Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke 14 - 15 august


Tøfflus

Recommended Posts

Ok, da starter jeg. Med et ræ... resultat for da kan det bare gå oppover for resten :wub:

Hottie fikk blå hun. Gikk som en gudinne, oppførte seg pent og rent med helt ny handler og presenterte seg fint. Flink var hun, sprettballen ;)

Kritikk: meget pent hode, god lengde på nakken, god dybde og velmuskulert. Bærer halen for høyt. Vide bevegelser bak og løs i front og da er det greit med en blå. Men jeg syntes hun kunne spart seg for å skrive på kritikken at at hun ikke likte typen, det hadde holdt med bare den blå liksom...

*ble litt lei meg jeg...snufs*

Dumme dommeren :wub: . Skal du stille i morgen?

Utrolig fornøyd med dagen :wub: Kita fikk 1.kval, 1.ukk, CK :o og jeg som hadde regenet med å få blå, maaange som fikk det :lol:

Inn i beste tispeklasse og plassert som 2BTK, med STORCERTET og CACIB :rolleyes2: ;) Trenger jeg si at jeg er en anelse fornøyd med lille snuppa mi :o Utrolig morro :o Av hele 43 GD :whistle: Trodde aldri jeg skulle greie å få StorCERTET på Kita :o

Gratulerer. Så moro :whistle:

Var faktisk i tvil om jeg skulle kjøre nedover da jeg så det ble dommerendringer begge dagene...

MEN gu så glad jeg er for at jeg dro nedover i dag :o

Dyret fikk i dag tittelen Norsk Sjampingjong :o

Grattis :fish:

Gratulerer masse til resten også :o

Demi fikk bare blå i dag men det var helt som forventet. Hun har nesten ikke pels og er lite utviklet.

Skal stille i morgen også men det er mest for moro skyld.

Da drar jeg uten barn og med bare Demi så da kan jeg kanskje være litt sosial også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Tror jeg helt glemte å fortelle hvor fantastisk det var å reise kollektivt til Bjerke, fra Oslo.

Tok buss 31 mot Grorud, den kjører jo da riksvei 4 fra sinsenkrysset, og der sto jo trafikken, gaaaanske så stillegående. Men smarte bussjåføren vrenger da bussen over på fotgjengerfeltet og buser fremover :rolleyes2: Så da kom vi frem i tide!

Så det skal gjøres imorgen også, derfor håper jeg på samme bussjåfør, eller en like smart en! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. FOR en dag!

Starter med at lille bostonbaby får seg n på trynet" av en sur beardis før vi reiste hjemmefra.. Okey - ingen hull, Moxy oppførte seg som normalt, og vi dro..

KØØØØ fra Sinsenkrysset til Bjerke (reiste fra Gamlebyen kl. 08.00) - men vi kjørte såklart forbi den, forbi Bjerkebnen, svingte av på Linderud (ca 1 km nordover langs Tr.heimsveien, rv.4), snudde der - og møtte absolutt ikke noe kø når man kom nordfra! (Tips til dere alle i morgen)

Fikk flott plass ringside den ene ringen vi skulle i. Gamlefar Moby banket ungguttene og ble beste hann og senere BIM. Han var beste veteran i rasen - men ble ikke plassert i finalen.

Stilte en coton de tulear tispe - supersøt, lekker og viste seg absolutt helt topp. Vant åpen klasse, fikk CK, men så ble hun banket av "hummer og kanari" i beste tispe klase.

Moxy fikk mer og mer vondt i/ved kinnet, begynte å hovne opp noe fælt.. Tydeligvis ble det vondere og vondere, så på veien hjem stoppet jeg på Oslo Dyreklinikk. Fikk en sprøyte m/smertestillende + en med pencillin + en resept på noen mixtur hun skal få.

Vel hjemme i 7-tiden (under en mil mellom Bjerke og hjem) - 2 timer med 1,5 liter kald brus på veranda'n så begynner man å bli litt "menneske" igjen.. Suuulten - men liten Moxy sover så godt på fanget mitt, så det er jo bare slemt å reise seg opp...

GRATTIS til alle fornøyde!

Ny dag i morgen - da skal vi borti gjørma'...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, ny dommer i morgen;) Og med alle titlene til de som havnet før dere, så var det et godt resultat:) Lykke til i morgen (og hold meg oppdatert, jeg er supernysgjerrig allerede;)

Takk for det :rolleyes2: Hyggelig å se deg i dag, selv om jeg var litt åndsfraværende. Oppdaterer i morggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som er fornøyd med dagen på Bjerke tross resultater og någet møkkete underlag? :wub:

Passe streng dommer på langhårsbelgere i dag, det var vel 2 groenendaelhanner som fikk ck, et par flere tisper (nei, jeg husker ikke antallet, vi var ikke blant dem :wub: ) og omtrent 3 terver, da får man være fornøyd med alt som ikke er gult, tenker jeg? hehe

Neida.. Dinamor fikk blå i dag hun, men det regnet jeg med da han kastet ut ei svart frøken med blå fordi hun var stor - og hun er liksom ikke sååå stor, syns jeg. Datterbarnet hadde lyst til å være handler, så det fikk hun lov til, og til tross for handlerdebut (datterbarnet var flink hun, altså) og litt små-dystre spådommer og ikke noe resultat å rope hurra for, så fikk Dronningen en helt grei kritikk:

This bitch has a very lovely shape. Moves very well. Head to maskulin. Little long in back. Just begin to showing her age.

A very lovely shape, for tenk :wub:

Og når dommeren vil ha spede hunder så er det jo alltids håp for Norrisen.. hehe :wub: Men han ga som nevnt ikke ved dørene, så det ble "bare" en rein rød på henne i dag, og uplassert i åpen klasse. Kritikken var som følger:

Pretty bitch with good outline, overangulated in hind quarter. Good head & expression, little shy.

Norrisen liker seg ikke så godt på Bjerke, det blir litt i overkant mye folk og dyr for henne, så hun var ikke så imøtekommende som hun pleier å være :lol:

Alt i alt så er jeg fornøyd med kritikkene, og jeg syns det er greit med strenge dommere også.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for alle gratulasjoner :wub: Må si vi var heldig med ringen i forhold til underlaget :wub: Den blei ikke et gjørmehull, enda det var store hunder som løp rundt i den :D

I morra blir det ring 23, håper den er like fin :wub:

Må bare slenge ut et bilde av lille Kitamor som jeg er så stolt av :wub: 20mnd gammel er hun blitt alt :lol:

IMG_7232.jpg

Kritikken lyder som følger: Meget bra kropp. Beveger seg bra bak- Ønsker større og sterkere hode. Men meget pen kropp. Bra vinklet bak. Velbalansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere med gode resultater! :wub:

Litt OT, men husker noen linken til nettbutikken til damen som syr slike halsbånd som disse (og lignende) for hånd:

41235_411240252214_740237214_4770984_1911394_n.jpg

Hun hadde stand på venstre side i "handlegaten". Leter og leter, men klare ikke finne igjen adressen til hjemmesiden! Har noen evt anledning til å se etter i morgen og så skrive inn her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til de som er fornøyde, spesielt Mika (yeeey!), armagnac og Siri! :wub:

Og til Belgerpia - det er jo helt tragisk! Er det noe vi trenger mer av på belgeren så er det jo fronter. :wub: Da vet jeg iallefall en dommer jeg ikke skal stille for. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke bla meg tilbake for å quote så derfor en felles til alle som vil ha:

Grattis med cert'er og Bim'er og Bir'er og og og igår :wub:

Så tenker jeg det hagler inn med flere gla'nyheter idag.

Hottie fikk blått igjen, men denne blå-sløyfen smakte myyye bedre enn den igår. En fin-fin kritikk, men som jeg vet, og også de fem forskjellige dommerene hun har stilt for påpeker, hun er løs i fronten og behøver development. Dommer idag var så grei at han skrev at det var derfor hun "bare" fikk blå og det tar jeg på strak arm og med et smil :wub:

Så faktisk, jeg er fornøyd jeg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen fra Bjerke, bare Norris som er stilt i dag, og det resulterte i hennes første blå :wub: Lang og til tider utydelig kritikk, så den gidder jeg ikke å skrive inn (det er et par ting der jeg ikke helt klarer å tyde.. hehe), kort sagt så trengte hun litt mer av alt hun ikke hadde for mye av, samt at hun har både tang og saksebitt :wub:

Gratulerer til alle som har fått gode resultater, og til alle oss andre - bedre lykke neste gang :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub:

Blaze kan smykke seg med tittelen NV10 og BIR i dag. Dratt hjem før gruppen pga valpene og jeg gikk av nattevakt i dag morges, og skal på natt igjen om 6 timer. Sove litt så kommer kritikk mm senere :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått idag på Trym, men med den beste kritikken vi har fått ever :wub: Alle andre unghund hanner gikk ut med blått og (var vel 11) Kun 5-6 juniorer fikk rødt (av 17) Så en veldig streng dommer. Gadd ikke se resten da vi tydeligivis hadde fått en av de trangeste ringene, man fikk jo klaus av å sitte der :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub:

Blaze kan smykke seg med tittelen NV10 og BIR i dag. Dratt hjem før gruppen pga valpene og jeg gikk av nattevakt i dag morges, og skal på natt igjen om 6 timer. Sove litt så kommer kritikk mm senere :wub:

Gratulerer :wub:

Demi fikk blått i dag også men jeg er strålende fornøyd.

For det første fikk hun veldig bra kritikker, hun er bare pelsløs og trenger å utvikles litt mer.

For det andre så var jeg ikke nervøs i ringen i det hele tatt i dag :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk rødt idag også, ble nummer 5 av 8, så er fornøyde vi :wub: Idag var det til og med samboeren min som stilte Bali, og han syntes det var så gøy! Så nå blir det vel krangling om hvem som skal stille henne fremover? hehe.. Veldig fin kritikk fikk vi også, eneste negative var at hun er litt for tykk (igjen!jeg som syntes hun nesten ikke spiser) :wub: Så da får vi fortsette med slankingen da.

OT: hvorfor var ikke du der i helgen forresten Tatijana?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde og tvitvi neste gang til dere som ikke er helt glade :wub:

Jeg er veldig fornøyd i dag,rødt med ck og en veldig flott kritikk :wub: Det eneste han fikk trekk for var pelsen: Meget god pelskvalitet,ikke helt i kondisjon.... Og det er helt riktig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Blaze kan smykke seg med tittelen NV10 og BIR i dag. Dratt hjem før gruppen pga valpene og jeg gikk av nattevakt i dag morges, og skal på natt igjen om 6 timer. Sove litt så kommer kritikk mm senere :wub:

Wee! Grattis! Jeg så deg så vidt fra ringen jeg satt i (48) før vi ble flyttet, men jeg fikk ikke med meg hvordan det gikk.. Så kult at det gikk SÅ bra! :lol:

Veldig fornøyd med helgen :wub: Fikk CK i dag også :wub: Plasserte seg ikke i tispeklassen men vant sitt andre CACIB på to dager :D Skal ikke klage da :P

Og en kritikk som var lang som en stil :o

Grattis, så moro! :D

Og det virker som om de andre dommerne kompenserer for "min" dommers særs korte kritikker i dag også - mer eller mindre identiske de fra i går. På fransk bulldog var det kanskje ti kommentarer på frontene, og det var vel 58 påmeldte tilsammen.... Ellers er jeg veldig glad jeg valgte støvler i dag til tross for finværet, for jaggu var det ikke et gjørmehøl i dag også! Vi ble flyttet etter de franske bulldogene, dommeren nektet å dømme flere hunder i den ringen vi var i :wub:

Edit: Også er jeg veldig nysgjerrig på hva som foregikk i boxerringen, jeg fikk med meg at en kar ble bitt, og en eller annen segnet om, men noe mer vet jeg ikke... *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde! For noen resultater sonen samler altså.. :wub:

Stilte Lilla Primtorpets Qoralle (AK) i dag med ganske lave forventninger. Hun og eierne hennes flytter et stykke unna nå så jeg var veldig glad for å få tilbudet om å stille henne en siste gang før de flytter.. Sist fikk vi en flott blå en, og det var så klart det jeg forventet i dag også, selv om jeg håpte på en rød. Før vi gikk inn i ringen fikk jeg en liten "gjør sånn når dommeren sier sånn"-talk (for jeg kan ikke stille hund), og da spøkte vi litt med at skulle hun få certet måtte jeg huske å si til ringsekretæren at hun ble N uch osv.

Og sånn skulle det visst gå, for hun fikk CK, CERT og er nå sjampinjong! :wub: Herlige hunden :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med enda flere flotte resultater - spesielt til Jeanette og SusanneL med titler og greier !! Heia flotte sonenhundene :wub:

Edit: Også er jeg veldig nysgjerrig på hva som foregikk i boxerringen, jeg fikk med meg at en kar ble bitt, og en eller annen segnet om, men noe mer vet jeg ikke... *nysgjerrig*

Å, så det gikk enda hardere for seg i boxerringen i dag ? Jeg holdt på å få hjerteattak i går. De var i naboringen vår og makan til leven og bråk og utagerende hunder har jeg aldri opplevd. Vi hadde brått en ekvipasje på ryggen inne i vår ring - damen ble revet overende av hunden... Hadde jeg vært dommer hadde halvparten av hundene vært diskvalifisert for utilbørlig oppførsel. Trist skue...

Vi stod på den aller sureste plassen i dag - 2. beste hannhund med res. CACIB... :wub:. I dag var det pappa Boss som nok en gang stakk av med seieren og NV10-tittel, han ble også BIR. Dommeren ville hatt bittelitt mer hals på Willy, og noen cm mer pels under magen - og det er vel ikke akkurat helt feil må jeg innrømme :lol:. Halvsøster Mysti ble BIM - med meg som handler :D. Dommeren vår var overvettes begeistret for briardene og sa flere ganger at han aldri hadde dømt så mange så gode hunder på en gang :o. Ikke rart da at han delte ut CK til alle sammen :wub:. Min oppdretters oppdrettergruppe fikk en sinnsykt bra kritikk - som ble avsluttet med at denne gruppen kunne vinne hvorsomhelst i verden :wub:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...