Gå til innhold
Hundesonen.no

Klør i øret og hyler


MegaMarie

Recommended Posts

Blondie har i det siste hylt når hun klør seg i øret. Jeg trodde først det kanskje var fordi hun hadde lange klør, da jeg prøvde å se inni øret etter sår eller noe slik og det ikke var noe der. Men nå etter at jeg har klippet de så hyler hun fortsatt.

Hva kan det være for noe når alt ser normalt ut i øret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyklippete klør er jo mye skarpere enn de som ikke er klippet på en stund da.. Med mindre du filer de runde i kantene. Men ærlig talt høres det ut som at hun har vondt i ørene.

Klør hun seg mer enn før? Rister hun mye på hodet? Virker det som om hun har vondt (hyler hun) hvis du er borti ørene hennes? Hvor mye tåler hun av behandling av ørene (riste på de, ta på de, gni i de osv) før hun reagerer, eller i forhold til normalt? Lukter det noe annerledes enn før? Klarer du å se om hun er rød helt innerst i øret (så langt inn du kan se)? Ser huden i øret uforandret ut? Er det begge ørene, eller kun det ene?

Jeg vil tro at hvis hun har en begynnende ørebetennelse, så vil du merke det innen kort tid (noen dager). Du vil nok se det på huden; den kan endre struktur/overflate; bli knudrete, rødflammet, ispedd gulaktige flekker med eller uten puss. Lukten vil også endre seg.

Kanskje har hun bare et sår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyklippete klør er jo mye skarpere enn de som ikke er klippet på en stund da.. Med mindre du filer de runde i kantene. Men ærlig talt høres det ut som at hun har vondt i ørene.

Klør hun seg mer enn før? Rister hun mye på hodet? Virker det som om hun har vondt (hyler hun) hvis du er borti ørene hennes? Hvor mye tåler hun av behandling av ørene (riste på de, ta på de, gni i de osv) før hun reagerer, eller i forhold til normalt? Lukter det noe annerledes enn før? Klarer du å se om hun er rød helt innerst i øret (så langt inn du kan se)? Ser huden i øret uforandret ut? Er det begge ørene, eller kun det ene?

Jeg vil tro at hvis hun har en begynnende ørebetennelse, så vil du merke det innen kort tid (noen dager). Du vil nok se det på huden; den kan endre struktur/overflate; bli knudrete, rødflammet, ispedd gulaktige flekker med eller uten puss. Lukten vil også endre seg.

Kanskje har hun bare et sår?

Jeg bare tenkte at klørne var så lange at de skrapte ekstra mye. Jeg tror det bare er det ene øret, og jeg merker ingen forskjell bortsett fra at hun hyler når hun klør seg. Hun klør ikke mer eller rister seg mer. Jeg kan fint ta på ørene og har ikke sett noe sår nedi det når jeg har sett. Det ene øret som jeg ikke har merket at hun har hylt når hun klør seg i, lukter litt annerledes. Jeg kan ikke se noe rødt inni øret eller annerledes hud osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mystisk. Se det an til over helgen, kanskje er det blitt bedre allerede? Er hun forresten generelt en litt "pysete" hund som hyler for "ingenting", eller vet du at det er virkelig alvor når hun faktisk hyler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mystisk. Se det an til over helgen, kanskje er det blitt bedre allerede? Er hun forresten generelt en litt "pysete" hund som hyler for "ingenting", eller vet du at det er virkelig alvor når hun faktisk hyler?

Haha :rolleyes2: Hun er VELDIG pysete. Jeg kaller henne for drama queen fordi hun hyler for ingenting. Men det virker så rart at hun plutselig skal hyle av å klø seg selv i øret. At hun ikke har gjort det før liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...