Gå til innhold
Hundesonen.no

Spor (ettersøks)dag

Kristiin

Recommended Posts

Skrevet

Jeg må jobbe fra halv tolv, altså tenker jeg å være der tidlig-tidlig på morgen. Hvis noen har lyst, men ingen bil, kan de få sitte på i trange saaben min. Hvis den vil starte, da, selvsagt :)

Næhæi, du sier ikke ja til å jobbe på en så viktig dag vel? Fy damen!

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Fy damen, sier jeg og! Men fydamer gjør som fydamer vil. Evt som fydamesjefen vil, så hva med å starte tidlig så damen kan være med?

Er det noen som får veldig vondt i sovehjertet sitt om jeg foreslår å møtes klokka 9? Evt kan jo de av oss som ikke dør av å stå opp tidlig komme da også kan resten ramle inn som det passer dem? Straff for å komme seint er å måtte være hjelpefører for meg i budføringa. Ekstra bot for over to time for seint er å måtte sitte å holde løsbitt for meg :)

Edit: om de kommer seinere enn det kan de risikere at jeg er lei og boten blir å slippe mitt glade åsyn hihi.

Edit2:

ble lite liv i denn tråden gitt.. Ser ikke ut som jeg kommer jeg avgård, har ingen til og kjøre..

Du kan jo ta bussen til granåsen eller hva som blir nærmest og så kan en av oss med bil hente deg der. Men går det ikke buss forbi der vi skal være? Syns jeg har sett bussholdeplasser bortover den veien der jeg...

Skrevet

Se under, klagedamen! :P

Fy damen, sier jeg og! Men fydamer gjør som fydamer vil. Evt som fydamesjefen vil, så hva med å starte tidlig så damen kan være med?

Se der, ja! Oppdatert på fydamefronten! :) Vi vil gjerne starte tidlig så jeg får vært med! :P

Er det noen som får veldig vondt i sovehjertet sitt om jeg foreslår å møtes klokka 9? Evt kan jo de av oss som ikke dør av å stå opp tidlig komme da også kan resten ramle inn som det passer dem? Straff for å komme seint er å måtte være hjelpefører for meg i budføringa. Ekstra bot for over to time for seint er å måtte sitte å holde løsbitt for meg :P

Menneh...det er jo du som pleier å være for tidlig ute, ikke jeg som pleier å være for sen...hvorfor må jeg omtrent alltid være hjelpefører og holde løsbitt da?! ;):P (det er bare gøy, da, så lenge man liker litt Ekkosikkel og en og annen Ekkobumping. Og det gjør man jo! :P )

Glær mæ!

Skrevet

Menneh...det er jo du som pleier å være for tidlig ute, ikke jeg som pleier å være for sen...

Du sa hva sa? *hmrfpfh*

Jeg er med, kan ta arbeiderbussen opp til Granåsen/Heimdal på morningen, og vente der på videre skyss. Søndager er en dårlig bussdag generellt, og iallefall til Ringvål!

Skrevet

Jeg kommer ikke, ble invitert på jaktanleggsprøve for spaniels på frigården. Siden jeg sikler på spaniel neste gang er det noe jeg bare må ha med meg :)

Dere må ta masse bilder og kose dere!

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Du sa hva sa? *hmrfpfh*

Hehe det er faktisk jeg som er for tidlig og ikke hun som er for sen :P

Jeg er med, kan ta arbeiderbussen opp til Granåsen/Heimdal på morningen, og vente der på videre skyss. Søndager er en dårlig bussdag generellt, og iallefall til Ringvål!

Går det noen som er på Granåsen i 9-tida? Så kan jeg eller fydamen plukke deg opp der :)

Men da er det ihvertfall oss tre som kommer tidlig på søndag. Hva sier dere andre? Flere som skal være med og når kommer dere?

Skrevet

Hehe det er faktisk jeg som er for tidlig og ikke hun som er for sen :P

Omvendt for oss..

Går det noen som er på Granåsen i 9-tida? Så kan jeg eller fydamen plukke deg opp der :)

Er på Granåsen 0740 jeg :P

Skrevet

Kan hende vi dukker opp også :lol: Får se an hvor sent det blit på lørdag,makan til morgenfugler dere altså :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Etter en svær vellykkelt hjortejakt har jeg 4 skanker i fryseren. Nansen sin mamms har kallt dibs på en av de så da er det to igjen. Hvem vil være med på en blodspor-dag? Helst noen som har litt erfaring og kan hjelpe oss uerfarene, men ikke et krav på noen måte!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...