Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur i Skiptvet

armagnac

Recommended Posts

Skrevet

En stund siden vi hadde treff sist nå, og det ser ut til å være interesse for dette :D Vi har jo hatt det koselig før, kom gjerne med forslag til helger det passser :P Ukedager blir vanskelig for meg da jeg jobbe...

Begge jentene mine blir seff med :P Vi gleder oss allerede til og møte gamle og nye :P

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ledig alle helger untatt 6-7 november grunnet spor helg og dogs4all helga. Hvilke passer for dere i oktober da? søstrene GD er jo noe opptatt :D

Skrevet

Da foreslår jeg lørdag 16 eller søndag 17!

For da var det allerede påtenkt treff som ikke blir noe av, jeg har bil og satt av helga! :D

edit: oktober! :P

Skrevet

Hmm skal vi se, vi er ledige 9. oktober og 23. oktober :D Sier vel ikke at vi er travle folk, stiller jo nesten ikke hund i helgene engang :P :P

Ellers må de bli i november en gang :P

Skrevet

Hmm skal vi se, vi er ledige 9. oktober og 23. oktober :P Sier vel ikke at vi er travle folk, stiller jo nesten ikke hund i helgene engang :P :P

Ellers må de bli i november en gang :P

Herregud oktober blir travel...:D Og samme greia i november egentlig!! :P

Skrevet

Herregud oktober blir travel...:P Og samme greia i november egentlig! :P

jaha er november like ille :D Eidsvoll og Dogs4all?? Mer?? GD-treff?

Skrevet

Jeg blir med :P :P men kan ikke 16-17 oktober :D Kan hende jeg tar med meg typen sin hund også.. kan være litt knurrete på førsten men går fort over med litt tilsnakk :P

Skrevet

Dere to altså! Når jeg kikket på websidene deres stod det ingenting om 16-17 oktober :P

Jøss :P Kanskje vi er ledige da :P Ikke alt som er oppdatert der, for de små utstillingene kommer i hundesport :P Skal sjekke litt mer i morra jeg :D

Men det er jo en mulighet for at de dagene er ledige :P

Jeg blir med :P :P men kan ikke 16-17 oktober :P Kan hende jeg tar med meg typen sin hund også.. kan være litt knurrete på førsten men går fort over med litt tilsnakk :P

Vi tåler litt lyd vi vettu :P Hender lille frøkna mi er stor i kjeften også, men hun er kjapp til beins også :P Det skal nok gå finfint :P

Koselig å se lille Tass igjen :P

Skrevet

Vi tåler litt lyd vi vettu :D Hender lille frøkna mi er stor i kjeften også, men hun er kjapp til beins også :P Det skal nok gå finfint :P

Koselig å se lille Tass igjen :P

Goodie :P Han er ganske kjapp til beins han også.. Han jogger foran Tass, mens han løper for harde livet :P

Skal bli kjempe koselig å se deres "små" og store også :P Lenge siden nå :P

Skrevet

Tinka og jeg er med, muligens Chico også.

Vi kan ikke siste helgen i oktober (Hundelivsmessen og Freestyle-debutt) og helgen før skal vi på kurs, datoer blir da altså 23. og 24. og her står det at Freestylen er den 31. (altså kan jeg forsåvidt den 30. om det ikke forandres).

Også er det en helg jeg skal passe hus og to jacker, (16. og 17.) men det er visst da de fleste ikke kan uansett.

Hva med til helgen da? 9. eller 10.

Skrevet

Da tror jeg at jeg må si pass, Amiga går med sting i labben og jeg tror Nanti fever vil medføre at den labben flyr veggemellom :D

Men 23 da siri, du var opptatt da? Virker ut som vi andre foreløpig er ledig, ellers blir det kanskje november :P

Skrevet

Tinka og jeg er med, muligens Chico også.

Vi kan ikke siste helgen i oktober (Hundelivsmessen og Freestyle-debutt) og helgen før skal vi på kurs, datoer blir da altså 23. og 24. og her står det at Freestylen er den 31. (altså kan jeg forsåvidt den 30. om det ikke forandres).

Også er det en helg jeg skal passe hus og to jacker, (16. og 17.) men det er visst da de fleste ikke kan uansett.

Hva med til helgen da? 9. eller 10.

Vi kan ikke den 10. da er vi på NKK hamar, da må det bli den 9. i såfall :D

Skrevet

Som jeg ser det er det 9,23 eller november :P

9 kommer ikke vi for jeg tror at Nanti og Amiga vil herje for mye og Amiga går med sting:P

23. kan vi

november, kan vi siiiiiiiiiikkkert :D

Skrevet

23. passer jo bra det :D

Denne berømte parken (Nedlagte barnehagen) vi bruker i er i såfall i Skiptvet sentrum, Meieribyen :P

Man kjører til sentrum og tar av ved Skiptvets Idretshall:)

Skrevet

23. passer jo bra det :P

Denne berømte parken (Nedlagte barnehagen) vi bruker i er i såfall i Skiptvet sentrum, Meieribyen :P

Man kjører til sentrum og tar av ved Skiptvets Idretshall:)

*kremt*

jeg trenger en adresse min GPS vil til, ikke etter brua ved grusveien og venstre etter katta som mjauer i veikanten, for det er jo ikke på landet i det heeeele tatt :D

ev kan det jo hende den har "skiptvet" :P

Blir bra for Amiga å møte noen hun kjenner, samt noen nye siden hun er så fryktelig redd etter hun ble bitt, nå har hun blitt litt større så Nanti kanskje ikke klarer å spise heeeeele Amiga i et jafs :P

:P yay! østfold treff :P

Skrevet

Vil tro den finner Skiptvet sentrum :P Kan i såfall møtes på Esso (eneste bensinstasjonen i Skiptvet) :P Og husk å plott i Skiptvet og IKKE SkiptveDt :P Da finner den nok ikke frem :D

Skrevet

Mulig jeg er litt dum :D ,men hvor ligger skiptvet?

Ebba kunne trengt litt sosialisering med snille hunder da hun er litt skeptisk til nye hunder,men snill som et lam..

Siri:Hundelivs messa hva er det og når er det/hvor?

Skrevet

Mulig jeg er litt dum :D ,men hvor ligger skiptvet?

Ebba kunne trengt litt sosialisering med snille hunder da hun er litt skeptisk til nye hunder,men snill som et lam..

Siri:Hundelivs messa hva er det og når er det/hvor?

Skiptvet ligger i indre Østfold... :P Ikke så langt fra Askim...:P

Hundelivsmessa er forresten på Exporama/Hellerudsletta 30.-31. oktober...:P

Skrevet

Hm... Shadow hadde også trengt litt sosialisering.

Han er snill og vil bare leke, problemet er at vi ikke tør å slippe han siden innkalling ikke sitter 100%, og her vi bor er det ingen inngjerdede områder vi kan bruke.

Men det spørs om jeg får overtalt gubben til å kjøre... jeg har ikke lappen. :D

Er jo ikke veldig langt til Skiptvet.... og vi har vært der ett par ganger. (var jo bl a der vi henta Shadow)

Skrevet

Han er snill og vil bare leke, problemet er at vi ikke tør å slippe han siden innkalling ikke sitter 100%, og her vi bor er det ingen inngjerdede områder vi kan bruke.

Er jo ikke veldig langt til Skiptvet.... og vi har vært der ett par ganger. (var jo bl a der vi henta Shadow)

Sånn jeg forsto det skal vi være på et inngjerdet området så det ikke noe problem ang innkallingen iallefall :P

Ja overtal gubben :P

Skrevet

Ja, området er inngjerdet :P Må gjerne komme en tur :P Hvor i Skiptvet hentet dere shadow?? Litt nysgjerrig :P

Åh vi vil være med!, men er for langt å reise kollektivt :/

Dere er hjertelig velkommen hvis du finner ut at du vil ta turen likevell :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...