minimoo Skrevet 13. August 2010 Rapporter Skrevet 13. August 2010 (endret) Molly er navnet på denne søte frøkna, 4/5 år, med epilepsi, fra RSPCA i England. Jeg og pelsen var å besøkte henne 7 ganger før det ble bestemt at hun skulle være med oss hjem. Da hadde ingen vist interesse for henne siden hun ankom senteret, så da følte jeg vel kanskje at det var litt 'meant to be' :rolleyes2: Hun røytet noe vanvittig, var blass, fettete og flassete i pelsen, og det har bedret seg enormt på en uke og et bad. Frøken Molly er en svært bedaglig, litt overvektig og veldig hengiven frøken som vil sette seg rett foran deg til enhver tid for å bli klødd på og koset meg. Reagerer du ikke raskt nok, vil du få et dytt med snuta, eller en pote i fanget. Hun er flink rundt mat og med leker, går pent i bånd og løs, hopper ikke, tigger ikke, ingen problematferd eller uvaner, flink med andre hunder - hun er bare helt herlig å ha i hus. Leker fint (og høylytt) med sin nye lillebror, og er veldig så tålmodig med han. Det er tydelig at hun hverken har hatt mye mosjon eller hjernetrim i sitt forrige hjem, men hun kan sitt, bli og gi labb. Bortsett fra det er hun litt 'tafatt'. Er hun ikke på tur så sover hun eller vil ha kos. Vi har i løpet av uka lært at det å leke er gøy, like gøy som å løpe fritt på jordet og være tulling med mamsen. Hun kommer seg veldig, og jeg er opptatt av at hun skal ha et innholdsrikt liv. Vi skal gå litt spor for moro skyld, og trene litt hobbylydighet håper jeg. Endret 13. August 2010 av minimoo Siter
Lola Pagola Skrevet 13. August 2010 Rapporter Skrevet 13. August 2010 Ikke jeg heller. Så fint at du tok henne til deg :rolleyes2: Siter
minimoo Skrevet 13. August 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 13. August 2010 Uffda, jeg ser de alle sammen :rolleyes2: De blir veldig rare og brede hvis jeg bruker opplastningsfunksjonen Får prøve det da Siter
minimoo Skrevet 13. August 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 13. August 2010 Er det bilder der nå da tro? :rolleyes2: Siter
Vimsan Skrevet 13. August 2010 Rapporter Skrevet 13. August 2010 Nåmen där var fröken Molly ja så söt! Diggar den sista bilden där hon står :rolleyes2: Hon verkar vara en riktig kosejente och heldig är hon som fått komma till dig Siter
Martemor Skrevet 13. August 2010 Rapporter Skrevet 13. August 2010 Så nydelig hun er! Jeg elsker virkelig rottweilere. Det er fint at du tok henne til deg, og det høres ut som hun kommer til å få det godt! :rolleyes2: Siter
minimoo Skrevet 21. August 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2010 Her er noen ferske bilder av frøken Molly, som nå har vært her i 16 dager. Ting går strålende, og vi koser oss masse alle sammen Imorgen skal hun veies igjen, og det blir spennende å se om vi har vært flinke Hun er hvertfall i mye bedre form, og pelsen hennes har blitt helt herlig Siter
minimoo Skrevet 21. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Januar 2012 Lenge siden oppdatering Molly har vært her i 17 mnd og alt går veldig bra. Bortsett fra at hun er vanvittig reaktiv når hun går i bånd. Det trener vi sakte men sikker på. Det viser seg at hun er rundt 7-8 år gammel og ikke 5-6 som ble fortalt av RSPCA. Sliter fortsatt med overvekt, til tross for lightfor, godt med trim og små porsjoner. Håper det blir bedre nå som vi prøver å få henne (i samråd med vet) av epilepsimedisinene. Ellers er hun det slappeste, rareste, dummeste, mest kosete kreket jeg har møtt, og hun er veldig, veldig vakker. Siter
Lola Pagola Skrevet 21. Januar 2012 Rapporter Skrevet 21. Januar 2012 Søøt Så upassende smileyene i de eldre innleggene har blitt nå Siter
minimoo Skrevet 21. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Januar 2012 Så upassende smileyene i de eldre innleggene har blitt nå Jaa, har sett mye av det i eldre tråder- folk som 'ler' i triste innlegg osv. ikke bra Siter
Recommended Posts