Gå til innhold
Hundesonen.no

Variogate grind og avdeler til bil.


Midas

Recommended Posts

Jeg fant denne Link i et hundeblad. Hva tenker dere om dette, hvis man har den grinden i bakkant og en lik deler mellom hundene? Er dette noe sikrere enn ingen bur egentlig? Jeg tenker, det er jo ingenting i forkant som stopper hunden å bli slengt fremover?

Vet noen om norske forhandlere som selger disse?

Midas har snart vokst ut av buret sitt, og vi har golf stasjonsvogn så det er ikke veldig stor plass der. Jeg har lyst på dobbelt trønderbur, men det er litt dyrt for meg akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedforskjellen blir vel mer rot i bilen etter hunden (søle og pels), og at "buret" blir større, og dermed blir hunden mer kastet rundt ved kollisjon, f.eks. Men jeg vil tro det er rimelig sikkert.

Har du sett på Atlas 100? Er det vi bruker nå (dvs., skal bruke, når vi får bilen vår), fram til Kovu blir for stor. Er et par til salgs på finn.no tror jeg, hvis ikke skal jeg selge et snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen jeg har nå er en rustehulk, så den er det ikke så farlig med sånn ift møkk og sånn... Jeg vil kjøpe noe som Midas kan bruke når han blir eldre, og ser for meg at jeg med denne kan dele inn så Dina får mindre plass og Midas større plass.

Vi har vurdert å kjøpe sånn spesiallaget til bilen, men den bilen her skal vi maks ha i to år til liksom... Da kjøper vi nok en større bil, og de er så dyre, så litt kjipt å kjøpe et så dyrt bur for bare to år..

Jeg ser for meg at dette kan funke så lenge, så får vi heller kjøpe et skikkelig bur når vi kjøper ny bil.

Det blir jo ganske god plass for de da, bedre enn hva som er anbefalt, og det er ingen beskyttelse i forkant... Det er jo tett i forkant, men de deiser rett i baksetene om det blir bråstopp. Samtidig tenker jeg at hvis hundene blir slengt så hardt fremover at baksetene går istykker er det vel ikke mer håp for dem likevel (huff for en tanke....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har litt samme tanker og problemstillinger som meg, tror jeg. :D Bare litt mindre størrelsesforskjell på hundene...

Vi har ikke bestemt 100% enda, men kjøper antagelig herkules til Kovu, og bruker plast eller spesiallaget til Odin (ingen standardbur er små nok). Spesialtilpasset til bilen har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe, slik at jeg slipper å bytte bur "hver gang" jeg bytter bil. Er også greit å ha muligheten til å bruke en annen bil dersom noe skulle skje.

Dobbeltbur lønner seg ikke for oss, for Odin er jo så lav ift. Kovu at det blir masse overskuddsplass i buret. Odin er faktisk omtrent halvparten så høy som Kovu blir. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buret er jo der først og fremst for å sikre bagasjen (altså hunden) fra menneskene i bilen. Så i dette tilfellet blir det jo noe i nærheten av å ha gitter bak, bare at hundene ikke spretter ut når man åpner opp bagasjerommet.

Vent litt, er det egentlig noe grind mellom bagasjerom og baksete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kan kjøpe til en grind å sette opp bak baksetene, som gjør at det blir sikrere. Sånn det er nå, er det bakseter, og over de er det et gitter slik at bagasjerommet er helt lukket.

Den grinden jeg tenker på skal skille hundene, og stenge for slik at de kan være i bilen med bagasjeluken åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.. det var nesten det jeg trodde.

Da er jo eneste funksjonen at rommene blir litt mindre, og man får en og en hund i hvert rom. Og det hjelper jo endel på sikkerheten.

Også er det jo veldig deilig å kunne åpne bagasjerommet uten at det spretter hunder ut! :wub: I tillegg til at man kan ha døren helt åpen på dager bilen kan bli varm.

Og man kan vel sikkert også låse de dørene, som som gjør det enda sikrere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for link ! :wub:)

Jeg behøver en Variogate Universalgrind til bilen.

Har grind fremover, men er alltid litt redd når jeg åpner bakluka... vil jo helst ikke at det spretter ut en hund !

Nå har jeg prøvd å maile forhandler , for å høre om pris :D) Den skal jo også senden til Spania.... :D

Kanskje det finner forhandlere her nede, selv om jeg aldrig har sett noe som dette her før.

Super ide ! Den ser jo veldig solid ut, så jeg kan ha bakdøra på bilen oppe, når det er for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...