefall klart å sette fingeren ganske bra på mine jenter.

Ser ut til at det blir Talli jeg melder på. Blaze har begynnt å røyte og Talli er på vei opp i pels.

Også får jeg se om jeg lurer med meg Strider evt. :wub:

Edit:

Da var Talli påmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Syns han virker som en flink dommer, som også skriver gode kritikker. Har iallefall klart å sette fingeren ganske bra på mine jenter.

Ser ut til at det blir Talli jeg melder på. Blaze har begynnt å røyte og Talli er på vei opp i pels.

Også får jeg se om jeg lurer med meg Strider evt. :wub:

Edit:

Da var Talli påmeldt.

Da høres det greit ut å melde på Balrog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte for han i leto for 3 uker siden, og var veldig fornøyd med han. Han skrev detaljerte og veldig korrekte kritikker og virket til å ha god peiling.

Kan ikke huske noe konkret han var ekstra opptatt av, han ser nok mer på selve helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva han liker i mudi altså( :wub: ), men han likte iaf min "fula gula"(da som unghund) nok til å gi henne BIR blant 11. Utrolig nok fikk ingen blå.

Har sett han har dømt en annen rase og da ville han bare ha stort og større enn størst.. Så jeg synes han er litt vanskelig å bare si "sånn og sånn er han". Men han har vært en veldig trivelig fyr å stille for :wub:

Jeg sier at du får ta den sjansen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i grunn passet fint dato messig, men siden Breton ikke får være med, så får jeg vente på en annen utstilling :blink:

Men kanskje jeg kommer en tur innom og titter ;)

Ja er det ikke kjipt at vi ikke får stille på disse utstillingene! :lol: Jeg ser poenget i at fuglehundklubben skal ha kontroll, men kunne tenkt meg å stilt litt for morro skyld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen noe om henrik johansson ?

Han dømte Zuma opp som bir-valp, i konkurranse med en kullsøster og bir-bim mot kullbror :lol:

Hvordan er denne dommeren da?

En dommer jeg aldri kommer til å stille mine hunder for, såpass vet jeg etter å ha hatt veldig, veldig, veldig dårlig opplevelse med denne dommeren som dommerelev/dommeraspirant på rasen :ahappy:

Han har dømt rasespesialen i Nederland (for min rase) og der dømte han veldig bra i forhold til rasestandarden. Hadde han dømt min rase hadde jeg nok stillt for han (om jeg hadde bodd i nærheten :D )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vurderer å melde på, men har et par spørsmål.

Noen som vet hva Rony Doedjins liker hos belgeren? :lol:

Ooog, er det noen som har lyst til å stille en veldig trivelig belgergutt? Han er ikke rutinert akkurat, men gjør stortsett som han får beskjed om og er veldig lett å håndtere. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å melde på, men har et par spørsmål.

Ooog, er det noen som har lyst til å stille en veldig trivelig belgergutt? Han er ikke rutinert akkurat, men gjør stortsett som han får beskjed om og er veldig lett å håndtere. :hmm:

Jeg skal i samme ringen, så det kan fikses :)

Ønsker du rosa, grønnt, tweed eller svart antrekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veldig lyst til å prøve denne utstillingen. Og kanskje debutere med valpen. MEN 250,- for VALP, kan de bare glemme.Det blir trøndersk jul i år også...

Men hvis du sover over hos meg, så sparer du jo penger på overnatting da... :lol: Romjulsutstillinga er veldig hyggelig, altså. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du sover over hos meg, så sparer du jo penger på overnatting da... :lol: Romjulsutstillinga er veldig hyggelig, altså. :)

Jeg har vel ikveld å bestemme meg på men tror jeg dropper det :)

hun er jo junioooooor men må stille som valp. Også kan ikke Thorstein bli med heller, så ja. Tror jeg venter til mydog :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikveld å bestemme meg på men tror jeg dropper det :lol:

hun er jo junioooooor men må stille som valp. Også kan ikke Thorstein bli med heller, så ja. Tror jeg venter til mydog :hmm:

Nå var det mest Inu som evt skulle reise fra Trønderlag jeg tenkte på, men du kan selvsagt sove her du også skulle du ombestemme deg. :) Det blir spennende med akitaer, shibaer og en snerten corgi i min bygårdsleilighet i så fall, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det mest Inu som evt skulle reise fra Trønderlag jeg tenkte på, men du kan selvsagt sove her du også skulle du ombestemme deg. :lol: Det blir spennende med akitaer, shibaer og en snerten corgi i min bygårdsleilighet i så fall, hehe. :)

haha, ja jeg tenkte ikke å trykke meg inn hos deg da:P er mer det at jeg vil at hun skal gå som Junior og ikke valp. Også får jeg på en måte ikke hørt med bil ol idag pga muttern er i daaanmark. Amiga elsker jo rødt hår, så shibaer går nok bra :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å vite hva han liker i det hele tatt har jeg funnet ut. Greier i kritikken som var fantastisk flott og ga høye plasseringer her i Norge var feil, feil og atter feil i Danmark kort tid etter på samme hund :hmm:

Men det var jo ikke belger da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i samme ringen, så det kan fikses :D

Ønsker du rosa, grønnt, tweed eller svart antrekk :)

Jippi! Tusen takk, Jeanette! Haha, samme for meg, bare ikke svart. :D

Ikke godt å vite hva han liker i det hele tatt har jeg funnet ut. Greier i kritikken som var fantastisk flott og ga høye plasseringer her i Norge var feil, feil og atter feil i Danmark kort tid etter på samme hund :hmm:

Men det var jo ikke belger da :)

Høh, okei. :) Jaja, vi finner det vel alltids ut. :lol: Har en sånn merkelig magefølelse på at han ikke kommer til å like gutten min faktisk. Uten at jeg vet hvorfor. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...