Gå til innhold
Hundesonen.no

Bra bok med masse forskjellige hundetriks?

Recommended Posts

Skrevet

Har lyst på en bok som kan inspirere til å lære inn nye triks, og som illustrerer dette på en god måte. Noen forslag til gode, innholdsrike bøker? Klikkertrener og shaper.

(har lyst på nye hundebøker generelt, så om det er noen jeg MÅ ha, rop ut. Andre emner og)

Skrevet

Boken "Hundetriks" av Mary Ray og Justine Harding er morsom, men jeg syntes mange av triksene er standard, fvf og bli og sånn, men også noe morsomt.

Ellers så anbefaler jeg deg å sjekke på freestyle lignende ting, der er det mye morsomme triks :aww: Kanskje jeg ser deg på en konkurranse etterhvert :)

Skrevet

Greit med litt standard og, fvf har vi ikke peiling på her, så hadde jo vært gøy å lære det inn :) Han kan litt diverse, bla. sitte bamse, danse (snurre), krype og sånn halveis spille død, men kunne tenkte meg en effektiv oppskrift for å få ferdigstilt det, det er en litt for langsom død :aww:

Freestyleting er sikkert morsomt, er jo bare for moro skyld dette her, så sikkert mange gode ideer i slike bøker. Konkurranse er nok uaktuelt, Casper har bedre rytmesans enn meg for å si det slik :)

Takk for tips :P

Oj shit, har trikse-utfordring med charpi her inne denne uken, og utfordringen var bla. å gå minst tre skritt slalom mellom beina! Vi har ikke begynt enda :S

Anebergen, sto ikke noe om at det var klikkertrening, er egentlig bare det jeg er ute etter, synes det er så gøy nemlig. Men takk likevel :)

Skrevet

Er det nå jeg skal si at man ikke trenger rytme for freestyle :aww:

Det er sant, og konkurranse er jo bare for gøy! :) Det er faktisk en prikkehund som konkurrer fra før :) Hint hint

Neida, men det er kjempegøy å lære triks, sånn tips ut i lufta, hoppe over arm, ben. Lage ring med armene og hoppe gjennom (med store hunder lar man bare hundene liksom åpne sirkelen for å komme gjennom om du skjønner.

Hi-five på føttene dine istedenfor standard på hendene, knær for større hunder er kanskje lettere.

Men nå er jeg litt på bærtur, men freestyle bøker er gøy, og grenen bygger jo på klikkertrening, selvom man kan trene som man vil :)

Skrevet

Ah ja, er det en tispe? Holly? :) Nei altså, liker egentlig ikke konkurranser, blir så nervøs. Så i første omgang får vi holde oss til utstilling haha

Hoppe gjennom armer hørtes gøy ut, det skal vi prøve på :aww: Du er ikke helt på bærtur, fint med litt inspirasjon til jeg får kjøpt en bok, kan jo ta sin tid det :)

Skrevet

Ah ja, er det en tispe? Holly? :) Nei altså, liker egentlig ikke konkurranser, blir så nervøs. Så i første omgang får vi holde oss til utstilling haha

Hoppe gjennom armer hørtes gøy ut, det skal vi prøve på :aww: Du er ikke helt på bærtur, fint med litt inspirasjon til jeg får kjøpt en bok, kan jo ta sin tid det :)

Holly ja :P

Det er veldig gøy, du finner sikkert noen klipp på youtube, søk freestyle dance dogs eller noe. Så kan du jo ta småting fra programmene til folk :)

Rulle rundt samtidig som eier er noe jeg syntes ser kjempekult ut, dessverre er Tinka en altfor kvikk jente, og ville nok ikke klart å rulle like rolig som meg :S

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...