Gå til innhold
Hundesonen.no

Bali, Ophelia og Nitro


rottmaneier
 Share

Recommended Posts

  • Svar 329
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I helgen har vi vært på Dogs 4 all som så mange andre soniser, og stilt ut Ophelia og Bali. Nitro var med som heiagjeng. Dagen begynte ikke akkurat bra... Ophelia klarte og komme seg ut av selen si

Gratulerer med championatet! Jeg syns Offe ser skikkelig ut som en DSG, kunne puttet bilde av henne i en rasebok! Så jeg skjønner godt at dommeren som hadde vært med på å skrive standaren likte henn

Da kan jeg introdusere det nye håpet; Aridgeocrats Wishbone Wendy Hun bor hos fôrvert i Ski, og lever som plommen i egget. Kunne ikke funnet ett bedre hjem for denne lille raringen. Passet litt dårli

  • 2 weeks later...

Nitro har blitt 14 uker! :) Det har vært litt kaldt på tur om dagen, og da har han brukt genser til hans store fortvilelse. Ser ut som at vi har drept noen når vi nettopp har tatt på genseren. Da står han heelt musestille med ørene lagt bakover, og verdens mest sørgelige blikk. Han kommer ikke når vi roper på han engang :lol: Men når vi har kommet oss ut og begynt å gå, da er det plutselig veeldig deilig å ha på seg noe varmt :)

Vi har begynt å gå litt turer i områder med mye mennesker og hunder slik at han kan lære seg at man ikke kan løpe bort og hilse på ALT av mennesker og hunder. Han kommer som en racer på innkalling, og når det kommer noen gående forbi avleder jeg han med godbiter, og det fungerer veldig fint. Men han får allikevel hilst på masse mennesker da 90 % av de vi møter på bare MÅ hilse på han :P Det sier han iallefall ikke nei til ;)

Igår kom hans "mormor og bestefar" hjem fra deres 7 uker lange ferie i USA, og de har bare sett bilder av han. Så de gledet seg masse til å se han, og de ble forelsket i hverandre ved første nuss :wub: Han sovnet i armene på faren min med engang han løftet han opp han :wub:

Vi har begynt å fore han på 50/50 tørrfor og V&H nå ettersom han begynte å bli litt tynn. Tror han har en veldig høy forbrenning! Men deilig med en hund som faktisk spiser, det er jeg ikke så vant til... Han skal også på sitt første valpeshow i Kongsberg 12 november. Da er han 4 mnd og 2 dager, så det blir veldig spennende :)

Den fæle genseren som egentlig bare er veldig god :)

minsket1-66.jpg

minsket19-24.jpg

Alle tre koser seg på jobb

minsket14-31.jpg

minsket27-4.jpg

Bali har blitt en rolig dame etter sin forrige løpetid

minsket25-9.jpg

minsket34-3.jpg

minsket35-3.jpg

minsket37-5.jpg

Det er full lek mellom de to yngste

minsket1-65.jpg

minsket6-56.jpg

Mens Bali ser oppgitt på

minsket12-34.jpg

Nitro har enda ikke lært seg til å hoppe opp i sofaen, så da står han slik og bjeffer :P

minsket13-34.jpg

Rampegutt!

minsket2-60.jpg

minsket3-63.jpg

Bali har fått ny Hurtta-jakke da den forrige hadde blitt veldig trang over brystet siden ifjor ;)

minsket9-41.jpg

Skranglemannen min :P

minsket16-30.jpg

Men verdens vakreste gutt :wub:

minsket17-28.jpg

minsket18-31.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så fine! Jeg sliter også med at Imouto ikke legger på seg, så hun ser ut som en høyreist naken-dachs om dagen. :D

Og Bali er fortsatt bare det vakreste, altså... :wub:

Haha :lol: Han legger nok fort på seg når han får kommet ordentlig igang med V&H, for det er borte på 1 sekund! :P

Enig med Bali :wub:

Åååh, såå søøøøt :wub: Hvorfor må du alltid putte genser på de søte små!? Skaff deg vårvalp neste gang, så den slipper det! De er alt for nusselige!

Haha, ja jeg får skaffe meg vårvalp neste gang :lol: :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi gått vårt aller første blodspor! Vi møttes en hel gjeng med gårdshunder og eiere, og dro sammen opp i skogen for å legge litt spor. Vi la blodsporene med 2 90 graders vinkler, og hadde elgskank som vi la i enden av sporet. Litt store til våre små hunder, men det fikk gå ;) Mens vi ventet på at sporet skulle få ligget litt, grillet vi og hundene fikk leke og kose seg.

Første sporet prøvde jeg med Ophelia. Hun tok opp sporet, men var ikke særlig fart på henne :P Hun stoppet opp litt innimellom og tittet på meg og lurte på hva dette skulle være godt for. Men hun gikk hele, og var fornøyd med deg :)

Så hadde jeg laget ett litt større og vanskeligere spor til Bali ettersom hun har gått litt godbitspor før. Hun suste igjennom sporet, tok alle vinklene og buene med glans, og hun nesten løp igjennom :lol: Hun bare elsket det! Så dette skal vi absolutt fortsette meg. Må nok ut å legge ett litt lengre spor til uka gitt :P

Litt bilder fra dagen. Dårlig lys i skogen gir dårlige bilder og noe dårlig fokus, så bær med meg med litt dårlig bildekvalitet!

En del av gjengen som var med idag

minsket-72.jpg

Noen av gårdshundene gjorde det de er best til; å grave ;)

minsket3-64.jpg

Nitro oppdager bål for første gang

minsket6-57.jpg

Offe lukter forsiktig på skanken. "Isj, den var litt ekkel"

minsket13-35.jpg

Bali sitt første spor

minsket14-32.jpg

minsket16-31.jpg

Jeg fant jeg fant!

minsket19-25.jpg

Spor nr. 2

minsket20-18.jpg

og der var det jaggumeg en skank til jo!

minsket21-20.jpg

2 slitne hunder. Nitro er glad han har en storesøster som passer på seg

minsket10-40.jpg

minsket11-38.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Idag har Nitro debutert på utstilling! Han ble 4 (!) måneder for 2 dager siden, så han var akkurat gammel nok til å være med. Han vokser så alt for fort, vil at han skal forbli valp jeg :wub:

Han tapte mot den 2 måneder eldre hannen, men det bryr vi oss ikke om. Han stod som en engel, og ble nøye gransket på bordet uten noen nykker. Bare stod der å nøyt at dommeren løftet, klemte, strøk og knadde på han han. Gåingen er en annen historie :P Hopp og sprett, sette seg ned for å klø litt og sånn må da være lov når man bare er en liten baby? :)

Kritikken kan man ikke klage over heller:

"4 mnd med korrekt formet hode, sterk underkjeve, fine mørke øyne. Utmerket stopp, utmerket øreansetning, men ikke helt på plass enda. Passende hals, utmerket bredde fram, utmerket benstamme, normal vinklet, utmerket bevegelser, godt temperament"

Siden sist så har Bali tatt sitt 7.cert, og Offe sitt 2, så nå mangler vi bare storcertet på begge. Derfor stilte vi ikke de idag. Var bare heiagjeng for lillebror :)

Litt bilder:

Nitro og dommeren blir kompiser

2.jpg

3.jpg

Flaggermus :P

4.jpg

Er så flink så

5.jpg

Elsker utstilling denne gutten :lol:

7.jpg

6.jpg

Jeg har strikket ett par nye gensere

009.jpg

005.jpg

10.jpg

Bali med flere rosetter i samlingen sin

002-1.jpg

Skrudd på sjarmen

018.jpg

008.jpg

Offe er pøbel om dagen

002-2.jpg

Vaske ører

011.jpg

Peiskos

015.jpg

006-1.jpg

På jobb

066.jpg

Sjekk alle rynkene mine da!

068.jpg

Nitro vil hilse

073.jpg

Offe står og gjeiper

140.jpg

Mens Nitro står og tisser :P

210.jpg

232.jpg

236.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I helgen har vi vært på Dogs 4 all som så mange andre soniser, og stilt ut Ophelia og Bali. Nitro var med som heiagjeng.

Dagen begynte ikke akkurat bra... Ophelia klarte og komme seg ut av selen sin når vi møtte på gårdshundgjengen ved ringen. Hun er ikke særlig glad i å komme når hun VET at hensikten er å fange henne, så hun nektet å komme når jeg ropte på henne. Isedenfor gikk hun ut i ringen og stilte seg der sammen med GD`ene :sweat: Jeg fikk mange ulike godbiter, men ingen var bra nok til at hun kom såppas nærme meg at jeg fikk tak i henne. Andre tilskuere satte seg på huk for å grabbe tak i henne, og det gjorde ikke akkurat situasjonen bedre da hun er skeptisk til fremmede, og aldri ville gått bort til en fremmed person bare for nysgjerrighetens skyld.. Hun løp tilslutt ut av ringen og mot utgangen, og da var det en gårdshundeier vi heldigvis kjenner som klarte å kaste seg over henne. Ophelia hylte så sikkert hele varemessen hørte henne, og man skulle tro at en hund ble torturert til døde... :blink:

Jeg kom bort for å løfte henne opp, og hun nærmere hoppet opp i armene mine og var livredd.. Da tenkte jeg at dagen var over, og at jeg bare kunne glemme å stille Offe nå. Jeg tok ett par runder rundt i hallen og prøvde å booste selvtilliten hennes litt, men det fungerte ikke særlig bra. Jeg grublet på om jeg rett og slett bare skulle trekke henne ettersom jeg så at dommeren løftet på hundene på bordet, og det ville jo ikke hun godta nå! Men i siste liten hoppet jeg i det, og entret ringen.

Det var 11 juniortisper, og kvaliteten på klassen var høy! Ophelia stod og løp fantastisk som vanlig, men bordet var en annen historie :P Hun lot dommeren kjenne på kroppen, men når han begynte å klemme på lårene hennes, ville hun ikke mer. Da satte hun seg og prøvde å komme seg unna. Da var hun jo allerede skremt, så han fikk jo heller ikke se på tennene hennes. Han ba meg vise tennene for han, og da fikk han lov til å gni på tennene hennes. Han klappet henne og lo, og ba meg ta henne ned. Jaja tenkte jeg, nå får vi KIP eller gul, men jaggu fikk vi ikke rød! Jeg trodde vi hadde fått feil, men stilte meg bakerst og fikk summet meg etterhvert. 6 juniorer fikk rød, og det var på tide og ta siste runde. Dommeren plasserte Ophelia som nummer 2 før han ba oss ta enda en runde. Deretter ville han se på hode og uttrykk engang til, og etter det, vinket han oss foran og vi vant klassen :bananas: Ett jubelbrøl fra snille, søte gårdhundeiere hørtes utenfor ringen, og jeg gikk ut av ringen og skjønte ikke helt hva som hadde skjedd :P

Mens jeg prøvde å finne ut av hva som nettopp hadde skjedd, gikk de andre klassene. Bali stilte i åpen som også hadde 11 hunder, og hun røk ut på blå. Det er jeg veldig fornøyd med da jeg forventet gult (jeg visste han ikke likte store og grove tisper).

Deretter var det beste tispe klasse, og Ophelia plasserte seg som nummer 6, foran 3 champions :D

Når vi kom ut av ringen, kom 2 personer fra Romerikes Blad og lurte på om de kunne få intervjue oss og Offe. Så i morgen er hun i RB for 3 gang i år :P

Nitro tok livet med ro som vanlig. Han sov for det meste i buret sammen med Bali, og de gangene han var utenfor, klatret han opp i fanget til alle han fikk lov til, og ble nesten kidnappet av flere :P Han er også kjempeflink med andre hunder. Uansett om det er hannhunder eller tisper smisker han skikkelig. Legger ørene godt bakover og sleiker de i munnvikene :heart:

Fine Offeloffen min :)

006-3.jpg

norsk-juniorvinner11.jpg

Meg og Offe i ringen

094.jpg

Kaj og Bali

055.jpg

061.jpg

Nitro begynner å bli stor gutt. Straks 5 mnd

009-1.jpg

Og litt bilder fra turen her om dagen

040.jpg

042.jpg

049.jpg

056.jpg

069.jpg

073-1.jpg

minsket-74.jpg

013.jpg

027.jpg

070.jpg

Bestekompisen til Nitro

104.jpg

199.jpg

106.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vinner tittel! :D

Tusen takk! :D

Gratulerer så mye! Veldig moro! :jump:

Ja det var utrolig morsomt, det har enda ikke gått opp for meg :P

Gratulerer kjempegøy :D Ophelia er jo så fin :wub:

Litt kjedelig med den episoden men.

Har dere vært i RB i forbindelse med hundeluftingen? Vil gjerne lese :) Om helgen også da.

Ja, vi har vært i RB 2 ganger i forbindelse med hundeluftingen, den ene gangen i papirutgaven, den andre gangen på nett. Her kan du se den på nett:

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5601229.ece

Og her er en liten flik fra D4A iallefall med ett lite bilde av Offe på armen til Kaj :) :

http://www.rb.no/lok...icle5825210.ece

:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så morro med vinnertittelen på Offe, spesielt fordi jeg husker utstillingsdebuten hennes i Flatebyhallen så veldig godt! :wub:

Nååh, ja :wub: Hun har utviklet seg myye siden den gang :P Ekstra morsomt er det jo når dette er en tittel man bare kan få en gang i livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tenkte å oppdatere med litt bilder fra dagens "glad-vintertur" :)

Ophelia har fått seg fleecedress, og hun bare elsker den! Se som hun smiler og logrer :P

032.jpg

Offe viser hvem som er sjefen. Bali får ikke herje med lillebror nei!

030.jpg

Bali var også ganske glad i dag :)

042-1.jpg

049-1.jpg

068-1.jpg

089.jpg

093.jpg

Vakreste <3

107.jpg

111.jpg

117.jpg

Happydog!

179.jpg

178.jpg

192.jpg

188.jpg

196.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I julen er vi på Svaneholm herrgård, og vi kooser oss her i Sverige som vi alltid gjør :) Første gang Nitro er her, og han syns det er veldig stas med mye plass og løpe på + masse masse mennesker og kose med! :lol:

Kult med en Onkel som ligger på gulvet og koser med oss!

044.jpg

092.jpg

094-1.jpg

til og med pappa ligger på gulvet. Da må jeg angripe! :lol: :lol:

099.jpg

Bali og Milla er veldig glad i hverandre

065.jpg

Nitro koser seg på ferie

minsket-75.jpg

jeg tar bilder med makro-linsa mi

minsket2-61.jpg

minsket6-59.jpg

Man ser meg inni øyet til Bali :lol:

minsket5-64.jpg

Negler

071.jpg

056-1.jpg

062.jpg

også hadde vi en liten "photosession" oppe i ballsalen

minsket8-44.jpg

minsket9-42.jpg

106-1.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...