Nirm Skrevet 24. August 2010 Rapporter Share Skrevet 24. August 2010 Link Noen som er gode i finsk og agility her? Hva har denne hunden oppnådd egentlig? To cert, men hva er hopp og hva er agility? Og hva i all verden er Luva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest janson Skrevet 24. August 2010 Rapporter Share Skrevet 24. August 2010 Hyppyrata betyr hoppbane, perusrata betyr direkte oversatt «grunnbane». Sijoitus betyr plassering, [hyl] er disk, og pist er poeng. Ellers er jeg rimelig grønn på ag. Prøver å finne ut av Luva! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 24. August 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. August 2010 Takker. Det virker som om den der Luva er at man må ha 3 x Luva for å få Cert. Men hva kan man oversette Luva til engelsk med da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Dratini Skrevet 24. August 2010 Rapporter Share Skrevet 24. August 2010 Jeg kan høre med Katja, ei jeg kjenner som er fra Finland og konkurrerer i Agility Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest janson Skrevet 24. August 2010 Rapporter Share Skrevet 24. August 2010 Fikk nå melding fra en venninne og luva betyr direkte oversatt at man har «rett til å bytte klasse». Og så skriver hun videre at «om man i agility 1 - klassen har 3 av dem så får man cert». Ble du noe klokere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Dratini Skrevet 24. August 2010 Rapporter Share Skrevet 24. August 2010 Og jeg fikk akkurat beskjed om at Luva betyr opprykk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest janson Skrevet 24. August 2010 Rapporter Share Skrevet 24. August 2010 Der ja! Finnene har så mye tullete lange ord (luva står for luokanvaihtoon oikeuttava fikk jeg høre) og jeg blir så oppsatt på å oversette hva det er og glemmer helt at det finnes skikkelige norske ord for det! :rolleyes2: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar