Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Jeg får ikke skrudd av pcen


Raksha

Recommended Posts

Yep - det er ikke lakenskrekken som gjør at jeg ikke får til å skru av pcen. Den vil ikke. Bare restarter, uansett hva jeg gjør. Kan vel bruke svenskeknappen og drepe den helt, men... Noen som vet hva som er galt?

Windows Vista home premium. jeg kjører - om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd det - men den forsetter med samme tullet. Starter opp og får beskjed om at windows ble avsluttet uventet om jeg vil søke etter en løsning. Gjør jeg det så får jeg ikke noe lure svar. Samme skjer om jeg bare velger restart også.

Prøvde å kjøre feilsøking, men aner ikke om den fant noe siden jeg måtte legge meg, og da jeg stod opp nå så stod den på innloggingsvinduet.

Snodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du slått av nå? Er det laptop eller stasjonær?

Litt usikker på hva du har prøvd, men...

1. Prøv å slå av via meny i Windows, sørg for at alle programmer er avsluttet.

2. Slå av vha. knappen på kabinettet/boksen, hold den inne til maskina skrur seg av (hvis du da ikke slipper knappen fort nok, kan det være den skrur seg på igjen, men bare gjenta.

3. Om det er en stasjonærmaskin, ta strømmen. Det går "som oftest" bra. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er laptop. :icon_redface:

Skrur jeg av via meny så restarter den igjen. Holder jeg inne knappen så skrur den seg jo av, men når jeg skrur den på igjen og prøver å skru av på vanlig måte så restarter den igjen. Får hele tiden beskjed om at windows ble avsluttet på feil måte om jeg vil søke etter løsninger uten at den finner noe lurt.

Skulle gjerne hatt den til å skru seg av på ordentlig måte. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være 100 ting dette, fra virus til innstillinger til defekt hardware...

Tipping : 20% sjans for at er riktig..

Wake on LAN er slått på..

Kontrollpanel --> Enhetsbehandling -> Netverkskort -> Egenskaper -> Strømstyring -> Tillat at denne enheten reaktiverer PCn = Hak bort

En annen mulighets for samme innstilling, jeg vet ikke hvem som overstyrer hvem, er å gå inn i BIOS å finne Powermanagment -> Wake on Lan

Men vær veeeldig forsiktig med dette, å husk hva du gjorde så du kan gjøre om det igjen om det skulle skape andre problemer for PCn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd det uten effekt. Tør ikke drive å rote i biosen tror jeg. :icon_redface: Hmm - kjøre virussjekk igjen og se om det har noe effekt, og så prøve å fjerne batteriet. Irriterende greier.

Den driver forøvrig å maser om at den ikke kjenner igje usb-enheten. Problemet er bare at det ikke er koblet til noe usb-enhet. Har det noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm - t-skjemetoden er fint. :cry:

Sorry, hehe :icon_redface: Hvis du har et program som heter nvidia helper service, så kan det være dette som skaper problemer for deg. Hvis du går til startmenyen og skriver inn "msconfig" (uten apostrofene) i søkebaren, så får du opp et vindu hvor du kan velge "tjenester"...hvis du finner noe som heter nvidia helper service der, så kan du klikke vekk boksen slik at den blir deaktivert. Alternativt kan du gå på "oppstart" (samme vindu) og se etter helper service der. Verdt et forsøk, og du kan ikke ødelegge noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) Har prøvd å formatere hele saken nå da - vet ikke om det hjalp. Hvis det ikke hjalp så skal jeg prøve det siste der. :cry:

Måtte sveive igang den stasjonære her. :icon_redface:

Edit: Formatering hjalp. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...