Gå til innhold
Hundesonen.no

Får oss valp om fem uker!

Theri

Recommended Posts

Skrevet

Hei alle sammen!

Om fem (evt seks) uker får vi endelig valp! Da drar vi til Sverige for å hente vår lille staffordshire bull terrier gutt! Vi gleder oss kjempemasse! Sønnen vår på 5 år har fått bestemme navn, og knøttet skal hete Bolt! Valpene ble født i midten av august, så vi må bare smøre oss med tålmodighet frem til de blir leveringsklare. :wub:

Skrevet

Skal legge inn bilder så snart jeg vet hvilken valp vi får. Når valpene er ca seks uker gamle får vi vite hvilken som blir vår. Det er fordi oppdretter da har rukket å se hvordan gemyttet og oppførselen deres er, og har bestemt hvilken av de som egner seg best for oss som barnefamilie. :wub: Jeg gleder meg! Det er bare to guttevalper i dette kullet, og begge to var kjempenydelige, så uansett hvilken vi får så kommer vi til å få en skikkelig hjerteknuser!

Skrevet

Vi kjøper fra Kennel Joddricks! Var der for en uke siden å hilste på oppdretter, valpemor, og et eldre valpekull, og jeg er trygg på at vi kjøper valp fra en virkelig seriøs oppdretter som virkelig bryr seg om hundene sine. :wub:

• 2 weeks later...
Skrevet

Fler som snart får en liten Staff :icon_confused:

Vi skal hente vår i Sverige om 4 uker.. Var å besøkte han i går og falt pladask hele familien :lol:

Men vi er helt uerfarne mtp hund og mottar mer enn gjerne gode tips om hvordan vi skal ta han imot. Det hører vel med til historien at det finnes en 2 år gammel hann katt i huset også, som er VELDIG mammadalt!!

Skrevet

Dere som skal ha dere staff, husk å sørge for at det blir tatt blodprøve som sendes inn FØR dere passerer grensa!

Det SKAL gjøres med staffen.

Skrevet

Dere som skal ha dere staff, husk å sørge for at det blir tatt blodprøve som sendes inn FØR dere passerer grensa!

Det SKAL gjøres med staffen.

Ja, det tar oppdretter seg av :-)

Bare 3 uker igjen nå.... :icon_confused:

Skrevet

Det er bra! :D

Husk å få med en kopi av blodprøveskjemaet.. Det skal følge med papirene inn når du omregistrerer valpen..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...