Tyfonia Skrevet 12. August 2010 Rapporter Skrevet 12. August 2010 Gjett blandingen på denne Jeg skal hente ham i Sverige om en uke Siter
Vingle Skrevet 12. August 2010 Rapporter Skrevet 12. August 2010 Nå er jeg kjempedårlig på å gjette blandinger, man han var nå iallefall ufattelig nydelig Siter
Tyfonia Skrevet 12. August 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 12. August 2010 Takk for det Han er 10 uker gammel når jeg henter ham, er ca. 7 uker på bildet. Siter
Rocket Skrevet 12. August 2010 Rapporter Skrevet 12. August 2010 Boxer og Staffordshire Terrier kanskje? Synst ihvertfall jeg ser Boxer i ham Han var utrolig søt! Siter
Vingle Skrevet 12. August 2010 Rapporter Skrevet 12. August 2010 Hvor mange raser er han blandet av? Siter
Stripa Skrevet 12. August 2010 Rapporter Skrevet 12. August 2010 Rhodesian Ridgeback og ... boxer Siter
Superbikkja Skrevet 13. August 2010 Rapporter Skrevet 13. August 2010 (endret) Staff og boxer? Eller RR og Boxer? Gi oss noen hint da veeel RED: De jeg gjettet var jo gjettet fra før... Da sier jeg... Puddel og Chihuahua! Endret 13. August 2010 av Superbikkja Siter
Tuskelusken Skrevet 13. August 2010 Rapporter Skrevet 13. August 2010 Rhodesian Ridgeback og ... boxer Tenkte jeg også! Siter
MarieR Skrevet 13. August 2010 Rapporter Skrevet 13. August 2010 RR og Boerboel? Lykke til, i så fall Siter
Tyfonia Skrevet 13. August 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 13. August 2010 Staff og Dogo Canario RIKTIG SVAR! Jeg burde tenke meg at staffe- forum- medlemmer snek seg rundt her også Vil presentere den nye gutten vår, Obelix Jeg skal lage en råd her der jeg presenterer ham. Mon tro hvor mye refs jeg kommer til å få. Sånne blandinger pleier å sette mange følelser i sving, selv om at valpene ikke var planlagt. Siter
Ane Skrevet 13. August 2010 Rapporter Skrevet 13. August 2010 Det så virkelig ut som om det var noe boxer i han! Flott hund :rolleyes2: Siter
tm100004 Skrevet 13. August 2010 Rapporter Skrevet 13. August 2010 RIKTIG SVAR! :rolleyes2: Jeg burde tenke meg at staffe- forum- medlemmer snek seg rundt her også Vi er overalt Ønsker deg lykke til med han, og drit i hva mange andre sier Siter
SFX Skrevet 13. August 2010 Rapporter Skrevet 13. August 2010 Ved import av renraset staff må en ha blodprøver for å bevise foreldreskap og at det er en lovlig rase i Norge. Hvordan løses det praktisk med blandingshunder? Spør av oppriktig nysgjerrighet, en har jo hørt noen skrekkhistorier om blandingshunder som er krevd avlivet av politiet fordi en ikke kan bevise at de er blanding av lovlige raser. Siter
Tyfonia Skrevet 13. August 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 13. August 2010 Ja, nå skal du se. Klippet fra www.politi.no Dokumentasjonskrav: Hunder som kan ligne på forbudte hunder må merkes med mikrochip som knytter hunden til et registreringsbevis med DNA-koding og tilknyttet stamtavle - som viser at hunden er lovlig. Merking med bruk av tatovering er ikke tilstrekkelig. Manglende merking gjør det vanskelig for hundeholder å bevise at hunden er lovlig, og avliving kan bli resultatet. Han er mikrochippet og vi mottar også veterinærattest Siter
SFX Skrevet 13. August 2010 Rapporter Skrevet 13. August 2010 Ja, nå skal du se. Klippet fra www.politi.no Dokumentasjonskrav: Hunder som kan ligne på forbudte hunder må merkes med mikrochip som knytter hunden til et registreringsbevis med DNA-koding og tilknyttet stamtavle - som viser at hunden er lovlig. Merking med bruk av tatovering er ikke tilstrekkelig. Manglende merking gjør det vanskelig for hundeholder å bevise at hunden er lovlig, og avliving kan bli resultatet. Han er mikrochippet og vi mottar også veterinærattest OK, så siden han ikke har stamtavle kan det bli et problem? Eller finnes det et annet register? Jeg mener ikke å være frekk altså, er oppriktig nysgjerrig. Husker en sak for noen år siden, hvor en dame med en labradorvalp ble stoppet av politiet som mente hun hadde en staff, og fordi hun ikke hadde fått stamtavle fra oppdretter enda fikk hun et problem med å bevise hundens legitimitet. Det fikset seg, men det var likevel rett før valpen ble avlivet. Siter
Tyfonia Skrevet 13. August 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 13. August 2010 OK, så siden han ikke har stamtavle kan det bli et problem? Eller finnes det et annet register? Jeg mener ikke å være frekk altså, er oppriktig nysgjerrig. Husker en sak for noen år siden, hvor en dame med en labradorvalp ble stoppet av politiet som mente hun hadde en staff, og fordi hun ikke hadde fått stamtavle fra oppdretter enda fikk hun et problem med å bevise hundens legitimitet. Det fikset seg, men det var likevel rett før valpen ble avlivet. Jeg får en kopi av foreldrenes veterinærattester :rolleyes2: Siter
Guest Belgerpia Skrevet 13. August 2010 Rapporter Skrevet 13. August 2010 Vil presentere den nye gutten vår, Obelix :rolleyes2: Jeg skal lage en råd her der jeg presenterer ham. Mon tro hvor mye refs jeg kommer til å få. Sånne blandinger pleier å sette mange følelser i sving, selv om at valpene ikke var planlagt. Ved import av renraset staff må en ha blodprøver for å bevise foreldreskap og at det er en lovlig rase i Norge. Hvordan løses det praktisk med blandingshunder? Spør av oppriktig nysgjerrighet, en har jo hørt noen skrekkhistorier om blandingshunder som er krevd avlivet av politiet fordi en ikke kan bevise at de er blanding av lovlige raser. Jeg sier som Emma, jeg ville vært veldig veldig engstlig om jeg ikke hadde dokumenter ala stamtavle MED DNA blodtyping som sa hvem foreldrene var. Jeg tror overhodet ikke det hjelper deg å ha en veterinærattest og en mikrochip - det beviser ingenting. Du trenger DNA fra mor, far og valp - og da gjerne også kopi av stamtavle til både mor og far osv. Siter
SFX Skrevet 13. August 2010 Rapporter Skrevet 13. August 2010 Jeg får en kopi av foreldrenes veterinærattester :rolleyes2: Takk for opplysningene - alltid kjekt å vite hvordan slikt fungerer. Siter
Tyfonia Skrevet 13. August 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 13. August 2010 Jeg sier som Emma, jeg ville vært veldig veldig engstlig om jeg ikke hadde dokumenter ala stamtavle MED DNA blodtyping som sa hvem foreldrene var. Jeg tror overhodet ikke det hjelper deg å ha en veterinærattest og en mikrochip - det beviser ingenting. Du trenger DNA fra mor, far og valp - og da gjerne også kopi av stamtavle til både mor og far osv. Begge foreldrene er mikrochippet og numrene deres vil stå på veterinærattesten. Foreldrene kan spores opp til "oppdretter" og hun vil bli kontaktet av dem dersom det oppstår problemer. Siter
Recommended Posts