Midas Skrevet 29. August 2010 Rapporter Skrevet 29. August 2010 Så flotte bilder! Jeg må ærlig innrømme at jeg synes de er litt fryktelige Jeg hadde nok ikke sovet mange timene på natta om jeg hadde disse i hus...
Guest lijenta Skrevet 29. August 2010 Rapporter Skrevet 29. August 2010 Fysj. Si til seg selv igjen at vill ikke ha Fy søren å fine dem er.
mushi Skrevet 30. August 2010 Rapporter Skrevet 30. August 2010 Kjempeflotte bilder! Kunne ønske jeg turte å ta ut mine he he. Den ene tellaen min starta å bytte ham idag, er spent på om hun overlever det. Virker ikke så veldig gjennomført det nettet
Blondiemamma Skrevet 30. August 2010 Rapporter Skrevet 30. August 2010 *GRØSS* Men utrolig flotte bilder.. Dette kan du Marit
Lola Pagola Skrevet 30. August 2010 Rapporter Skrevet 30. August 2010 Usj, angrer for at jeg så på dem :S Men selv om det var litt ekkelt motiv var det veldig bra bilder da.
PsychoLynx Skrevet 31. August 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 31. August 2010 Så flotte bilder! Jeg må ærlig innrømme at jeg synes de er litt fryktelige Jeg hadde nok ikke sovet mange timene på natta om jeg hadde disse i hus... Hehe, jeg hadde mareritt de to første nettene, så roet deg seg over tid. Nå bryr jeg meg ikke lenger og kan håndtere dem Kjempeflotte bilder! Kunne ønske jeg turte å ta ut mine he he. Den ene tellaen min starta å bytte ham idag, er spent på om hun overlever det. Virker ikke så veldig gjennomført det nettet Hvordan gikk det med hamskifte? Nettet har ikke noen funksjon egentlig, må bare sørge for at det er nok fukt hos tellaen, og hjelpe til om det skjer noe. Vi holdt på å miste Vagans'n vår på forrige hamskifte. Hun har slitt med det ene beinet sitt siden hun kom til oss, og det har gått greit gjennom flere hamskift. Men nå sist begynte hun å blø mye, og da vi oppdaget det var det nesten for sent. Måtte ta henne ut, stoppe blødningen med talkum, og legge henne i en fuktboks det neste døgnet. Da kom hun seg heldigvis igjen. Vi følger nøye med nå som det snart er klart for enda et hamskift. *GRØSS* Men utrolig flotte bilder.. Dette kan du Marit Takk!
AnnikenK Skrevet 31. August 2010 Rapporter Skrevet 31. August 2010 At noe så stygt og ekkelt kan bli så vakkert på bilde!? Det er håp for alle
Maria Skrevet 31. August 2010 Rapporter Skrevet 31. August 2010 Dødsbra bilder, Marit! Wow! Med ny PC med superskjerm blir de ekstra fine. Creds
mushi Skrevet 31. August 2010 Rapporter Skrevet 31. August 2010 Hvordan gikk det med hamskifte? Nettet har ikke noen funksjon egentlig, må bare sørge for at det er nok fukt hos tellaen, og hjelpe til om det skjer noe. Vi holdt på å miste Vagans'n vår på forrige hamskifte. Hun har slitt med det ene beinet sitt siden hun kom til oss, og det har gått greit gjennom flere hamskift. Men nå sist begynte hun å blø mye, og da vi oppdaget det var det nesten for sent. Måtte ta henne ut, stoppe blødningen med talkum, og legge henne i en fuktboks det neste døgnet. Da kom hun seg heldigvis igjen. Vi følger nøye med nå som det snart er klart for enda et hamskift. Gikk bra! Hun hadde laget seg en trang hule inntil glasset som var som en "spiral" på en måte. Hun holdt på nesten ett døgn for å få det til, synes det var litt vel lenge? Nå er hun helt ute og enorm! Ser ut som hun chiller litt for å få igjen krefter. Hadde vært kjipt om hun døde, er jo glad i henne og den typen er så vanskelig å få tak i. Den andre tellaen min lå under steinen sin i nesten en mnd etter hamskiftet sist...
PsychoLynx Skrevet 15. September 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 15. September 2010 De bruker noen få dager på å komme seg igjen etter et hamskifte, og man bør ikke fore dem på 2 uker, fordi de er mer sårbare for skader. Et døgn er ganske lenge ja, var det fuktig nok i terra? Her er det vel alt fra 3-4 til 6-7 timer vi har opplevd tror jeg. Men hovedsaklig rundt 4 timer. Hva slags rase er det?
mushi Skrevet 15. September 2010 Rapporter Skrevet 15. September 2010 Prøvde å mate hu for en uke siden, den ville hun ikke ha. Tror hun har blitt skikkelig emo-Sara Hun hadde veldig dårlig plass der hun var før, og ingen klatreplass, tror det er derfor hun sleit litt med sitt første hamskift her hos oss. Sara er en poecilotheria metallica.
PsychoLynx Skrevet 20. September 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 20. September 2010 Ahhhh, hvor gammel er hu? Fullvoksen og kjønnsmoden? En kamerat har en metallica hann som kanskje skulle fått utnyttet manndommen sin før han dør Intr? Hvor lenge har du hatt henne? Hva slags terra bor hu i? Bilde? Nysgjerrig jeg. Er for lite tellatråder her inne
mushi Skrevet 21. September 2010 Rapporter Skrevet 21. September 2010 Hun er vel 1,5 år kanskje? Babiser er absolutt interessant! Tror hun har ett hamskifte eller to til før hun er fullvoksen. Kjøpte henne i mai, hun er veldig søt og snill! Han som hadde henne før tok henne opp med henda Har bare bilder fra før hamskiften, er midt i flytting nå. Gammelt bilde av der hun bor, er stappfult av spindelvev der nå heh.
PsychoLynx Skrevet 28. September 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 28. September 2010 ooooh, flott hu er!! Spørs bare hvor lang tid det evnt tar før hun er kjønnsmoden da... Hvor lenge hannen lever liksom
Lola Pagola Skrevet 28. September 2010 Rapporter Skrevet 28. September 2010 Hvor lenge pleier de å leve? Er det slik at hunnene tar livet av hannene etter paring?
PsychoLynx Skrevet 7. Oktober 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Oktober 2010 Hanner lever sjelden mer enn et par år etter de er kjønnsmodne, noe som varierer fra art til art. Men 4-5 år kanskje. Hunnene kan fint leve i 20-25 år. (også noe artsavhengig). Og ja, om man ikke tar ut hannen etter en parring, så vil sannsynligvis hunnen drepe den. (dette er vel også muligens raseavhengig, men ja... )
Lola Pagola Skrevet 7. Oktober 2010 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2010 Så rart! Fascinerende dette, selv om de er så ekle så ekle... kult at hunnene kan bli så gamle.
Sissi Skrevet 7. Oktober 2010 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2010 Fine bilder Mååå bare pirke litt og si det heter ART og ikke rase Her er min eldste hun til nå ca rundt 12 år... hatt henne siden hun var 1.5 cm stor og nå er hun godt over 26cm
PsychoLynx Skrevet 12. Oktober 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Oktober 2010 Hva? Er det ikke hunder vi snakker om? Er det Lasiodora Parahybana du har som er 12 år, Sissi? Lyst på en sånn en jeg... evnt Klugi...
Sissi Skrevet 12. Oktober 2010 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2010 ja er det fin art det ! hun jeg har er også et veldig hyggelig "gemytt", ikke aggresiv i det hele tatt.. bare litt skvetten da, så sparker gjerne en del hår da.. og rasler når hun går Har en slings etter henne også, hadde vært morro om det var en hunn det også.
PsychoLynx Skrevet 14. Oktober 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Oktober 2010 Slings er avkom i en viss alder/størrelse (Sissi, hjelp meg her nå! ) Du får rope om du skal ha flere kull på henne da, Sissi.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar