Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling på Bønes (bsbk) 25/26 sept'10

Synnikken

Recommended Posts

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Kan noen sjekke når Border terrier valp er? Min onkel, som er eier av hunden sier det er imorgen, lørdag klokken 09.00. På nettet står det dag 2, altså søndag 11.30.

Noen som kan bekrefte et tidspunkt for meg? :icon_redface:

Søndag 11:30. Be han dobbeltsjekke PMen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke dit, men er det noen som kan stille en flat på lørdagen?

Skal du ikke stille Memphis heller? :icon_redface:

Søndag 11:30. Be han dobbeltsjekke PMen sin.

Skal be han gjør det! Syns det var rart. Jeg sa det stod på nettet søndag 11.30, men han var fast bestemt på at det var imorgen 09.00.

Takk :) Du er helt sikker? :hug:

EDIT; Det viser seg at han har meldt på på rasespesialen til Norsk terrier klubb. Er de i samme hall? Altså, rasespesialene, og BSBK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til da! :hmm:

Det gikk ganske bra i dag. Ikke noe premie (var kun to hannvalper, og han tapte mot den andre som også stilte i alderen over ham), men veldig fine kommentarer fra dommer. Vi tar med oss det vi kan :lol:

Forøvrig kan Hermes det med å finne lekevenner på sin egen størrelse. I dag: en fransk mastiff/bordeaux dogge på drøyt 60 kg. Han har sansen for hunder fra gruppe 2 av en eller annen grunn :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ganske bra i dag. Ikke noe premie (var kun to hannvalper, og han tapte mot den andre som også stilte i alderen over ham), men veldig fine kommentarer fra dommer. Vi tar med oss det vi kan :)

Åh, jeg skrev for dere i dag :icon_confused: Om det er noe av kritikken du ikke klarer å lese, så kan jeg tolke :hmm:

Hermes var kjempesøt, tror dommeren likte han godt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan om det fremdeles trengs. Eller, spørs på når kl men ja.

Takk, men Kathrine tar han! :P

Skal du ikke stille Memphis heller? :D

Niks, stående fugliser ikke tillatt :D De har jo alltid hatt lov, og så plutselig. Hadde tenkt å konkurrere i lydighet der, før jeg fant ut at jeg kunne hente valpen den 24/9 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, stående fugliser ikke tillatt :D De har jo alltid hatt lov, og så plutselig. Hadde tenkt å konkurrere i lydighet der, før jeg fant ut at jeg kunne hente valpen den 24/9 :(

Det var jo en KV som stilte idag? Kjenner til hun som har den. Såg den ikke i noe ring, men det stod i katalogen også, en KV.

Håpte du skulle stille i LP, var ikke så mange hunder med, såg på klsse 2- elite. Kjekt :P

Ellers så fikk border terrier valpen jeg stilte en rosa og lilla sløyfe, er det hp? (Husker ikke fargene). Skulle vi kanskje henta ut premie for den? :D Lenge siden valpeshow. Tror det blir en liten tur opp imorgen også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en KV som stilte idag? Kjenner til hun som har den. Såg den ikke i noe ring, men det stod i katalogen også, en KV.

Håpte du skulle stille i LP, var ikke så mange hunder med, såg på klsse 2- elite. Kjekt :P

Å? Hm, jeg så ikke KV i annonsen :D Sikker på at det ikke var en valp?

Ja, skulle ønske jeg stilte, men henter heller valp altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så fikk border terrier valpen jeg stilte en rosa og lilla sløyfe, er det hp? (Husker ikke fargene). Skulle vi kanskje henta ut premie for den? :D Lenge siden valpeshow. Tror det blir en liten tur opp imorgen også :P

KV-en var valp. Den ble vel BIG-4, om jeg ikke husker feil :D Det var eneste hunden til noen kjente jeg fikk sett bli stilt ut. Ellers gikk det i lydighet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KV-en var valp. Den ble vel BIG-4, om jeg ikke husker feil :D Det var eneste hunden til noen kjente jeg fikk sett bli stilt ut. Ellers gikk det i lydighet :D

Åja, jo det var vel kanskje en valp. Var det bare lov med valp, og ikke voksne?

Stilte du i klasse 2 Lp? Da såg jeg deg hvertfall :P (Om det var den som satt seg opp på felles dekken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jo det var vel kanskje en valp. Var det bare lov med valp, og ikke voksne?

Stilte du i klasse 2 Lp? Da såg jeg deg hvertfall :P (Om det var den som satt seg opp på felles dekken).

Ja, hehe, det var meg og mitt udyr :D Tror du jeg synes det er kjedelig å trene på fellesdekk, eller? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hehe, det var meg og mitt udyr :P Tror du jeg synes det er kjedelig å trene på fellesdekk, eller? :D

Hvordan ble resultatet? :D Husker ikke hva hun fikk på de forskjellige øvelsene. Var en del hunder som kjustarta på mange øvelser, to german shepherds hvertfall.. Må være kjempe kjedelig når den gjør det så bra ellers^

Syns alle var flink jeg! Gleder meg til jeg har hund å trene med også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble resultatet? :P Husker ikke hva hun fikk på de forskjellige øvelsene. Var en del hunder som kjustarta på mange øvelser, to german shepherds hvertfall.. Må være kjempe kjedelig når den gjør det så bra ellers^

Syns alle var flink jeg! Gleder meg til jeg har hund å trene med også :D

Vi hadde jo 2 nuller, fellesdekken og fremadsendingen (jeg rotet med kommandoene). Ellers fungerte hun knallbra i ringen, så bra at dommeren kommenterte det halvveis i programmet :( Ser hun har slipt ned potene sine godt, så var litt tempo på henne.

Slenge inn karakterene selv om dette ikke er resultattråd? :P

Fellesdekk - 0

Fri ved fot - 9

Dekk under marsj - 9,5

Innkalling med stå - 9

Stå under marsj - 8,5

Apportering - 8,5

Hopp over hinder - 8,5

Fremadsending - 0

Kontroll over hund på avstand - 9,5

Helhet - 9,5

Er fornøyd, jeg :D Også prøver jeg nok en gang å banke inn at vi må trene fellesdekk. Den skal være sikker før vi starter i klasse 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jo 2 nuller, fellesdekken og fremadsendingen (jeg rotet med kommandoene). Ellers fungerte hun knallbra i ringen, så bra at dommeren kommenterte det halvveis i programmet :( Ser hun har slipt ned potene sine godt, så var litt tempo på henne.

Slenge inn karakterene selv om dette ikke er resultattråd? :P

Fellesdekk - 0

Fri ved fot - 9

Dekk under marsj - 9,5

Innkalling med stå - 9

Stå under marsj - 8,5

Apportering - 8,5

Hopp over hinder - 8,5

Fremadsending - 0

Kontroll over hund på avstand - 9,5

Helhet - 9,5

Er fornøyd, jeg :D Også prøver jeg nok en gang å banke inn at vi må trene fellesdekk. Den skal være sikker før vi starter i klasse 3.

Det var jo bra karakterer vel? :P Klarte å dra med meg kjæresten opp idag. Han falt faktisk litt for lydighet^ Han syns det var helt utrolig at hundene lå i ro i flere minutter mens dere var gjemt! Flinkisser :D Og han likte hunden din! :P (Han liker ellers bare BCer, siden det er det de har, haha :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo bra karakterer vel? :P Klarte å dra med meg kjæresten opp idag. Han falt faktisk litt for lydighet^ Han syns det var helt utrolig at hundene lå i ro i flere minutter mens dere var gjemt! Flinkisser :D Og han likte hunden din! :( (Han liker ellers bare BCer, siden det er det de har, haha :P)

Jo, jeg er veldig fornøyd. Spesielt for den dommeren :P Har du tenkt å begynne med lydighet når du får hund? Eventuelt får du sende kjæresten din på lydighetskurs, for det er faktisk litt gøy, hihi.

Og Rina sender stor takk til kjæresten din :D Hun var jo travelt opptatt med å kline på det som var av mannfolk utforbi ringen (nå vil jeg ikke høre noe om at hunden tar etter eieren, for sånt driver jeg ikke med *flire*), så hun har vel teken på disse mannfolkene. Til og med barske menn på 40-50 år pleier å ende opp med å sitte på gulvet og få ansiktsvask av henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er veldig fornøyd. Spesielt for den dommeren :( Har du tenkt å begynne med lydighet når du får hund? Eventuelt får du sende kjæresten din på lydighetskurs, for det er faktisk litt gøy, hihi.

Og Rina sender stor takk til kjæresten din :D Hun var jo travelt opptatt med å kline på det som var av mannfolk utforbi ringen (nå vil jeg ikke høre noe om at hunden tar etter eieren, for sånt driver jeg ikke med *flire*), så hun har vel teken på disse mannfolkene. Til og med barske menn på 40-50 år pleier å ende opp med å sitte på gulvet og få ansiktsvask av henne :P

Ja, jeg har veldig lyst til å begynne med det! Ser så kjekt ut :P Holder på å lese lydighetsboka^ Men er helt tullerusk når det gjelder valg av rase.. :D Bytter mening hver mnd! Begynner å bli lei :P Hvor gammel er hun? :P Søte hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har veldig lyst til å begynne med det! Ser så kjekt ut :P Holder på å lese lydighetsboka^ Men er helt tullerusk når det gjelder valg av rase.. :D Bytter mening hver mnd! Begynner å bli lei :P Hvor gammel er hun? :( Søte hunden!

Ja, lydighet er utrolig kjekt, og det er stort sett en veldig fin gjeng som trener og konkurrerer i Bergensområdet. Alle er greie og støtter hverandre :P Hvilke lydighetsbok leser du? Lydighetstrening i teori og praksis, kanskje? Anbefaler iallfall også Med sikte på 10:an.

Rasevalget er ikke lett, nei. Kjenner litt for godt til det :P

Rina er akkurat 2 år. Begynner å bli voksen i hodet, men kroppen er fremdeles hengslete unghund, så mange tror hun er mye yngre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lydighet er utrolig kjekt, og det er stort sett en veldig fin gjeng som trener og konkurrerer i Bergensområdet. Alle er greie og støtter hverandre :( Hvilke lydighetsbok leser du? Lydighetstrening i teori og praksis, kanskje? Anbefaler iallfall også Med sikte på 10:an.

Rasevalget er ikke lett, nei. Kjenner litt for godt til det :D

Rina er akkurat 2 år. Begynner å bli voksen i hodet, men kroppen er fremdeles hengslete unghund, så mange tror hun er mye yngre :P

Leser Lydighetstrening i teori og praksis ja^ Ja, har hørt om den boken, skal titte på den, takk :P Ang. rase er det labrador og BC som går igjen.. (Selv om de er ganske forskjellig) haha :D Er redd BC trenger mer enn den vil få.. og vanskelig å finne oppdretter^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser Lydighetstrening i teori og praksis ja^ Ja, har hørt om den boken, skal titte på den, takk :P Ang. rase er det labrador og BC som går igjen.. (Selv om de er ganske forskjellig) haha :( Er redd BC trenger mer enn den vil få.. og vanskelig å finne oppdretter^

Synes de to bøkene fyller hverandre godt ut når det gjelder lydighetstrening. Tar litt fra den ene og litt fra den andre :D

Det er virkelig ikke lett å velge rase, eller, egentlig er det enda vanskeligere å velge oppdretter og kull, synes jeg. Lykke til med valget, håper vi snart sees på lydighetstrening da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de to bøkene fyller hverandre godt ut når det gjelder lydighetstrening. Tar litt fra den ene og litt fra den andre :D

Det er virkelig ikke lett å velge rase, eller, egentlig er det enda vanskeligere å velge oppdretter og kull, synes jeg. Lykke til med valget, håper vi snart sees på lydighetstrening da! :(

Ja, jeg må jo finne ut av det en gang! :P Heller nok mer mot labbe^ Men er redd for å få en lat liten plugg :D Ja, håper jeg kommer meg av gårde til slutt :P Skal du opp imorgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...