Gå til innhold
Hundesonen.no

Bali, Ophelia og Nitro


rottmaneier
 Share

Recommended Posts

  • Svar 329
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I helgen har vi vært på Dogs 4 all som så mange andre soniser, og stilt ut Ophelia og Bali. Nitro var med som heiagjeng. Dagen begynte ikke akkurat bra... Ophelia klarte og komme seg ut av selen si

Gratulerer med championatet! Jeg syns Offe ser skikkelig ut som en DSG, kunne puttet bilde av henne i en rasebok! Så jeg skjønner godt at dommeren som hadde vært med på å skrive standaren likte henn

Da kan jeg introdusere det nye håpet; Aridgeocrats Wishbone Wendy Hun bor hos fôrvert i Ski, og lever som plommen i egget. Kunne ikke funnet ett bedre hjem for denne lille raringen. Passet litt dårli

kan låne magen til bea før den forsvinner :P

Haha :P

Jeg har strikket genser til Nitro. Den passer nok bare en ukes tid :P

minsket1-59.jpg

minsket7-41.jpg

minsket9-37.jpg

minsket8-40.jpg

minsket10-35.jpg

Leke med storesøster Offe

minsket16-25.jpg

Flaggemus!

minsket18-24.jpg

minsket20-13.jpg

minsket21-14.jpg

minsket22-12.jpg

Denne lille klumpen veier 2,4 kilo, og er en skikkelig ramp til tross for verdens mest uskyldige blikket :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny valp! :wub: Nitro var virkelig skjønn!

De søteste bekymringsrynkene der! :wub: Utrolig skjønn!

åååh for et nydelig rynkefjes :wub: :wub: :wub:

Takk takk, jeg er så enig :wub: han har utrolig søte rynker :wub: Verden er en stor lekeplass syntes Nitro :icecream:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitro er 9 uker idag, og han blir bare herligere og herligere. I helgen kjørte vi fra oslo til rogaland, og han sov hele veien! Og idag har han vært med på gårdshundtreff. Det var stas syntes Nitro, så han løp rundt og skulle leke med alle hundene og hilse på alle menneskene. En tryggere valp kunne jeg ikke bedt om!

Kuler`n på sofaen

minsket-65.jpg

minsket1-60.jpg

Leke med storesøstrene mine

minsket2-58.jpg

minsket4-54.jpg

minsket5-52.jpg

minsket6-51.jpg

minsket14-27.jpg

minsket16-26.jpg

minsket17-24.jpg

minsket18-25.jpg

minsket19-19.jpg

Bali er opptatt med å leke med de andre

minsket21-15.jpg

Og Nitro sjekker opp damene

minsket22-13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri fortidlig å være på sjekker'n !

:wub: Rynkeer, Aro hadde bare litt rynker han, ble fort ferdig med de :(

hihi neeeii :shifty::rofl: Han her har veldig mye rynker, ingen av jentene hadde så mye!

Herregud, så søt han er! Jeg er fan, ferdig med det! :)

Han har fan allerede han :thumbs: Du får finne oss på en utstilling utover høsten/vinteren, så kan du kosemose lille rynkefjes. Det setter han nok pris på :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En liten oppdatering herifra :)

Offe var som jeg har skrevet tidligere veldig dårlig og sår her og der. Etter 10 dager på antibiotika og smertestillende var hun frisk igjen. 2 dager etter, ble hun like dårlig igjen :( Vi bestemte oss for å dra til en annen dyrlege denne gangen for å kanskje få et annet synspunkt på saken. Dyrlegen fant ut av problemet med engang, og det hele endte med at hun måtte trekke 3 tenner! Hun hadde noe som heter Periodonpal, det vil si at tennene løsner fra kjevebeinet. Dette er en av de vanligste tannsykdommene hos hund, men ikke hos så unge hunder. Men nå er de trekt, og hun er på bedringens vei :) Hun har ikke spist noe annet enn ett par skjeer med a/d-for på 1 uke, så hun har gått ned nesten 2 kilo og alle musklene hennes er borte. Så nå begynner oppbyggingen av lillejenta igjen :)

Slik så hun ut stakkars:

001.jpg

002.jpg

Nitro bare vokser og vokser. Han blir 11 uker på søndag, og han er fremdeles en veldig herlig valp :) Han elsker mennesker og dyr, og vi er på en oppdagelsesferd daglig hvor vi bare tusler i valpetempo rundt i nabolaget. Han syns det er så morsomt, løper i full fart, hopper og spretter, tøffer seg og bare lever nyter liver som liten valp.

Noen bilder tatt den siste uken

minsket3-56.jpg

Rampeblikket

minsket-66.jpg

Banke storesøster litt

minsket5-54.jpg

minsket4-56.jpg

minsket10-36.jpg

minsket12-27.jpg

minsket32-5.jpg

Babymage :wub:

minsket6-53.jpg

Denne tingen klør!

minsket7-43.jpg

Godbit?

minsket8-41.jpg

Ophelia var frisk ett par dager:

minsket42-4.jpg

minsket10-37.jpg

minsket13-27.jpg

minsket11-33.jpg

minsket16-27.jpg

minsket17-25.jpg

Slitsomt å være valp

minsket5-56.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst vanlig at hunder får det ved 6 års alder og oppover, så når hun bare er 1 år så var jo det litt tidlig! Men nå er det bare å forebygge, forebygge :)

De mørke flekkene har vært der hele tiden, men de har blitt mørkere. Han veier nå 3 kilo, og han er veldig bollete :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Offe, godt den andre dyrlegen fant det ut, og at hun er bedre. :)

Jeg legger onde planer om å stjele med meg Nitro, MOHaHa :D

( :wub: :wub: :wub: )

Ja, idag er hun faktisk mye bedre! Hun vil leke med de andre, og er hoppende glad som hun vanligvis er :D

Hihi, jeg får passe ekstra godt på Nitro når vi møter deg neste gang da :P

Så vakre hunder!

og blir jo sååå valpesyk av Nitro da :wub: :wub: :wub:

Tusen takk! Han er en valp med stor V altså :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitro blir 12 uker på søndag, og da er det klart for 12-ukers vaksina. Tiden bare flyr jo! Han vokser og vokser, nå er han 25 cm høy og veier 3,5 kilo. Lille klumpen som snart har tatt igjen Offe :wub: Hun er forresten blitt erklært frisk :D

Litt bilder fra turen idag

minsket-67.jpg

minsket3-59.jpg

minsket19-20.jpg

minsket18-27.jpg

minsket17-26.jpg

minsket16-28.jpg

minsket5-57.jpg

minsket11-34.jpg

minsket12-29.jpg

minsket13-28.jpg

minsket6-54.jpg

minsket15-27.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitro har blitt 12 uker! Oj oj oj, tiden flyr!

På mandag var vi på 12-ukers kontroll, og det gikk supert som forventet. Han sjarmerte veterinærer og andre pasienter på venteværelset, og han merket ikke at han fikk sprøyte engang :) Han ble veid til 3,9 kilo og målt til 26 cm. Fine gutten det som vokser så jevnt og fint (foreløpig :P).

Nitro har begynt så smått å være med på jobb (hundelufting), men bare de turene hvor vi har rolige snille hunder. I tillegg har vi en dachs-valp på 16 uker som han "henger" med på turene :P Når han blir sliten får han sitte på armen, så det er ganske greit.

Hver eneste nye hund han møter, bare logrer han og er supernysjerrig. Hopper og klatrer på de, og gir de en nuss :wub: Eneste hunden han var litt skeptisk til er en i nabolaget som er helt klin kokos. Fekter med labbene og hopper og spretter. Og dette er en "liten" labrador :P Så denne unngår vi å hilse på.

Han har vært med på sin første utstillingstrening, og han tar tegninga veldig fort ved hjelp av klikker. Det er så morsomt når de lærer så fort! :)

Litt bilder fra de siste ukene

minsket-71.jpg

Er med på jobb

minsket1-64.jpg

minsket12-31.jpg

minsket11-36.jpg

minsket5-60.jpg

minsket13-31.jpg

Bali koser seg med bestevenninna si

minsket17-27.jpg

Full fart!

minsket18-30.jpg

minsket26-8.jpg

minsket25-8.jpg

Bilder tatt igår når Bea var på besøk

minsket5-61.jpg

minsket6-55.jpg

Leke!

minsket9-39.jpg

minsket12-32.jpg

Voffer på Bea

minsket13-32.jpg

minsket19-23.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...