Gå til innhold
Hundesonen.no

Sovepose til hund

Poter

Recommended Posts

Noen som har prøvd "sovepose" til hund, som denne? Jeg setter det i anførselsestegn fordi jeg ikke ser på dette som en skikkelig sovepose man bruker ute. Den ser jo litt praktisk ut til hunder som f.eks sover på soverommet når det er kaldt. Eller til å ha på hytta når den sover der. Men ser gjerne for meg at hunden like godt legger seg oppå hele "soveposedelen" og ikke har vett til å krype under :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes koselig ut :icon_confused: Er det noe du har laget selv? Jeg ser at lille labraåååren har tendenser til å ville legge seg under pledd, så kanskje han ville hatt nytte av noe soveposelignende greier når vi er på hytta og slikt. Han er også litt mer frossen av seg enn aussiene vi har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Jægerens hvilepose, kommer i fóret versjon og i en vanlig versjon. Mye brukt på jakthunder i pausene.

En sånn ser jeg for meg at jeg kunne brukt på teltturer, men ikke innendørs (sover med vinduet åpent og da blir det fort kaldt på vinteren). Den jeg linket til i startinnlegget synes jeg ser bra ut med tanke på at den har en åpen åpning, om dere skjønner hva jeg mener. Det gjør det antakelig ikke så vanskelig å komme seg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn ser jeg for meg at jeg kunne brukt på teltturer, men ikke innendørs (sover med vinduet åpent og da blir det fort kaldt på vinteren). Den jeg linket til i startinnlegget synes jeg ser bra ut med tanke på at den har en åpen åpning, om dere skjønner hva jeg mener. Det gjør det antakelig ikke så vanskelig å komme seg inn i.

Det er sant, samme tenker jeg.. men tror som ble sagt, at hunden antageligvis blir liggende oppå.

Går jo an å bare kjøpe barnedyne og ha oppi en biabed f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amiga sniker seg alltid inn i kattehuset til svigers, hun elsker det.

Kattehus%20Kennel.jpg

Til vanlig ligger hun i en slik en som på bildet under, bare uten plastkassa. Er egentlig sofa "trekk" til plastkasser. Men den er så fin å ha liggende på gulvet, og er det veldig kaldt og på telttur etc så snører jeg den veldig godt igjen så ligger hun goooooodt nedi der og har bare hodet tittende opp.

Border Collien har begynt å stjele senga til Amiga stadig vekk fordi den er så varm og god :icon_confused:

0180002827.jpg

Slik ble det når jeg stappa "senga" inn i buret

38531_10150219007530464_804145463_13502719_1309619_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så riktig så koselig ut det der :lol:

Hu synes det ja :)

Når vi var på teltturen med sonen hadde jeg med den og snøret den godt igjen og bikkja lå nok varmest av alle på turen :hmm:

Hjemme er den liggende sånn at hu kan krølle seg litt innunder kanten når det er kaldt. Jeg fant alsidig bruk til noe som var designet for en seng jeg :icon_confused:

Og sånn ser det ut når et stk border collie sniker seg oppi og krøller seg sammen

IMAG0047.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...