Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 30. og 31. oktober

Sasha&Kiara

Recommended Posts

Skrevet

:wub: Ja var noe sånnt vi tenkte på også :)

Må jo være fantastisk deilig og bare kunne ta heisen ned og vips er man fremme, hehe, ingen times tur i bilen, lang kø for å finne parkering osv osv, hehe :)

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

:wub: Ja var noe sånnt vi tenkte på også :)

Må jo være fantastisk deilig og bare kunne ta heisen ned og vips er man fremme, hehe, ingen times tur i bilen, lang kø for å finne parkering osv osv, hehe :)

Jeg er rimelig sikker på at hotellet på Leto er fullbooket. Iallefall var det ikke nok rom der til alle som skal jobbe der engang, så arrangøren må benytte et annet hotell i tillegg.

Men ja- elsker virkelig Letoutstillingene, da hotellrom over utstillingshallen ikke kan betegnes som annet enn luksus.

Rommene i den gamle delen er helt OK, i den nye delen er det faktisk ganske fint.

Det er ingen "Scandic frokost", men helt grei og endel god mat :)

Skrevet

Mocca er 5 dager for ung til å delta, men jeg tenker vi kommer iaf en av dagene for å se på. Må jo "skule" på de fremtidige konkurrentene våre :wub:

Dobbeltposter.

Du kan ikke ringe arrangøren og spørre, da?

Enkelte er greie om det bare er snakk om noen dager. Det er jo uansett uoffisielt :)

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at hotellet på Leto er fullbooket. Iallefall var det ikke nok rom der til alle som skal jobbe der engang, så arrangøren må benytte et annet hotell i tillegg.

Men ja- elsker virkelig Letoutstillingene, da hotellrom over utstillingshallen ikke kan betegnes som annet enn luksus.

Rommene i den gamle delen er helt OK, i den nye delen er det faktisk ganske fint.

Det er ingen "Scandic frokost", men helt grei og endel god mat :wub:

Ja fullbooket er det. Vi bestilte heldigvis for lenge siden :whistle:

Netopp fordi vi tenkte oss at det kom til og være ett par andre som også kunne tenke seg og bo der :ahappy:

Skrevet

Jeg har lyst å ta en tur for å miljøtrene Opsis, men spørs om jeg kommer meg dit.. Så vi får se, hadde vært gøy å se AKene i hvert fall :whistle:

Skrevet

Du kan ikke ringe arrangøren og spørre, da?

Enkelte er greie om det bare er snakk om noen dager. Det er jo uansett uoffisielt :ahappy:

Nei, jeg er litt sånn "regel-rytter" jeg :whistle: Er det 4 mnd som er grensen så er det 4 mnd, selvom det er uoff :wub: Og det kommer bøtter av andre sjanser senere så sentralt som vi bor så det er ikke noe synd på oss om vi "bare" er tilskuere denne gangen :lol:

*mumle noe om at jeg tror Yodel gjerne vil kosemose saluki en gang til og det skal hun få om vi finner hverandre, hihi*

Skrevet

*mumle noe om at jeg tror Yodel gjerne vil kosemose saluki en gang til og det skal hun få om vi finner hverandre, hihi*

Hm???? Hvem?? Jeg??? :whistle:

(Men jeg mistenker at jeg vet hvor Tøflussen kommer til å være under salukibedømmningen nevertheless :ahappy: )

Skrevet

Vi skal dit på lørdagen :whistle: Jeg skal stille aussie (Deilig) og sosialisere Ikke.

Deilig hilser og sier at hun gleder seg :)! Sender deg PM med mobilnummer så vi får avtalt nærmere :blink:!

Skrevet

Deilig hilser og sier at hun gleder seg :)! Sender deg PM med mobilnummer så vi får avtalt nærmere :blink:!

Nå håper jeg både du og Amiga får oppmøte rundt kl 12.. så slipper jeg å kjøre så himla tidlig med labbis på sleng :whistle:

Har noen forøvrig en klype jeg kunne lånt? Eller vet om et sted jeg får kjøpt rimelig something så jeg får festet nummeret på meg?

Skrevet

Pleier vel å koste sånn 10kr for klype på utstilling.

Jeg vil også hiiiit! Alle sonisene skal jo, jo. :whistle:

bor ikke/jobber/er ikke du rett ved?

Skrevet

Har noen forøvrig en klype jeg kunne lånt? Eller vet om et sted jeg får kjøpt rimelig something så jeg får festet nummeret på meg?

Sikkerhetsnåler er ikke akkurat kostbare saker, altså :whistle:

Skrevet

Sikkerhetsnåler er ikke akkurat kostbare saker, altså :)

Alle "andre" på utstillinger har klips og fancy greier, jeg hadde det stikkende ut av lomma sist :blink: følte meg litt dum bare! :whistle:

Skrevet

Grunnet STOR påmelding og fler ringer enn forventet trenger de flere skrivere om noen har anledning til å stille opp?

Man mottar dagshonorar, kjøregodtgjørelse og mat.

Skrevet

Grunnet STOR påmelding og fler ringer enn forventet trenger de flere skrivere om noen har anledning til å stille opp?

Man mottar dagshonorar, kjøregodtgjørelse og mat.

Antar det ikke kan kombineres med å stille ut? Skal bare stille ut Amiga en eller annen gang iløpet av dagen :whistle:

Skrevet

Antar det ikke kan kombineres med å stille ut? Skal bare stille ut Amiga en eller annen gang iløpet av dagen :whistle:

Nei, dessverre.

Skrevet

Er helt alene begge dagene jeg da ;)

Det synes jeg er litt kjipt når jeg endelig drar på noe som ikke er rasespesial :P

Har vunnet min egen klasse helt alene en gang før, er jo "kjempegøy" :P

Får krysse fingrer om at labbis ikke skal møte kl 9 på lørdagen så vi slipper å kjøre aaaaaaaaaalt for tidlig :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...