Gå til innhold
Hundesonen.no

EFIT 01.september


Guest Jonna

Recommended Posts

The following events took place between:

8-9

Vaske, vaske, flytte valper, vaske, lufte hunder, vaske, mate hunder.

SG1L1468.jpg

9-10

Oppdatere AGN sin hjemmeside om kommende årsmøte.

SG1L1476.jpg

10-11

Må huske vesken min hvor lommebok bla ligger, glemte vesken i går når jeg skulle på butikken...

SG1L1480.jpg

11-12

Tilbake fra butikken, tømme bil, sette mat i kjøleskap og begynne sette opp valpegård.

SG1L1481.jpg

12-13

Valpegården er satt opp og inspisert. Da kommer valper ut. Bestemor er en stor hit! Selv om hun begynner bli streng...

SG1L1486.jpg

13-14

Fin temp ute på "valpesiden" enda.

SG1L1502.jpg

14-15

Valpene sover inni teltet sitt.

SG1L1501.jpg

15-16

Solen er borte fra valpesiden og høsten biter litt. Valpene flytter inn i stuen igjen.

SG1L1503.jpg

16-17

Middag!

SG1L1507.jpg

18-19

Valpene fortsetter på sin nye lek "hvem kan bæsje på flest gjenstander". Sikkert arvet av sin mamma som første året av livet sitt måtte tisse i sporet etter 10 meter. De gjalt alle spor...

SG1L1506.jpg

19-20

Jeg sitter å sammenligner vond ankel mot ikke vond ankel, og finner ut at den er litt hoven. (snublet i trappen i går)

SG1L1512.jpg

Samtidig finner jeg ut at det er hull i min splitter nye ulvang sokk :P

SG1L1514.jpg

20-21

Talli får ett av sine ørten-fjørten måltider

SG1L1524.jpg

Og klør klippes på kveldstrøtte valper

SG1L1519.jpg

21-

Finner fram en film

SG1L1526.jpg

Og Blaze sier at resten av kvelden tilbringes i godstolen.

SG1L1528.jpg

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koseligt! :lol: Sånne hull i sokker osv finner vi stadig vekk selvom bikkja blir to år senere i måneden. :) Jaja, man får vel nyte valpetiden så lenge den varer. :)

Ingen bikkje som har tatt den. Det er jo ikke noe å irritere seg over :) Den er feilvare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...