Gå til innhold
Hundesonen.no

Mo i Rana/vefsn utstillingen 21-22. aug


Djervekvinnen

Recommended Posts

Her kan dere som har vært, legge ut resultatene!

Dagens første til Nitro:

1 premie med CK, CERT og BIM. Juhuuu! Fikk skryt av dommeren over at han var en flott hund, men må ha tid til å sette seg i kroppen og sånn,og det forstår jeg veldig godt. Han er jo slettes ikke ferdig utvikla. Ble kjempeglad for certet! Håper på reprise imorgen! :innocent:

Kritikk:Utmerket type, fin str. gode prop, fine linjer, meget fint hode og utrykk.Fine ører,fin hals,riktig rett overlinje, normalt viinklet, velformet og velutviklet brystkasse. kunne ha vært noe bedre tilbakelent skulder, bedre støtte for albuene. gode beinstamme, lett utsvingte poter, beveger seg bra.

Dommer: Leif herman Wilberg. brukte god tid på bedømming, og fin kritikk! *bilder kommer i morgen kveld*

Lykke til imorgen de som skal! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, for en dag det ble!

Frost ble 2. bhk med CK, nydeligste gutten min!

Coda, som jeg synes er en liten valp enda begyner å bli stor og kjekk, så han ble BIM med CERT.

Shira, prinsessa mi, sjarmerte vår kjære dommer i senk og hun ble BIR med CERT, og til slutt 4. BIG.

Wow :innocent:

Tradisjon tro får alle blått i morgen, vi får se..

Grattis til alle fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens første til Nitro:

1 premie med CK, CERT og BIM. Juhuuu!

Ojoj, for en dag det ble!

Frost ble 2. bhk med CK, nydeligste gutten min!

Coda, som jeg synes er en liten valp enda begyner å bli stor og kjekk, så han ble BIM med CERT.

Shira, prinsessa mi, sjarmerte vår kjære dommer i senk og hun ble BIR med CERT, og til slutt 4. BIG.

Gratulerer! :icon_redface:

Var en tur og kikket på LP i dag, og angret pittelitt på at jeg ikke hadde meldt på dyret. Men det var litt godt også, å bare tusle rundt å kikke, prate med kjente og ukjente, og ikke ha noe stress eller "nerver" :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en som er veldig veldig veldig fornøyd i dag! Og det har hun all grunn til! :lol:

Grattis til resten også :lol:

:icon_redface::lol::D

Jeg og Wilma har hatt den beste utstillingen noen sinne! Jeg såååå stolt over henne! :P:)

Dagen startet med og stå opp klokken seks, og kjøre av gårde sju. Bilturen gikk problemfritt og vi kom fram klokken ni tror jeg, og oppmøte tid var klokken ti, så vi skulle være helt klare. Forsinket ble det jo også, så vi fikk enda bedre tid enn planlagt. :cry: Men vi børstet henne litt og satt i strikken, og selvom den var rosa (vi hadde ikke noe annet..) skulle det vise seg at Wilma fikk enda et Cert! :D Ikke nok med det, men hun ble også Bir! Det hadde jeg aldri trodd, og jeg ble sykt glad. Når jeg satt henne opp på bordet under bedømmingen sa dommeren "Åh, DEN var fin! - Den var fin.". :lol: Det må jo ha lyst stolthet av meg..

I lykkerus ventet jeg på Gruppebedømmingen, og omsider av det gruppe ni voksen. Uten noe forventninger, bare med et lite håp løp vi inn i ringen med alle de andre og håpet på det beste. Jeg stilte henne opp og visste ikke hvor jeg skulle løpe når dommeren plutselig pekete på oss! Så jeg ble stående som en eller annen tosk midt på banen, men heldigvis kom det en med en Bichon og pekte hvor jeg skulle gå. Haha, må nesten le litt av meg selv, veldig vant til utstilling? Jaaaa. :lol:

Så stod vi der da, jeg og fem(?) andre med oppstilte hunder og høy puls. Dommeren gikk bort til hun med mikrofonen og så leste de opp resultatene. Da hun sa "Og på førsteplass.. Dvergpuddel" ble jeg både sjokkert og utrolig, utrolig glad! :D Det hadde jeg virkelig aldri trodd!

Så etter en stund var det tid for dagens siste konkuranse. Best in show. Jeg var kjempe nervøs. Virkelig kjempe, kjempe nervøs og jeg skalv på hendene. Heldivis glemte jeg det meste når vi løp inn i ringen igjen. Det var utrolig mange fine hunder med og jeg gruet meg til og løpe alene, når alle skulle se på. Men til slutt var det min tur og vi hoppet i det. Vi gjorde det vi skulle gjøre, og når de andre også hadde gjort det ble vi klappet ut. Når de leste opp resultatene tenkte jeg jo ikke og vinne noe, men som sagt så har man jo alltid et lite håp. Når de ropte opp "Dvergpuddel!" på andre holdt jeg nesten på og begynne og gråte. :lol: På første fikk vi Finn Åge Haugli med en Grand Danois , kjempemasse gratulerer til han!

Det var så utrolig mange som gratulerte meg, både folk jeg kjenner og ikke kjenner. Det var utrolig hyggelig! For eksempel når jeg stod og ventet på og løpe inn i Bis ringen, kom det en dame jeg aldri hadde sett før. Hun ønsket meg lykke til og gratulerte med seieren og synes vi var flinke. Utrolig snilt gjort!

Kritikken:

Utmerket type, prima størrelse, prima farve, meget bra hode, bra brystdybde, kunne hatt lengre bakre ribben, kant-kroppet med gode vinker. Meget gode bevegelser. Dommer var Frank Christiansen.

Og gratulerer kjempemasse til alle dere! :D

Bilder kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Wilma! :lol:

Jeg fikk reprise ifra igår og fikk Ck, CERT og BIM idag også! :lol: Det smakte mye bedre idag, da dommeren gav mye blått og flate røde. Hadde ikke noen store forhåpninger for dagen, så ble kjempeglad da jeg fikk Cert igjen! :cry:

Kort kritikk da, men sjit i det. hehe :lol: Så jeg er meget fornøyd med helgen. :icon_redface:

Kan noen med katalog gi meg navnene på de andre 2 greyene som var der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel i grunn fornøyd med helga, selv om resultatene ikke var noe særlig å skrive hjem om for vår del. Vix fikk flat rød begge dager, men den i dag smakte bedre enn den i går. Vi fikk løpe en trekant i går, dommer tittet på tenner og det var det. Jeg vil gjerne få løpe litt når vi først er i ringen. Men skal ikke klage, hun brukte premieskalaen flittig så glad for en rød. Vix er ikke verdt så veldig mye med akkurat nå for tiden (men heller ikke noe mindre :cry: ). Lydigheten gikk det så som så med. Vi ble klassevinnere, med en svimlende poengsum av 137,5. :lol: Fellesdekken forvandlet seg nemlig til felleslek. Vix var den siste som reiste seg og forlot plassen, men ingen hunder gikk bort til henne, eller forstyrret noe annet enn at de spurtet fra plassene sine og kastet seg i lek. Vi hadde en fin opplevelse i ringen da, dommeren var flink til å få ned skuldrene mine. Og så fikk vi jo faktisk 9,5 i helhet, selv med en 3.premie. Gode tips videre fikk vi også, og skryt av fører og hund. Kritikkene har jeg ikke her, men skal føre det inn på hjemmesiden min senere. Den vi fikk i dag beskrev Vixen nøyaktig slik jeg ser henne. :icon_redface:

BIR begge dager ble helbror (men yngre) av Decoy, og idag ble Decoys kullsøster BIM i tillegg. Morsomt å treffe henne igjen, forandret seg veldig mye siden sist jeg traff henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommeren gikk bort til hun med mikrofonen og så leste de opp resultatene. Da hun sa "Og på førsteplass.. Dvergpuddel" ble jeg både sjokkert og utrolig, utrolig glad! :D Det hadde jeg virkelig aldri trodd!

Så etter en stund var det tid for dagens siste konkuranse. Best in show. Jeg var kjempe nervøs. Virkelig kjempe, kjempe nervøs og jeg skalv på hendene. Heldivis glemte jeg det meste når vi løp inn i ringen igjen. Det var utrolig mange fine hunder med og jeg gruet meg til og løpe alene, når alle skulle se på. Men til slutt var det min tur og vi hoppet i det. Vi gjorde det vi skulle gjøre, og når de andre også hadde gjort det ble vi klappet ut. Når de leste opp resultatene tenkte jeg jo ikke og vinne noe, men som sagt så har man jo alltid et lite håp. Når de ropte opp "Dvergpuddel!" på andre holdt jeg nesten på og begynne og gråte. :lol: På første fikk vi Finn Åge Haugli med en Grand Danois , kjempemasse gratulerer til han!

Grattis fra "hu me' mikrofon" :)

Skulle kanskje ventet litt lenger før jeg sa dvergpuddel, for å "pine" dere litt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...