Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp søker voksne, rolige hunder


Hermes

Recommended Posts

Hei alle bergensere. Hermes er en tøff, røff, og ivrig hund, som leker i overkant energisk med andre hunder (spesielt andre valper og mindre raser). Han er blitt 4 måneder nå, og vi føler han trenger litt mer sosialisering med voksne, rolige (og ikke minst tålmodige) hunder, som kan lære ham litt høflighet, og at det går an å være rolig også rundt andre hunder. Er det noen som har noen gode valpeoppdragere i området? Vi bor i Fyllingsdalen, men hopper gjerne på bussen for et hundetreff en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har fem korthår vorsthere. De to eldste kunne nok vært litt med gutten din^ De to yngste er 1 1/2 og hun andre er litt kjeftete, men ikke slem.

- Ani, som er 11år, kan kjefte litt om han er for voldsom eller innpåsliten^ Ellers veldig grei.

- Henni som selv har hatt et kull, er grei og rolig. Stresser litt inne, men ute er hun grei. Tror ikke hun vil kjefte^ Men usikker.

Hvis du er interessert i å møte en av de, og det passer, kanskje vi kan fikse noe :icon_cry: Bor på Sotra. Kan også ta bussen :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes spennende ut. Vi har truffet en vorsthehund tidligere, da var Hermes noe brå i hilsingen (i bånd, dette var noen forbipasserende), nesten som den andre bukset unna, men det gikk bra. Han kan være veldig innpåsliten, men så langt syns jeg han har gått best med litt større hunder (større enn ham selv), så vorsthere tror jeg ville passet han godt.

Vi skulle hatt et sted hvor de kan være løse. Her har vi Krohnegården, men det er bilvei ganske nært, og Hermes kan ha litt stor radius når han er fri, så jeg vet ikke om det er det beste stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet igrunn ikke om noe bra sted^ Her hos oss, er det veldig lite med det! Er nok bedre å ha de løs ja, men da kan jeg ikke ha gamlemor^ Hun hører dårlig, og kommer da ikke når jeg roper. Henni derimot, er flink!

Hundene bor hos pappa, men jeg passer de gjevnlig^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en perfect match! :console:

Labradoren er 11 år, en frøken som synes at man skal oppføre seg ordentlig. Hun er språksikker og bestemt , alltid presis i korrigerene sine.

Advarsel: høy lyd kan forkomme dersom strikken strekkes veldig langt... :icon_cry:

Nå har vi det litt travelt denne uken, men neste uke tror jeg skal gå bra.

Bor i Fyllingsdalen :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anebergen: Vi har litt hage, men den er ikke inngjerdet. Det beste hadde nok vært litt nøytral grunn, tror jeg, og helst løs, så de får brukt språket sitt. Om noen vet om et sted, så kan vi jo møtes på halvveien, om det er mulig.

*mokken*: Det høres glimrende ut! Vi bor litt oppi her, opp mot Løvstakken, men ikke noe problem å komme ned (evt. møtes et annet sted). Vet du om noen plasser, utenom Krohnegården, hvor de kan være løse? Jeg syns Krohnegården er greit, men som nevnt tidligere, litt skummelt med veien der.

Send en PM når du måtte ha tid, gjerne en dag eller to i forveien, så ser vi om det passer :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

*mokken*: Det høres glimrende ut! Vi bor litt oppi her, opp mot Løvstakken, men ikke noe problem å komme ned (evt. møtes et annet sted). Vet du om noen plasser, utenom Krohnegården, hvor de kan være løse? Jeg syns Krohnegården er greit, men som nevnt tidligere, litt skummelt med veien der.

Send en PM når du måtte ha tid, gjerne en dag eller to i forveien, så ser vi om det passer :P

Nordnæsdalen er jo en grei plass ;)

Vi har tid mandag formiddag, onsdag ettermiddag eller når som helst på torsdag i uken som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende! Mandag er kursdag for oss, tror det blir nok aktivitet for en dag. Onsdag passer fint.

Nordnæsdalen, går man helt opp gjennom Nordnæsdalsveien da? Kjører ikke, så må i så fall gå det stykket. Er det langt å gå?

10-15 min ca til toppen, men jeg kan evnt plukke dere opp i krysset nede ved Jonstadveien(?).

Onsdag skal gp bra, må komme tilbake til klokkeslett, nakken min skriker etter en time hos kiropraktoren :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...