Gå til innhold
Hundesonen.no

Heljar er her!

Mari

Recommended Posts

• Svar 127
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Takk Aya! Han er ikke så aller verst altså!

Yodel. Akk, om bare modning sa noe i den ene eller andre retningen. Men det gjør jo som regel ikke det. Man kan jo gå med to cm åpning i månedsvis! Føler med deg nå på slutten. Det er veldig tungt. Men ut skal han, det hjelper jo å vite. :P Masse lykke til!

Har dere kommet fram til navn nå forresten?

Gråtass; med 'e' og tynn L. Heljar. ;)

Toril og Caroline, :P !

Skrevet

Må være noe spesielt med sonen :P Folkene her lager til og med nydelige babyer de... :P

God peilign på oppdrett vøtt ;)

Takk Aya! Han er ikke så aller verst altså!

Yodel. Akk, om bare modning sa noe i den ene eller andre retningen. Men det gjør jo som regel ikke det. Man kan jo gå med to cm åpning i månedsvis! Føler med deg nå på slutten. Det er veldig tungt. Men ut skal han, det hjelper jo å vite. :P Masse lykke til!

Har dere kommet fram til navn nå forresten?

Ja, har 2-3 cm åpning, myk, helt avkortet livmorhals- men altså ingen action. Skal vel ikke klage for er bare i uke 36 nå.

Navn, nei. Mannen er HÅPLØS å diskutere navn med, han vil se ungen først :P

Så diskusjonen er foreløpig lagt på is. Men har noen alternativer, da.

Skrevet

Hrmf... Du vet vel alle triksene for å få satt i gang også tipper jeg, så det er vel ingen vits å komme med de.

Heldigvis er det ingen som blir igjen der inne, så han kommer jo. Men jeg husker det var tidvis litt vanskelig å vente de siste ukene. Det var jo i verste sommerheten og for min del, det hjalp ikke akkurat.

Jeg gleder meg til å se pjokken deres jeg!

Guest Belgerpia
Skrevet

Altså - burde ikke disse menneskebarna ligge under valpeforumet?

Heljar er en utrolig vakker baby - himmel og hav ;) For en nydelig unge. DET blikket da - himmel. Skjønning!

Skrevet

Utvilsomt en meget god kombinasjon ;) Han er helt nydelig, Mari :P Glimt og sjarme og utvliksomt mye "guts", skal man dømme utfra uttrykket hans. Denne kombinasjonene bør gjøres fler ganger :P

• 4 months later...
Skrevet

Aldeles straks sju måneder blitt! How? When? What?

Han er stor gutt blitt, og megatjukk. Han digger Fyda mer enn noe annet, kanskje bortsett fra mat, og er bare på grunnlag av det blitt stemplet som en ålreit liten pjokk. :icon_confused:

Det går fint med ham. Han er under utredning for GERD, noe som ikke er alvorlig, men som gjør at han har endel vondt. Vi får se, håper på å få svar i løpet av uken.

5508948656_c244089996.jpg

Tjukk, tjukkere, tjukkest! He is SO lardy! lol

5508948814_933f226237.jpg

Good enough to eat! (Stakkar Fyda...)

5508948466_6b8ef43031.jpg

Få væme?

5508416669_a3d94d11a4.jpg

Skrevet

Nå ramla jeg over denne tråden! *gremmes* Mari, gratulerer med et fantastisk menneskebarn med fine, fine navnet. Oh himmel så vakker han er! og Fyda lever opp til rasens rykte - herlig! :icon_confused:

Skrevet

:icon_confused::ahappy: så søøøt! digga det bilde der han gir fyda et sikkelig smask :lol:

Kjenner jeg blir litt babysyk av og se en slik vakker baby... minstesnuppa mi er 3 år allerde liksom.. meeen prøver og minne meg på at babytiden er slitsom og ikke bare søt! :blink:

Skrevet

Aww, tusen takk folkens!

GERD betyr at lykkemuskelen nede i spiserøret hans ikke fungerer helt bra, og han hele tiden gulper opp magesyre. Konstante sure oppstøt med andre ord, det kan etterhvert føre til syreskader i spiserøret. De aller fleste vokser det av seg innen de er et år, men det er mulig Heljar kommer til å trenge medisiner en liten stund. Det er ingenting å bekymre seg for, men han skal selvsagt ikke gå å ha vondt/ubehag hele tiden.

Fyda er bare søt og flink med ham. Tar imot juling, og smasker ham all over. Ellers overser hun ham for det meste, og det er ganske deilig. Heljar derimot har Fyda som sin store helt og rågliser når hun svanser forbi. :icon_confused:

edit: den typoen lar jeg stå. Jeg mente lukkemuskelen selvsagt. Lykkemuskelen håper jeg det ikke er noe i veien med! :ahappy:

Guest lijenta
Skrevet

Stor flott gutt har det blitt, koslig å se han og Fyda sammen

Skrevet
edit: den typoen lar jeg stå. Jeg mente lukkemuskelen selvsagt. Lykkemuskelen håper jeg det ikke er noe i veien med! :icon_confused:

Herlig kar altså :ahappy:, også håper vi selvsagt at lykkemuskelen blir stor og sterk :blink:.

Skrevet

edit: den typoen lar jeg stå. Jeg mente lukkemuskelen selvsagt. Lykkemuskelen håper jeg det ikke er noe i veien med! :P

:P

Begge mine barn gulpa noe inni granskauen, husker jeg diskuterte det med idiot-helsesøstra som litt sånn nedlatende sa "det er sikkert ikke noe mer enn en te-skje, det bare ser mye ut" :console: Heldigvis for meg og uheldigvis for henne så gulpa snorkfrøken mens vi var der, hvorpå hun noe mer ydmykt spør "pleier det å være så mye?" - ja for tenkt, det pleier å være SÅ mye, og hvis du får det på ei te-skje så er du ****** god, møkkakjerring :(

Bygones.. De vokste det av seg innen de ble året begge to ihvertfall, og har ingen problemer med hverken lukkemuskel eller lykkemuskel nå (som jeg veit om, ihvertfall.. Kanskje jeg skal spørre de når de kommer hjem fra skolen i dag? "Du? Hvordan er det med lykkemuskelen din nå?".. Tipper de ikke har peiling, jeg *flir*)

EDIT: Glemte jo det viktigste! Han er jo utrolig søt da, med de bollekinna :) Og Fydamen er ikke så verst hun heller, godt for en liten gutt å ha en sånn skrukkedame man kan kline med, tror jeg :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...