Gå til innhold
Hundesonen.no

En søndags morgen i parken


Margrete

Recommended Posts

Fikk lyst til å legge inn bildene fra i går jeg :)

Jeg startet vel egentlig dagen photoshoot noe negativ, jeg klagde min nød i går over dårlige kit-linser og var egentlig mest sur på hele kameraet. Bestemte meg brått for at jeg skulle gi f*** i det og bare ta bilder, overse grums og håpe att alle andre også gjorde det :D

Parken047.jpg

Bare mest pen egentlig

Parken024.jpg

Asti mann har hentet ballen. Yndlingsballen som var ferdig utslitt av Zizco :D Ingen over og ingen ved siden, og jeg lurer litt på om galskapen smitter over...

Parken007.jpg

En kan ikke alltid være like elegant

Parken051.jpg

NEI! Vi bader ikke i gjørevann. Gjett hva som skjedde to sekunder etter, jo dyret fikk raptus i gjørma... Dessverre ble bildene av det bare søppel for jeg lo så fært... Ett ble det, for han raste rett inn i neste gjørmehull, men ble fanget av gress:

Parken063.jpg

Parken071.jpg

Forsøk på å være kreativ...

Parken079.jpg

Statue eller kor-gutt :)

Parken151.jpg

Så ruslet vi opp i Blomsterdalen og der var nedfelte trær og de er fine å posere på :D

Parken156.jpg

Eller balansere

Parken163.jpg

Raptus i rosebeddene :D Ingen roser ble skadet under raptusen

Parken169.jpg

Det er så gøy i parken!

Så gikk vi en tur opp på jordet. Det var såpass tidlig at det var neppe så mange der.

Parken179.jpg

Asti leker gaselle for å få med seg puddelgutten som synes han var i overkant barnslig, men lot seg rive med til slutt:

Parken174.jpg

Parken186.jpg

BulldoserTina kom og hun synes det er rasende festlig å leke med alle. Omtrent som Asti, bare synd ikke alle synes leken hennes er like artig... Ingen skadet under leken, hverken psykisk eller fysisk :D

Parken194.jpg

SÅ kom den skikkelig store matchen. En gråtass, og jeg må si at jeg aldri har sett slik herlig lek mellom to hunder før.

Parken235.jpg

Hopp og sprett

Parken240.jpg

Slitne gutter

Parken241.jpg

men vanskelig å være sliten så lenge av gangen

Parken248.jpg

Oh gøy å prøve å velte en showschæfer

Parken249.jpg

og minst like artig å gå på tryne sammen med han

Så begynte de to å bli en anelse trøtte og slitne og det var ikke så ille mye som skulle til før de kranglet om en vannskål :) Så da bestemte vi oss for at leken var over og at de to fikk tusle en liten runde i bånd sammen. Før vi gikk hvert til vårt og kvelden ble utrolig rolig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo ett bilde. Det jeg ble aller mest fornøyd med i går:

Parken141.jpg

Usedvanlig vakkert bilde, det der. Skikkelig blinkskudd :).

Forresten var det veldig mange fine bilder her da - og objektivet fungerer jo utmerket det :). De gangene det ikke blir helt skarpt har du nok enten bomma litt på fokusen (fokus litt bak motivet) eller lukkertiden er bittelitt lang kanskje :). Eller man gir ikke kameraet tid til å fokusere før man trykker på knappen :D. Mange alternativ her, men jeg synes dette var veldig bra jeg altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...