Gå til innhold
Hundesonen.no

Helt nyy


keramii

Recommended Posts

Hei!

Jente på 21år som bor sammen med min afghanske myndevalp, Chica, på Gjøvik:)

Går dyrepleierlinja i Danmark, så jobber på dyreklinikk til vanlig.

Blir ferdig utdannet i oktober neste år, og da flytter jeg nok tilbake til Molde, hvor jeg egentlig kommer ifra:)

Bare å ta kontakt, elsker å bli kjent med nye mennesker med samme interesse:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun går vel på Kolding og har praksis på Gjøvik.

Skolen fungerer på den måten at man har 12 uker skole i Danmark (bor da på internat eller leier hus/leilighet i Kolding), for så å ha x antall uker praksis i Norge. Studiet tar vel litt over tre år tilsammen med 5? skoleperioder.

Har flere venner som har tatt det studiet. Det er blitt ganske populært siden det er mye enklere å komme inn på det studiet enn på Dyrepleielinjen på Veterinærhøyskolen. Studiet i Danmark er ikke et høyskolestudium, men et videregående studium. Eneste kravet for å få plass er at man har en godkjent praksisplass. Men utdanningen er god og absolutt ikke mindreverdig i forhold til de som har dyrepleiestudiet fra Norge. De som studerer i Danmark får på mange måter en "bedre" utdanning pga all praksisen de får i løpet av de tre årene studiet varer.

Velkommen hit, Keramii.

Nydelig hund du har, mynder er en stor favoritt hos meg.

Lykke til videre med studiene og med jobb etterpå.

Det er et tøft yrke du har satset på, hard jobb og lav lønn... men det er verdt det.

Mitt beste tips til deg er å ikke finne deg i hva som helst... det er utrolig mange klinikkeiere og veterinærer som utnytter dyrepleiere grovt. Det vet jeg _alt_ om. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Litz har rett i alt hun skriver, teorien på skolen er på 10uker i slengen 5ganger i løpet av tre år, så nå har jeg bare ett år igjen:D weee:D

Er en del lettere å komme inn i Danmark ja, men nå er det inntakstopp for norske studenter, fordi den danske stat ikke vil betale vår utdanning lengre. Så nå kan man ikke bruke den løsningen heller:/

Har du jobbet på dyreklinikk, Litz? Evt hvilken?:icon_redface:

Ja, de er veldig flink til å utnytte dyrepleierstudenter, da det minst de kan betale oss er 4500kr i mnd, så ja, blir ikke rik akkurat, og lønna er jo ikke så veldig bra når man er ferdigutdannet heller:( Men jeg stortrives i jobben min, selv om jeg angrer på at jeg ikke startet rett på veterinær, men men. Slik er det jo bare, er jo ikke for sent:)

Håper bare jeg får meg jobb etterpå, da i Molde, slik jeg kan flytte tilbake til venner og familie, og selvfølgeli den fine byen;) hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg jobbet på dyreklinikk for noen år tilbake. Hvilken klinikk kan være det samme.

Sluttet pga en sjuk klinikkeier... orket til slutt ikke å bli skjelt ut daglig foran veterinærer og kunder, få slengt 100 arbeidsoppgaver i trynet mens jeg stod og styrte gassanestesi, for så å bli skjelt ut igjen fordi jeg glemte en av dem i ettertid, bli oppringt av mannen hennes og beskylt for å juge da jeg ble sykemeldt pga livmorbetennelse som kunne ført til at jeg måtte fjerne både livmor og eggstokker. (de påstod jeg ikke var syk...)

Klinikken hadde hun drevet i 15 år... jeg var den som jobbet der lengst og jeg holdt ut i 13 mnd. Nyutdannede veterinærer ble advart mot å begynne der av andre veterinærer på østlandet.

Rett og slett ett grusomt sted å jobbe. :icon_redface:

(men jeg skal ikke klage for mye, for jeg fikk dekket en hel haug av svært gode kurs, og fikk jobbe på veterinærhøyskolen i tillegg for å lære om anestesi)

Hehe, ja, jeg syns ikke det er det minste rart at de har satt inntaksstopp for norske studenter i Kolding. En periode var det vel fler nordmenn på skolen enn det var dansker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, såpass ja. huff, kjenner meg igjen i noe av det, men absolutt ikke alt, heldivis!

Veterinærer er jo noe for seg selv, så absolutt, de skulle prøvd å satt seg inn i assistentjobben for en uke, så er jeg sikker på de hadde behandlet oss bedre;)

Men der du har jobbet høres det jo ut som det er spesielt ille da, herres, umenneskelige mennesker høres det ut som! Så skjønner godt du ikke holdt ut lengre.

Synd det skal være slik, og sikker flaks at du fikk dekt så mange kurs:)) De er jo sviiindyre, så det er det lite av her i gården ja, haha:P

Ja, på mitt kull er det ca 100 av 220 stk som er norske, haha, så skjønner godt de stopper opp. Men synd for de som hadde tenkte å starte nå i høst da:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på mitt kull er det ca 100 av 220 stk som er norske, haha, så skjønner godt de stopper opp. Men synd for de som hadde tenkte å starte nå i høst da:(

HVA?! Jeg satt og vurderte dette til neste høst :hmm: huff, unnskyld får å kuppe tråden, men dette viste jeg ikke.

og velkommen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm, men kan jo hende d endrer seg da, men har min tvil, dette kom ut for noen uker siden. Så de som startet i praksis i august får ikke kommet inn på skolen da. Det er jo ganske dårlig, for da har de jo jobbet foruten grunn om de ikke får fortsette:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen!

Jeg jobber også på dyreklinikk som assistent/ dyrepleier ( ufaglært ). Har hatt samme jobben/arbeidsgiver i over 15 år nå, så ikke alle i dette yrket har grusomme arbeidsgivere og dårlig lønn :icon_confused:

Du går sikkert på samme 'kullet' som ei som jobber hos oss du da :hmm:

Nyyydelig afghaner du har, flere bilder av henne kanskje?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så kjekt da:) Varierer en del fra klinikk til klinikk ja, ser det veldig godt når jeg sammenligner med de jeg går på skole med;)

Hvem jobber du sammen me da? Evt på hvilken klinikk? Trives veldig godt på dyreklinikk ja, tror ikke jeg kunne hatt en bedre jobb:D

Å jaa, jeg har ganske mange bilder av henne, lite av ståbilder da, blir mest tullebilder, for hun finner på så mye rart:) så jeg kan poste noen til her;)

hpim1043.jpg

img3245w.jpg

nachos.jpg

sove.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er ikke alle arbeidsgivere like ille.

Men de finnes så absolutt de som kun er ute etter å utnytte ufaglærte og studenter, og som student bør man være klar over det så man lettere kan si at dette finner man seg ikke i.

Når det kommer til lønn så har vel de fleste sine egne preferanser på hva som er lav og høy lønn.

Jeg har ennå ikke møtt noen som jobber som dyrepleier eller klnikkassistent som har høy lønn etter det jeg tenker på som høy lønn.

Eller for å si det enkelt... med det lønnsnivået som er på dyrepleiere i Oslo (gjennomsnittlig) så hadde ikke jeg kunnet jobbe som det uten å måtte ta ekstrajobb for å få ting til å gå rundt med hus, bil, unger, bikkje +++

Etter at jeg byttet jobb fra dyrepleier til sekretær så økte min årslønn med nesten 150 000,- (og jeg syns det er utrolig synd at det er sånn)

Skulle mer enn gjerne jobbet som ufaglært klinikkassistent, for det er ingen jobb jeg har hatt som har vært så interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...