Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye valper på sonen 2010!

Synnikken

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har en stund hatt lyst å se "alle valpene samlet på ett sted"

Vis oss bilder av valpene, fortell om pittesmå "meningsløse" happenings i hverdagen som er stooore steg for oss og babyen i vår :)

Jeg vil se allesammen! :wub:

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hundebildersept10030.jpg

Joda, alle sonenbeboere har jo fått med seg at jeg har fått meg Salukivalp ;)

Men jeg må jo fortelle om hva vi holder på å lære inn, Sitt, Dekk og Stå er førstingene.. Nå er vi kommet såpass igang med Sitt og stå at jeg har begynt såvidt med "på plass" Godgutten tar ting veldig kjapt :wub: Belønner med godbiter og herje-lek. :)

Skrevet

47698_424279985988_587440988_5340914_6599064_n.jpg

58273_424279845988_587440988_5340899_689341_n.jpg

Ida ;) 3 mnd gammel border collie valp ;) Hun har ikke lært så veldig mye enda, men vi holder på med litt fvf, sitt, dekk og targettrening + løping gjennom vingene og tunellen på agilitybanen :) Hun er en skikkelig tøff turbo som er veeldig glad i å leke (og bite i hender og gensere :wub:)

Skrevet

Ja kom igjen! Gni det inn dere heldige valpekjøpere! ;)

Neida, jeg er kjempeglad på deres vegne, og dere må kosemomse på alle sammen fra meg :wub:

Du skal få kosemose på han selv etterhvert da :)

Herlige valpene altså ;)

Skrevet

Trenger ikke be meg to ganger.. :)

DSC_1438.jpg

DSC_1404.jpg

Opsis er kjempeherlig, og jeg er storfornøyd! :wub: Har hatt henne i en uke i dag, så vi har hovedsaklig hilst på nye miljøer, gått på bølgeblikk, presenninger og sittet i sekk på tur. Prøver å ikke trene for mye, så vi jobber mest med leken. Hun har en god lek inne, men i andre miljøer må vi nok jobbe litt med den.. De siste dagene har vi shapet inn småting, jobbet litt med burleker og fanget stå/sitt/ligg.

Og hvis noen lurer har jeg røde vonde streker over begge hendene, for når det er tid for raptus kan det gå hardt utover ubeskyttede områder..

Skrevet

IMG_9247b.jpg

Her er Mr. McCoy, min lille valp på 3 måneder av rasen irsk rød og hvit setter.

IMG_8916b.jpg

Her sammen med "onkel".

IMG_8943b.jpg

9 uker gammel.

Vanskelig å begrense bildene. ;)

Ja kom igjen! Gni det inn dere heldige valpekjøpere! ;)

;):wub:

Din tid kommer nok. :)

Skrevet

IMG_9240.jpg

IMG_9775.jpg

Blazing Sun Ain't No Challenge "Vila" er i dag 7uker og 1 dag gammel. Hun er ei mild, men samtidig selvstendig ung frøken med masse futt og fart. Vila var kullets yngste og minste, og skilte seg ut fra sine "monstersøsken". Alt fra hun var halvannen time gammel, hvor hun prøvde sette beina under seg for å få bedre tilgang til maten, har hun levd etter mottoet at ingen utfordring er for stor, og dermed kunne ikke navnet bli noe annet. :wub:

Gleder meg masse til å bli bedre kjent med vakkerjenta mi i årene som kommer.

Skrevet

Yade2.jpg

Yade, som nå nærmer seg 6 mnd med stormskritt. :wub: Verdens snilleste valp, ikke biter hun og ikke hopper hun.. Her har det gått mest i kontakttrening og vanlig hverdagslydighet til nå. Mer trening på tapeten i tiden som kommer.

Skrevet

Siste helgen i Mai hentet jeg Midas gutten vår. Stamtavle navn er Tollerriccs Dancing Moonwalk.

Han er en herlig, rampete, tillitsfull, kosete og vidunderlig valp :)

30091_439751911334_666261334_6202912_3682470_n.jpg

30091_439752016334_666261334_6202923_154164_n.jpg

Gleder meg til maaaange år fremover med min lille røde engel :wub:

Skrevet

Skulle gjerne vist fram lille gullet, men får ikke til å sette inn bilde. Har prøvd å laste opp bildet me får beskjed om at det er for stort. Er skikkelig dum på data, så er det noen som kan forklare meg det enkelt. Inn med teskje :wub:

Skrevet

Timmi14uker003_redigert.jpg

Timmi16uker182_redigert.jpg

På stranden

Timmi19uker125_redigert.jpg

Dette er tatt nylig :)

Å, så fin tråd, og masse søte valper ;) Må jo komme med mitt bidrag.

Request Secret Spot/Timmi er nå 4 1/2 mnd gammel, og en skikkelig godgutt ;) Han er husren, valpebiter ikke lenger(forhåpentligvis begynner han ikke igjen), og ellers en veldig snill, nysgjerrig gutt med masse personlighet og futt i :wub:

Skrevet

Si hei til Mikke! Nå 5 måneder, kleptoman og noe gal. Ingen dag er kjedelig med han i hus og jeg gleder meg til mange fine år! :wub:

c.jpg

Skrevet

Bruno født 31/5, og fikk bli med meg hjem 24/7 :)

CIMG1262.jpg

Vi har nå øvd inn "sitt", og nå sitter han seg ned bare vi ser på han, i håp om å få en godbit ;) Vår lille matmons... Ellers er det litt øving på å gå tur uten å dra som en gal i båndet, bite mer på bein/leker og mindre på hender/føtter og klippe klør som står på agendaen med oss ;) (Sistnevnte må jeg også øve meg på, da jeg er LIVREDD for å komme borti nerver) Bruno er veldig sosial, glad i så og si alt og alle, og fyller dagene våre med glede( og litt frustrasjon til tider) :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...