Gå til innhold
Hundesonen.no

Tracking av spor

Anette

Recommended Posts

Etter jeg så GPS kartene i akkurat nå topicet ble jeg inspirert til å finne en open source løsning som fungerte til det jeg ville.

Jeg har en Android telefon, med gps, google maps etc og innstallerte tillegget my tracks, satte på gpsen, satte på record track og gikk tur med Reefer.

Resultatkartet kan du se her: link

Man kan også se den rett på google maps her hvor du får tillleggsinfo som hvor langt vi gikk, farta ol.

og ja, jeg har bare tracket halve turen, gpsen bruker "litt" tid på å finne ut hvor man er. ;)

Jeg skal teste litt mer ut når jeg skal trene spor i helga, og synes det er litt gøy om jeg kan samle alle sporene mine på google tracks og kan i etterkant se hvor fort og langt jeg gikk, og se progresjonen om jeg går tilbake og går i samme områdene igjen. Om hun får høyere fart, mindre vingling etc. Skal vist også kunne legge til punkter når jeg går, som jeg f.ex kan bruke til pinner/objekter i sporet. Nesten så hun må gå med kløv så jeg kan putte mobilen på henne istedenfor meg ;);)

Tror det kan bli nyttig å samle på slik info siden jeg er veldig intresert i å konkurere med henne, også er det jo gøy for en teknisk nerd å få noe jeg kan leke med etter treninga også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kjøpe seg telefon med GPS og pelle seg til Nøtterøy* :wub:

:)

Eneste jeg trenger nå er å lage en lomme på en genser til henne eller noe sånt, så jeg kan ha telefonen på henne, for jeg går jo mye mer rett frem enn det hu gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...