Gå til innhold
Hundesonen.no

Overvektig hund måtte avlives

Djervekvinnen

Recommended Posts

Huff at det går an.. Skjønner ikke folk at man ikke skal mate hunder med hva som helst, samt gi de nok mosjon.. ER det virkelig så vanskelig?..

Tydeligvis viser jo det seg at det vist er ekstremt vanskelig... :) Forstår det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forferdelig :) Jeg kjenner jeg blir skikkelig frustrert og forbanna over all den dritten folk gjør mot dyr.. Jeg så en hund her i Oslo i sommer jeg, som likna på en overfóra purke. Seriøst, den var så smellfeit at den bare vagget seg avgårde... Jeg lurer på hva eierne tenker på jeg. Tilslutt går det så langt at hunden ikke klarer å mosjonere fordi den er så feit. Snart blir det vel sånn magesekkreduksjons kirurgi på hunder og, som det er på mennesker... Det er bare tragisk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Ei jeg vet om mater hunden sin med kjeks, frokostblanding, marshmallows, matrester osv hver eneste dag. Og hun ler fordi hun synes hunden er så søt/morsom osv.. :)

Hunden er såklart overvektig og lider, det ser jeg. Det startet vel med at de fikk sjekket ham så hadde han lavt stoffskifte OG bullimi :) Så de fikk beskjed av vetten å fôre ham med matrester slik at han skulle legge på seg.. Høre veeeldig merkelig ut.. Tviler på at det stemmer og at det høres ut som om de ville ha en unnskyldning for å mate ham med allskens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Ei jeg vet om mater hunden sin med kjeks, frokostblanding, marshmallows, matrester osv hver eneste dag. Og hun ler fordi hun synes hunden er så søt/morsom osv.. :)

Hunden er såklart overvektig og lider, det ser jeg. Det startet vel med at de fikk sjekket ham så hadde han lavt stoffskifte OG bullimi :) Så de fikk beskjed av vetten å fôre ham med matrester slik at han skulle legge på seg.. Høre veeeldig merkelig ut.. Tviler på at det stemmer og at det høres ut som om de ville ha en unnskyldning for å mate ham med allskens..

Etteehh... :) Matrester engang i blandt, ok.. Men hver dag?? Pluss alt det andre :) :) Kjente jeg ble litt småbekymra her eg sitter ja.. kanskje det er for å slippe å bruke penger på Ordentlig hundefor?! :) Tenk bare på hvor mange som faktisk gjør dette?

Nei huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han får vanlig hundefôr mellom slagene også.. Men det kommer nok fra Rema eller liknende. Ikke rart han er feit ihvertfall! =/ Koker inni meg når hun forteller at han var så søt som tok med seg kjekspakken og la seg under dyna med den i senga.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste greier...

Akkurat denne var jo ekstrem da, men synes også i hverdagen jeg ser hunder som noek sliter mye med overvekt.

Da ofte eiet av eldre mennesker som elsker hundene sine like godt som oss, men kanskje viser det på helt feil måte?

Og her i huset får vi panikk om hundene veier 1/2 kg mer enn jeg ønsker...

Som tidligere meget overvektig hundeeier vet jeg jo alt om hvordan det er å dra på ekstrem overvekt.

Så jeg ønsker ikke å utsette hundene mine for et sånt liv.

Her i huset veies både pelsene og eiern deres jevnlig, og her fores det etter hold med tilpasset for. :ahappy:

Dermed blir jeg provosert når min DSG gjør det langt bedre som litt overvektig enn i matchvekt på utstilling.

Men det er jo en heeeeelt annen diskusjon!

Å slanke en hund kan muligens være en utfordring for enkelte.

Men det handler om å ta ut mer enn man putter inn liksom.

Fordelen med å slanke en hund kontra et menneske er jo at den faktisk ikke kan dra på butikken og handle mer mat og godteri...

Den har bare tilgang til den maten vi faktisk gir den.

Og må mosjonere så mye som vi bestemmer.

Med så masse for tilpasset for alle slags hunder, så må det være fullt ut mulig å holde hunden i et ok hold.

Ute i den store verden virker det som det hos enkelte går sport i å ha den tykkeste hunden, katta eller for den saks skyld å være en av verdens tykkeste selv.

Sånne ting er jo bare tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slanke en hund kan muligens være en utfordring for enkelte.

Men det handler om å ta ut mer enn man putter inn liksom.

Fordelen med å slanke en hund kontra et menneske er jo at den faktisk ikke kan dra på butikken og handle mer mat og godteri...

Den har bare tilgang til den maten vi faktisk gir den.

det er helt sant, jeg skjønner ikke at det er så vanskelig for folk å forhindre en overvektig hund.

Jeg hadde en overvektig katt, kutta ned på våtforet og VIPS var hun normalvektig igjen, det var ikke så veldig mye som skulle til ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
    • Vi lurer på å skaffe hund nr to. Hvordan gjør dere som har to hunder det når de er alene hjemme? Må jeg holde de adskilt, eller kan de være i samme rom?  Bør vi velge samme eller motsatt kjønn?  Kan to hunder ligge i samme bilbur? 
    • Hva skjer neste gang den angriper noen? Og hvordan kan du være sikker på at den ikke har gjort det før? Det virker fint at eier tar ansvar. Kommer de også til å sørge for å ha hunden i bånd på gårdsplassen framover? Med mindre du er rimelig sikker på det så ville jeg anmeldt. Det skjer ingenting første/eneste gang eier har et slikt uhell. Men dersom det skjer igjen, og flere anmelder, så blir det en annen sak. Da vet politiet at dette har skjedd flere ganger, og har et grunnlag for å gjøre noe med saken.
    • Min hund gikk i bånd og ble angrepet av en Staff som var løs. Hunden kom løpende ut fra en gårdsplass og gikk rett i strupen på min hund som var i bånd. Endte med et dypt sår i underkjeven og et over øyet. Heldigvis gikk det bra, tross alt. Dilemmaet er om jeg skal anmelde dette eller ikke? Det som taler for er at det er uansvarlig hundehold. Det som taler mot er at dette er nesten min nabo og jeg syns det er litt ekkelt. Hundeeiren har beklaget så mye og har betalt veterinærutgifter. Eieren bedyrer også at dette aldri har skjedd før. M Innspill noen? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...