Gå til innhold
Hundesonen.no

Onepiece/kosedress i barnehage


SiriEveline

  

49 stemmer

  1. 1. Burde det eksistere et forbud eller ikke?

    • Forbud
      19
    • Ikke forbud
      30


Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Man skal jo som barnehagearbeidende være et forbilde for barna, og jeg ville dermed valgt å ikke gå i kosedress. Kosedressen ser jeg på noe som er godt å krype inn i når man er syk, eller bare har en "slappavkveld" forran dataen eller tv'en hjemme. Ikke noe man går i når man er på jobb. Forbud derimot, burde det ikke være nødvendig å ha.

Hva man burde/kunne gått i i bhg. er jeg usikker på. Jeg tenker, det er vel passende med vanlige klær? Men man må ha med regntøy hvis regn, og andre klær til sorter vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte "Ikke forbud".

Men jeg må si at jeg syns det ser lite profesjonelt ut, for meg ser det ut som man ikke helt har kommet over russetiden. På lik linje som jeg forventer at folk innen service yrket ikke har hullete klær (selv om det er inn) og om det kommer en murer/rørlegger inn i huset mitt så skal den personen ha "rene" klær når personen møter på ny jobb.

Nå vet jeg at jeg har ett veldig konservativt forhold til det der etter alt for mange år i forsvaret og uniformsbruk. Men jeg syns genrellt det gir ett bedre inntrykk.

Om du ikke klarer kle på deg selv liksom, greier du kle på ungen? Jeg har litt sånn "kombier" i hode mitt feks En frisør skal se pen og ren ut på håret, ikke slengt i strikk o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke at man overhodet skal forby noe som helst klesplagg, eller type, jeg. Hva blir det neste - jentene får ikke ha langbukse, ikke tillatt med shorts eller singlet, og for guds skyld forbyr man selvsagt det å gå i helt sorte klær, joggesko ... Ja, ingen begrensning hvis man bare godtar slikt tull.

I en barnehave - selvsagt kan man ha det samme som ungene får gå med? Det er da ikke klærne som teller, liksom...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet med å gå med det :icon_confused: Er et klesplagg som mye annet, da er det ikke noe bedre med de som går med olabukser som såvidt dekker baken :hmm:

Skal de pluttselig forby joggebukser osv osv da?

Ser mye som er verre enn one piece.

Det var det jeg lurte på.. hvor stopper forbudet? Hva med hullete jeans?

Man skal jo som barnehagearbeidende være et forbilde for barna, og jeg ville dermed valgt å ikke gå i kosedress. Kosedressen ser jeg på noe som er godt å krype inn i når man er syk, eller bare har en "slappavkveld" forran dataen eller tv'en hjemme. Ikke noe man går i når man er på jobb. Forbud derimot, burde det ikke være nødvendig å ha.

Hva man burde/kunne gått i i bhg. er jeg usikker på. Jeg tenker, det er vel passende med vanlige klær? Men man må ha med regntøy hvis regn, og andre klær til sorter vær!

Det er sant, men tror du barna har noe vondt av å se meg i onepiece? I verste fall så liker de det, og ønsker å bruke det selv.. vel det er faktisk vanlig allerede.

Hva med tatovering? Skal det også forbys, piercing.. osv osv..

Vanlig klær kan være så mangt, det kommer jo an på situasjonen. Men olabukser f.eks. er håpløst å bruke i barnehage, ihvertfall for meg på småbarnsavdeling..

Hva har man da igjen? Tights og joggebukse? Dette er da ikke spesielt mye bedre enn onepiece egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo snakk om barnehage. Foreldrene sender jo barna inn med onepiece, og blir litt feil og da mene at vi ansatte ikke kan ha det på.

Det er jo barnevennlig vil jeg si... også gir det ihvertfall meg mer frihet til å tulle litt.

Ikke det at jeg farter rundt og tuller dagen lang, det blir jo en del pedagogisk arbeid og sånn. Men barna skal kose seg, ikke være på jobb :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, men tror du barna har noe vondt av å se meg i onepiece? I verste fall så liker de det, og ønsker å bruke det selv.. vel det er faktisk vanlig allerede.

Hva med tatovering? Skal det også forbys, piercing.. osv osv..

Vanlig klær kan være så mangt, det kommer jo an på situasjonen. Men olabukser f.eks. er håpløst å bruke i barnehage, ihvertfall for meg på småbarnsavdeling..

Hva har man da igjen? Tights og joggebukse? Dette er da ikke spesielt mye bedre enn onepiece egentlig...

De har nok neppe vondt av det! men det er vel det mest slaskete plagget så langt. Jeg mener, joggebukse er bedre etter mitt syn. Tights er jo ikke så ille?

En tatovering er som oftest skjult, hvis man ikke har den i trynet, eller går i sommerklær^ Uansett, tatovering og piercing, er det noe negativt? Jeg syns det er negativt å gå i slaskete klær på jobb! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet. Jeg synes onepiece ser helt tafatt ut,men forbud? nei det blir drøyt synes jeg. Dessuten er jeg litt for å lære barn til å tørre å være seg selv,også når det kommer til klesvalg og da synes jeg forbud blir høl i huet. Husker broren min kom hjem fra skolen en gang og hadde fått kjeft av læreren fordi han gikk i orange bukse...

Har forresten jobbet i bhg selv og jeg husker vikaren som satt på sandkassekanten i boblejakke fra vero moda,nye jeans og støvletter :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns forbud er drastisk. Noen yrker må ha helt konkrete kleskoder (av f.eks. hygieniske årsaker, som sykepleiere, leger osv), men det gjelder ikke barnehager.

Jeg er i utgangspunktet for at folk kan gå i hva de vil, men da forbeholder jeg meg også retten til å mislike enkelte av de tingene folk går i. Onepiece er rett og slett forferdelig. Én ting er småbarn som går i det, men jeg syns det er helt skrekkelig når forholdsvis voksne mennesker går med et slikt plagg blant folk! Det ser jo ut som om en teletubby som har bæsjet på seg, for å være ærlig...

Men nå er jeg blant dem som syns det ser forferdelig ut å bruke tights som en vanlig bukse, det vil si gå med tights og bare en topp eller genser eller noe annet som ikke dekker rumpa. Og jeg syns også joggebukse ser mer enn slaskete ut, for å si det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok neppe vondt av det! men det er vel det mest slaskete plagget så langt. Jeg mener, joggebukse er bedre etter mitt syn. Tights er jo ikke så ille?

En tatovering er som oftest skjult, hvis man ikke har den i trynet, eller går i sommerklær^ Uansett, tatovering og piercing, er det noe negativt? Jeg syns det er negativt å gå i slaskete klær på jobb! :lol:

Nettopp det tenker jeg også.. men da kommer jo det store spørsmålet: Hvem er barnehagen for? Er den for barna? Eller for foreldrene?

Klart at foreldre kan reagere på en kosedress, dog har jeg fremdeles til gode å møte den forelderen.

Min tatovering er på underarmen, altså er den sjeldent skjult. Har jeg på langermet så har jeg en tendens til å dra ermene opp til albuen, og så har jeg jo en tatovering ved håndleddet.

Kan også si at den ene tatovering faktisk har "reddet" med i situasjoner. F.eks. triste barn, også vipser bjeffer "Tinka" på dem, også lør de og skal klappe hunden. Barn har blitt trygge på meg på den måten også :hmm:

Jeg ser ikke helt problemet. Jeg synes onepiece ser helt tafatt ut,men forbud? nei det blir drøyt synes jeg. Dessuten er jeg litt for å lære barn til å tørre å være seg selv,også når det kommer til klesvalg og da synes jeg forbud blir høl i huet. Husker broren min kom hjem fra skolen en gang og hadde fått kjeft av læreren fordi han gikk i orange bukse...

Har forresten jobbet i bhg selv og jeg husker vikaren som satt på sandkassekanten i boblejakke fra vero moda,nye jeans og støvletter :icon_confused:

Det ser tafatt ut ja, men det ser faktisk komisk ut også. Haha, det neste blir vel forbud mot rare farger på bukser eller mismatch og sånt.

Altså, jeg er ikke for å bruke onepiece hele tiden. Men jeg er imot et forbud som gjør at jeg ikke kan bruke det. Per dags dato har jeg en onepiece liggende i skapet mitt i tilfelle jeg skulle bli våt når vi er ute og leker. Da er det innmari deilig å kunne pakke seg inn i den og leke med barna inne.

For å putte det på spissen, så er det vel bedre at en eller annen rådmann ser meg i en ren og pen onepiece, enn dekket av sand og skitt og yoghurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns forbud er drastisk. Noen yrker må ha helt konkrete kleskoder (av f.eks. hygieniske årsaker, som sykepleiere, leger osv), men det gjelder ikke barnehager.

Jeg er i utgangspunktet for at folk kan gå i hva de vil, men da forbeholder jeg meg også retten til å mislike enkelte av de tingene folk går i. Onepiece er rett og slett forferdelig. Én ting er småbarn som går i det, men jeg syns det er helt skrekkelig når forholdsvis voksne mennesker går med et slikt plagg blant folk! Det ser jo ut som om en teletubby som har bæsjet på seg, for å være ærlig...

Men nå er jeg blant dem som syns det ser forferdelig ut å bruke tights som en vanlig bukse, det vil si gå med tights og bare en topp eller genser eller noe annet som ikke dekker rumpa. Og jeg syns også joggebukse ser mer enn slaskete ut, for å si det slik...

Så? Hva har man igjen da?

Hva mener du man kan bruke i barnehage? Olabukse er utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du man kan bruke i barnehage? Olabukse er utelukket.

Hvorfor det?

Men skitten blir man i barnehage uansett. :icon_confused: Husker jeg ønsket meg et skilt som det stod "jeg jobber i barnehage" på bussen hjem innimellom. Var ikke noe flink til å huske å ha med meg skift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp det tenker jeg også.. men da kommer jo det store spørsmålet: Hvem er barnehagen for? Er den for barna? Eller for foreldrene?

Klart at foreldre kan reagere på en kosedress, dog har jeg fremdeles til gode å møte den forelderen.

Min tatovering er på underarmen, altså er den sjeldent skjult. Har jeg på langermet så har jeg en tendens til å dra ermene opp til albuen, og så har jeg jo en tatovering ved håndleddet.

Kan også si at den ene tatovering faktisk har "reddet" med i situasjoner. F.eks. triste barn, også vipser bjeffer "Tinka" på dem, også lør de og skal klappe hunden. Barn har blitt trygge på meg på den måten også :icon_confused:

Som jeg sa, er tatoveringer og piercinger en negativ ting? Jeg synes ikke det. Har en selv, dog på hofta, så den ses aldri^ (Unntatt bikini, men det er vel nok så uvanlig å gå med i en bhg. :lol: haha). Har du tatovering av Tinka? (OF TOPIC!)

Jeg hadde reagert om de som jobbet i bhg. til ungen min gikk i kosedress! :hmm: Useriøst etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så? Hva har man igjen da?

Hva mener du man kan bruke i barnehage? Olabukse er utelukket.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dongeribukse skal være utelukket - jeg har flere venner som tidvis jobber/har jobbet i barnehage, og alle har trivdes med å jobbe i dongeribukse, eller andre, helt vanlige bukser.

Jeg tror du må trekke inn piggene litt, for det virker i grunnen som om dette er noe som opprører deg dypt og inderlig. Selv om jeg syns joggebukse generelt sett ser slaskete ut, betyr ikke det at jeg ikke har forståelse for at enkelte bruker dette plagget i jobben (barnehage eller andre jobber, for den saks skyld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Men skitten blir man i barnehage uansett. :icon_confused: Husker jeg ønsket meg et skilt som det stod "jeg jobber i barnehage" på bussen hjem innimellom. Var ikke noe flink til å huske å ha med meg skift.

Fordi det er trangt, ubehagelig og sklir hit og dit.

Hihi det er sant.. skitten er jeg kjent med :hmm: Var ment for tull det med heller onepiece enn skitten, sannsynligheten er vel større for at det blir både onepiece OG skitt.

Som jeg sa, er tatoveringer og piercinger en negativ ting? Jeg synes ikke det. Har en selv, dog på hofta, så den ses aldri^ (Unntatt bikini, men det er vel nok så uvanlig å gå med i en bhg. :lol: haha). Har du tatovering av Tinka? (OF TOPIC!)

Jeg hadde reagert om de som jobbet i bhg. til ungen min gikk i kosedress! :) Useriøst etter min mening.

Jeg vet ikke? Er onepiece? :D Tihi Neida.. poenget mitt er bare at det er veldig øyet som ser. Og fra min side er onepiece et så behagelig og deilig plagg at det veier opp for at det er litt harry, men så er jeg glad i å bruke ting som ikke alle andre gjør... det er en del av personligheten min.

Og jeg ser heller ikke hva som er useriøst med et slikt plagg i barnehagen. Parkdress er jo standard, og det er jo en måte å gjenkjenne en barnehageansatt på omtrent.

(OT- ja, en tegneseriefigur av henne, første hunden min :D)

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dongeribukse skal være utelukket - jeg har flere venner som tidvis jobber/har jobbet i barnehage, og alle har trivdes med å jobbe i dongeribukse, eller andre, helt vanlige bukser.

Jeg tror du må trekke inn piggene litt, for det virker i grunnen som om dette er noe som opprører deg dypt og inderlig. Selv om jeg syns joggebukse generelt sett ser slaskete ut, betyr ikke det at jeg ikke har forståelse for at enkelte bruker dette plagget i jobben (barnehage eller andre jobber, for den saks skyld).

For meg er olabukse uaktelt, ihvertfall til vanlig, en gang iblant går greit. Men for meg blir det slitsomt å sitte på gulvet og rulle rundt og tulle i slike trange bukser. Gjelder altså alt som har lignende stoff som slike bukser, dessuten føler jeg at det til stadighet glir ned, og belte gnager seg inn i magen.

Jupp, suuuuper fan av olabukser, not! :D

Er ikke meningen å virke som om jeg har pigger ute, er bare ute etter å få igang en skikkelig diskusjon rundt dette temaet :D Og få vite hvorfor onepiece er så utrolig mye verre en joggebukser f.eks. (vel å merke at det er forskjell på det og).

Også er det forskjell på hva man mener når man sier at noe ser slaskete ut. Første tanken min er at du virkelig vrenger grimaser når du ser det, men du mener kanskje mer i den retning at du ikke ville brukt det selv?

Opprører meg ikke så veldig, vil bare ha det godt begrunnet. For meg er det liksom ikke nok at en person sier at jeg liker det ikke, derfor. Det må være noe mer for at det skal kunne settes opp et forbud, mener jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. De menneskene som har jobbet i "våre" barnehager må være noe helt for seg selv, som har klart å leke med ungene i normale klær..

Onepiece er schtøgt, og burde forbys bare av den grunn, spør du meg. Kanskje man slapp å se voksne folk gå på byen en lørdagskveld i de råååååsa onepiece-draktene sine også :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. De menneskene som har jobbet i "våre" barnehager må være noe helt for seg selv, som har klart å leke med ungene i normale klær..

Onepiece er schtøgt, og burde forbys bare av den grunn, spør du meg. Kanskje man slapp å se voksne folk gå på byen en lørdagskveld i de råååååsa onepiece-draktene sine også :icon_confused:

Ok frk. Pigg :hmm:

Definer nå vanlige klær?

Også må jeg bare si at det virker som om folk tror at jeg bare går rundt i onepiece siden jeg startet en liten diskusjon rundt bruken av den.

Igjen klarerer jeg det, personlig brukes den kanskje en eller to ganger i mnd, ble av og til brukt på jobb, eller til kveldstur med Tinka (da møter jeg så godt som ingen). At jeg faktisk tør å dukke opp på Kiwi i dressen, vel det sier mer om at jeg faktisk driter litt i hva folk mener, enn at jeg faktisk digger hvordan jeg ser ut. Og dette skjer kanskje annenhver måned, maaax.

Altså, for meg er dette et koseplagg jeg har hjemme, chill å ta på etter en dusj. Men også et plagg som etter min mening kan brukes i barnehagen, en gang iblant, uten at det skulle måtte være forbud mot det.

Og det mest vanlige jeg har på i barnehagen er bomullstights, en lang topp/singlet lignende, som dekker rumpen, og f.eks. en collegegenser (lang versjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt glad om jeg så en barnehageansatt som hadde på seg onepice. Da hadde jeg tenkt at denne personen passer til å jobbe her! Og så praktisk det må være. Slippe å bli mellombær osv. Jeg synes det er mye bedre å ha på seg en onepice enn bukse og f.eks kort topp som sklir opp og man viser hud. Synes det er bedre å kle seg tekkelig og unngå å vise alt for mye hud (neida, jeg er ikke muslim :hmm: ). Nå er det jo forskjellige onepicer også, noen ser riktig så stilige ut med "strikkemønster" på :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - olabukser kommer i mage forskjellige fasonger og med/uten stretch. Alle gnager/strammer ikke. Mer slitesterke er de enn klær i jersey også - ergo må det vel være mer økonomisk også, i tillegg til at det ser mye bedre ut.

Jeg lover deg at hvis du finner en olabukse som verken gnager eller strammer, og som tillater meg å sitte/ligge i ganske mange snåle posisjoner på gulvet, uten å være til bry.. som selvfølgelig sitter bra på meg, og gjør at jeg ser "bra" ut, altså ikke får flat rumpe eller andre ting; da går ene onepiecen i "søpla" (altså et eller annet mottak for klær).

(og selvfølgelig koster under 2000/1500kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt glad om jeg så en barnehageansatt som hadde på seg onepice. Da hadde jeg tenkt at denne personen passer til å jobbe her! Og så praktisk det må være. Slippe å bli mellombær osv. Jeg synes det er mye bedre å ha på seg en onepice enn bukse og f.eks kort topp som sklir opp og man viser hud. Synes det er bedre å kle seg tekkelig og unngå å vise alt for mye hud (neida, jeg er ikke muslim :lol: ). Nå er det jo forskjellige onepicer også, noen ser riktig så stilige ut med "strikkemønster" på :icon_confused:

Finns ju faktiskt ett mellanting av byxa med kort topp eller onepice liksom :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...