Jump to content
Hundesonen.no

Klør i øret og hyler

MegaMarie

Recommended Posts

Blondie har i det siste hylt når hun klør seg i øret. Jeg trodde først det kanskje var fordi hun hadde lange klør, da jeg prøvde å se inni øret etter sår eller noe slik og det ikke var noe der. Men nå etter at jeg har klippet de så hyler hun fortsatt.

Hva kan det være for noe når alt ser normalt ut i øret?

Nyklippete klør er jo mye skarpere enn de som ikke er klippet på en stund da.. Med mindre du filer de runde i kantene. Men ærlig talt høres det ut som at hun har vondt i ørene.

Klør hun seg mer enn før? Rister hun mye på hodet? Virker det som om hun har vondt (hyler hun) hvis du er borti ørene hennes? Hvor mye tåler hun av behandling av ørene (riste på de, ta på de, gni i de osv) før hun reagerer, eller i forhold til normalt? Lukter det noe annerledes enn før? Klarer du å se om hun er rød helt innerst i øret (så langt inn du kan se)? Ser huden i øret uforandret ut? Er det begge ørene, eller kun det ene?

Jeg vil tro at hvis hun har en begynnende ørebetennelse, så vil du merke det innen kort tid (noen dager). Du vil nok se det på huden; den kan endre struktur/overflate; bli knudrete, rødflammet, ispedd gulaktige flekker med eller uten puss. Lukten vil også endre seg.

Kanskje har hun bare et sår?

Nyklippete klør er jo mye skarpere enn de som ikke er klippet på en stund da.. Med mindre du filer de runde i kantene. Men ærlig talt høres det ut som at hun har vondt i ørene.

Klør hun seg mer enn før? Rister hun mye på hodet? Virker det som om hun har vondt (hyler hun) hvis du er borti ørene hennes? Hvor mye tåler hun av behandling av ørene (riste på de, ta på de, gni i de osv) før hun reagerer, eller i forhold til normalt? Lukter det noe annerledes enn før? Klarer du å se om hun er rød helt innerst i øret (så langt inn du kan se)? Ser huden i øret uforandret ut? Er det begge ørene, eller kun det ene?

Jeg vil tro at hvis hun har en begynnende ørebetennelse, så vil du merke det innen kort tid (noen dager). Du vil nok se det på huden; den kan endre struktur/overflate; bli knudrete, rødflammet, ispedd gulaktige flekker med eller uten puss. Lukten vil også endre seg.

Kanskje har hun bare et sår?

Jeg bare tenkte at klørne var så lange at de skrapte ekstra mye. Jeg tror det bare er det ene øret, og jeg merker ingen forskjell bortsett fra at hun hyler når hun klør seg. Hun klør ikke mer eller rister seg mer. Jeg kan fint ta på ørene og har ikke sett noe sår nedi det når jeg har sett. Det ene øret som jeg ikke har merket at hun har hylt når hun klør seg i, lukter litt annerledes. Jeg kan ikke se noe rødt inni øret eller annerledes hud osv.

Mystisk. Se det an til over helgen, kanskje er det blitt bedre allerede? Er hun forresten generelt en litt "pysete" hund som hyler for "ingenting", eller vet du at det er virkelig alvor når hun faktisk hyler?

Mystisk. Se det an til over helgen, kanskje er det blitt bedre allerede? Er hun forresten generelt en litt "pysete" hund som hyler for "ingenting", eller vet du at det er virkelig alvor når hun faktisk hyler?

Haha :rolleyes2: Hun er VELDIG pysete. Jeg kaller henne for drama queen fordi hun hyler for ingenting. Men det virker så rart at hun plutselig skal hyle av å klø seg selv i øret. At hun ikke har gjort det før liksom.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

• Create New...