Gå til innhold
Hundesonen.no

Bali, Ophelia og Nitro


rottmaneier
 Share

Recommended Posts

Gratulerer igjen med fin debut på Ophelia :)

Veldig fin kritikk på Bali da! Håper hun blir helt glad igjen snart.

Ja, håper hun blir sitt gamle jeg igjen snart. Legger merke til at hun er litt trist og nedfor hjemme enda også, men det går bare fremover ;)

Søte jenter! Morro å sammenligne Ophelia med BV i en alder av 4 mnd.

Takk! :) Jeg har sett på et par bilder av Bali da hun var på alderen til Ophelia. Herregud så forskjellig de vokser :) Bali vokste masse i høyden før hun begynte å legge seg ut. Ophelia vokser mye jevnere.

Ett par eksempler:

snart 4 mnd:

minsket3-42.jpg

5 mnd:

minsket2-44.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 329
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I helgen har vi vært på Dogs 4 all som så mange andre soniser, og stilt ut Ophelia og Bali. Nitro var med som heiagjeng. Dagen begynte ikke akkurat bra... Ophelia klarte og komme seg ut av selen si

Gratulerer med championatet! Jeg syns Offe ser skikkelig ut som en DSG, kunne puttet bilde av henne i en rasebok! Så jeg skjønner godt at dommeren som hadde vært med på å skrive standaren likte henn

Da kan jeg introdusere det nye håpet; Aridgeocrats Wishbone Wendy Hun bor hos fôrvert i Ski, og lever som plommen i egget. Kunne ikke funnet ett bedre hjem for denne lille raringen. Passet litt dårli

  • 2 weeks later...

Igår hadde vi valpetreff med voksne hos kennel Dunderskogen, og det var tilsammen 4 voksne og 3 valper. Alle storkoste seg og det var kjempekoselig :banana: Mange fine hunder samlet på ett sted :frantics:

Noen av bildene jeg tok: (flere finnes i bloggen www.baliogophelia.blogspot.com)

De tre valpene; Lille-Lo`s Zorro, Dunderskogens dristige Nemi, og Zkrubbes Ophelia

minsket-46.jpg

Zorro og Ophelia

minsket4-40.jpg

Nemi og Ophelia

minsket14-16.jpg

minsket20-8.jpg

Nemi og Zorro:

minsket25-1.jpg

Nemi

minsket15-15.jpg

minsket30-1.jpg

Bali og zorro

minsket26-2.jpg

En del av gjengen

minsket23-4.jpg

Bali og Strix

minsket21-7.jpg

minsket18-12.jpg

Strix

minsket19-12.jpg

En trøtt Zorro

minsket33-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Idag var vi på utstilling på Hellerudsletta, og begge bikkjedyrene ble stilt.

Bali var først ut og vant sin klasse med Exellent.

Senere var det Ophelia sin tur på sitt 3. valpeshow. Hun Konkurrerte mot en hannhund på 7 mnd, og Offe ble BIR :lol: Hun var så flink i ringen idag! Gikk som en drøm og stod så fint :P

Kritikken var også veldig bra:

"5 mnd feminin tispe. meget gode proposisjoner. Velskåret vakkert hode og uttrykk. Bra bitt. Velansatte ører, mørke gode øyne. Utmerket hals, god rygg, godt kryss, god benstamme. God substans i kroppen for alder. beveger seg godt rundt i ringen. Vises i utmerket kondisjon. Trivelig temperament og fin pels"

Stolt av lille-gullet :P

Ophelia med BIR-rosetten sin

MIN!

minsket1-43.jpg

Må gjemme den på ett trygt sted

minsket-49.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Idag blir Bali 2 år! :D Gratulerer med dagen lille jenta mi :ahappy:

For 2 år siden ble du født, 1 av 7, og du veide bare 260 gram

valpen1uke.jpg

5,5 uker gammel

DSCF3085.jpg

Du kom hjem til oss 9 uker gammel

minsket3-1.jpg

3 mnd

minsket5-4.jpg

6 mnd og gal:P

minsket1-10.jpg

8 mnd, begynner å bli en flott dame

minsket3-10.jpg

1 år

minsket2-19.jpg

1,5 år

minsket15-8.jpg

minsket18-5.jpg

Tullejente :lol:

minsket19-7.jpg

minsket20-5.jpg

Rett før 2-års dagen

minsket32-1.jpg

minsket1-44.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Bali! Vakker jente, og min favoritt dsg :wub:

Åhh, så koselig sagt, og jeg er selvfølgelig helt enig :wub:

Hvor gammel er Ophelia nå? Hun ser så liten ut enda!

Og gratulerer med vakreste Bali sin bursdag :wub:

Ophelia blir 7 mnd neste uke :) Hun ser og er liten! :P Hun utvikler seg mye saktere enn det Bali gjorde, og hun er en mye mindre type enn Bali :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har Ophelia blitt 9 måneder og junior :) I helgen tok vi turen til Trondheim Hundefestival og Ophelias debut i voksenringen. Offe ble BIR bare 9 måneder og 1 dag gammel! :D Dagen etter var det Bali sin tur til å bli BIR, så vi hadde en veldig vellykket helg :ahappy:

Ophelia er fortsatt en liten valp i hodet, og er veldig rampete. Alt skal spises på, og storesøster skal bankes ett par ganger om dagen :lol: Hun har ett høyt aktivitetsbehov, og det beste som finnes er å løpe i full fart i skogen og gnage på pinner. Hun er stikk motsatt enn Bali når det kommer til vann og det å bli våt. Bali plasker uti den første vanndammen hun ser og bader hele året. Ophelia derimot styrer unna alle vanndammer og vil ikke engang vasse :aww: De to er veldig forskjellige, men samtidig veldig like :)

Her kommer det litt bilder av Ophelia som nå har blitt en liten "dame", og storesøster Bali :)

Ophelias yndlings sitteplass

minsket1-48.jpg

Fant beinet til Elias, passe stort ja :P

minsket6-41.jpg

Bali

minsket-55.jpg

Jentene elsker å løpe og leke!

minsket1-49.jpg

Bali i Kristiansand

minsket31-2.jpg

Ophelia akkurat 9 mnd gammel

minsket2-48.jpg

Ørene er vrengt 80 % av dagen

minsket11-24.jpg

Og litt utstillingsbilder

Bali i ringen

minsket21-9.jpg

Her er hun i konkurransen om beste tispe

minsket18-16.jpg

Og her er Ophelia på sin første offesielle utstilling

minsket15-19.jpg

minsket14-19.jpg

Og selvfølgelig ett bilde av henne med hennes første cert

minsket24-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk morsomt! Jeg synes fortsatt at Bali er den flotteste DSG-tispa jeg veit om, og Offe ligger like bak! Tenk at bittelille babyene våre har blitt så store! :wub: Imouto er 8 mnd gammel og kan alt om dagen. Får se åssen det går med henne i junior-debuten, det er nemlig på WDS i Paris, hehe. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk morsomt! Jeg synes fortsatt at Bali er den flotteste DSG-tispa jeg veit om, og Offe ligger like bak! Tenk at bittelille babyene våre har blitt så store! :wub: Imouto er 8 mnd gammel og kan alt om dagen. Får se åssen det går med henne i junior-debuten, det er nemlig på WDS i Paris, hehe. :icon_redface:

Åhh, så koselig :ahappy: Ja, babyene våre vokser jo alt for fort! Blir utrolig spennende med debuten til Imouto, spesielt siden det er på WDS :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vi har vært på en liten sommerferie i Sverige. Først på hytta til mine besteforeldre, og deretter hytta til min tante og onkel. Hundene har virkelig kost seg på ferie :)

Løpe i skogen er deilig

minsket-57.jpg

Svensk landevei

minsket1-52.jpg

En mystisk sopp

minsket3-48.jpg

Ophelia har blitt 10 mnd gammel

minsket2-49.jpg

minsket7-32.jpg

Bite på pappan

minsket10-27.jpg

minsket9-27.jpg

minsket11-25.jpg

Bali koser seg i stolen

minsket12-22.jpg

en søt liten pote

minsket14-21.jpg

Bali skuer utover vannet

minsket15-20.jpg

minsket18-18.jpg

minsket24-5.jpg

minsket23-7.jpg

minsket20-10.jpg

minsket33-3.jpg

minsket34-1.jpg

minsket35.jpg

minsket31-3.jpg

minsket41.jpg

Bali ser på pappan som er ute å kjører båt

minsket55.jpg

minsket47.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så fine, altså! :wub: Er det noen "fare" for at ørene til Ophelia ender som rosenknoppører når de er vrengt så ofte? (Jeg spør som jeg har vett til. :icon_redface: )

På rasen er det lov med både hengeører og rosenører (forøvrig virker det som at det er like vanlig begge deler), og Ophelia har både og. Veksler litt på :P Men nei, hun vil ikke få rosenører pga at de er vrengt hele tiden :lol: Men bra du spør, lurte faktisk på det samme før jeg :aww: Eneste jeg må passe på med tanke på ørene, er når vi er på utstilling. Ofte har hun ett rosen og ett hengeøre, og da legger jeg begge i rosen eller hengeøre slik at de blir båret likt og ikke gir ett feil uttrykk :)

Så skjønne de er! Og jeg bare elsker utrykket på Bali. :wub:

Bali har ett utrolig uttrykksfullt ansikt som de fleste kommenterer :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I helgen var vi på utstilling på Vålerbanen med begge jentene. Igår ble Bali beste tispe med ck, cert og tilslutt BIM. Hennes 3. cert, "bare" storcertet som mangler ;) Ophelia fikk også ck, og ble 3. BTK. Hun har vært på 4 utstillinger etter fylte 9 mnd, nå er hun 10 mnd, og på de 4 gangene har hun fått 1 cert, og 2 ck, fine jenta mi det :)

Ophelia har også fått sin første løpetid. Den har jeg ventet på lenge, hehe. Hun er helt lik Bali, veldig lite styr og søl, og det er deilig!

Og etter at vi måtte avlive Elias i november ifjor, har vi bestemt oss for at jentene skal få en bror igjen, men denne gangen er det en dansk svensk gårdshund (selvfølgelig). Han kommer fra Sverige og ble født forrige lørdag. Blir veldig spennende å se hvem som blir vår, og det å få en hannhund i hus igjen :)

Litt bilder fra utstillingen i helgen

Ophelia

minsket11-27.jpg

minsket5-45.jpg

minsket6-43.jpg

minsket7-34.jpg

Bali

minsket10-29.jpg

minsket11-26.jpg

Og litt bilder fra ukene som har gått, hvor vi har vært endel hundepassere :)

minsket2-51.jpg

minsket6-44.jpg

minsket4-47.jpg

minsket5-46.jpg

minsket18-20.jpg

minsket21-11.jpg

Bali slapper ordentlig av :P

minsket8-33.jpg

Offe også :wub:

minsket9-31.jpg

minsket10-30.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...