Gå til innhold
Hundesonen.no

En prestentasjon av kattene på Kåsmoen


Raksha

Recommended Posts

På høy tid å presentere de søte små.

Får starte med mamma Fuji:

4842015536_7761031519.jpg

Mammakatten over alle katter. Flyttet inn hit med to 8 uker gamle kattunger, da det ikke fungrerte hos fostermor lenger. Brukt to dager på å finne roen, og etter to dager adopterte hun likegodt hele kattebanden her, så nå har hun to egne unger og 7 adoptivbarn. :ahappy: Hun er ikke spesielt kosete, men pratsom til tusen. Vil gjerne ha med seg alt som skjer, og lengter stort etter å få gå ut. Det skal hun få når jeg er sikker på at hun ikke dier ungene lenger, så jeg kan gi henne p-piller frem til hun skal under kniven.

Hun smeller bikkjene over nesa, uten klør, om de er for bråe eller trenger henne opp i et hjørne, og stopper Snusern i fart med et skikkelig fres. Hun skal bo her for evig og alltid. :hyper:

Kodak, Fujidatter:

4842015990_e679d38f81.jpg

Denne frøkna har ikke ro i rompa. Hun er høyt og lavt, hele tiden. Litt forsiktig med folk, og jeg har enda ikke hørt henne mjaue. Hun elsker å leke, både med de andre ungene og med meg. Skal se på alt jeg gjør, og er aldri langt unna der noe skjer. Klatre rett opp dører, turne i hyllene og kvesse klør på dørstokken. Gleder meg virkelig til å se hennes egenskaper som musejeger etterhvert.

Og hun er usansynlig vakker. :D

4805051558_d53e021379.jpg

Hun skal også bo her. :)

Nikon, Fujisønn:

4841395017_e0363606a9.jpg

Nikon har en fotfetish. Mine tær er innmari gode å smake på, det samme gjelder hundebeina. Han er katten man alltid snubler i. Leken og nysgjerrig, heller ikke utpreget kosepus, men vil veldig gjerne være i nærheten. Han finner man somregel i bunnen av en haug med sovende kattunger. Og jeg tror han blir en stor gutt etterhvert. Leken og fryktelig søt. Eiesyk på lekene, så når han fanger leken så skal han stikke av med den og ha den helt for seg selv. Alle som kommer i nærheten får høre at han har stemme! Han har også arvet endel av pratingen til mamman sin. :D Han skal også bo her. :)

Ziva

4841393185_75de2f651b.jpg

Hun er lederen av firerbanden. Har tre kullsøsken her. Lita nydelig snuppe, med personlighet verdig en tiger. Hun er frempå til tusen, skal ha med seg alt som skjer, klatrer på meg, klatrer i hyllene, er høyt og lavt, kan også være skikkelig kosepus som maler så hele kattungen dirrer. :) Hun snek seg inn i hjertet mitt første kvelden, og selv om jeg prøver til stadighet å si at hun skal flytte, så har Margrete og Linkr bestemt at hun skal bo her. Så da får jeg vel bare bøye meg for overmakten og si at frk. Ziva skal være her. :(

Tony og Timmi

4842015758_045c942cdd.jpg

Disse to er Knoll og Tott. De må nevnes i samme setning, siden de stort sett driver å bøller med hverandre. Tony er den som sitter til høyre på bildet, mens Timmi ligger og bøller i forgrunnen. Kosepuser! Begge to er innmari glade i kos. Timmi er et par ekstra hakk glad i mat, og er derfor litt større enn broren sin. Tony har et nytt hjem som venter på seg, og jeg lurer på om ikke jeg må prøve å overtale dem til å ta Timmi også. :ahappy: Disse er kullbrødrene til Ziva og Ariel.

Ariel

4841394139_9a17bba170.jpg

Lille, søte, yndinge, frøken Ariel. Hun er søt som sukker! Men ikke la dere lure, hun har egne meninger om ting og tang, og jeg er ikke helt overbevist om at jeg er tilgitt for ormekurene enda. Hun er bitteliten, og passer perfekt i hånden min, og sove inntil halsen min er best. Litt forsiktig, men snur man ryggen til så freser hun rundt og bøller med resten av gjengen. :( Noen hakk roligere enn resten av søsknene sine, men absolutt ikke lat og treg. Må legge til at hun ønsker seg et hjem med masse kos.

Didi

4841398709_f63f684b99.jpg

Lille Sorthvit aka Didi, som ikke er så lita lenger. :D Hun er sky for mennesker og hunder, men fryktelig leken, så lar seg lett invitere med på lek. Hun brukte første uka her til å bo bak vaskemaskina, nå er hun aldri der lenger. Hun kan fint komme bort og snuse litt på meg, og jeg kan kose litt på henne når hun ligger og sover, men hun liker meg ikke helt før jeg finner frem leka. Da våkner panteren i frøkna og hun hopper og spretter som om hun aldri har gjort annet. :D Hun ønsker seg et nytt hjem etterhvert, fortrinnsvis et hjem uten for mye bråk og med folk som setter pris på å leke. Didi er stort sett aldri langt unna søster Lucy Liu.

Lucy Liu

4842012106_a2e9d817e5.jpg

Denne damen kommer til å bli en riktig skjønnhet når hun blir stor. Har lang fin brunsvart pels, og et helt fantastisk ansikt. :D Hun er litt sky enda, men tør stadig opp. Er med og leker og bøller masse. Ekte matvrak da - så hun er aldri langt i fra matskåla. Hun og Didi er svært knyttet til hverandre, så om jeg får viljen min så får de to bo sammen. Men spørs hvor enkelt det er å få til. Hun ønsker seg et hjem med noen som vet hva det vil si å ha en langhårskatt.

4842015258_c555a1b17a.jpg

Og sist, og minst, Charlie:

4842010520_628e53bec6.jpg

Lille Charlieminstemann. Han er liten, han. Og har en stor pels han skal fylle etterhvert. :D Han er fryktelig søt, en forsiktig liten fyr som må tenke på ting før han gjør det. Syns fremdeles at folk er litt skumle, men blir stadig tryggere. Vil gjerne leke, men trenger igjen litt tid på seg. Er ikke spesielt redd hundene, og vandrer rundt som en levende hybelkanin. :D Ønsker seg et hjem med masse oppmerksomhet. Gjerne med andre firbeinte han kan ligge inntil, varme er viktig for denne karen. Hvor mye han veier nå vet jeg ikke, men da han ble hentet inn (født ute) så lå han på rundt 380 gram, i en alder av 8 uker. Antakeligvis blir han normalstor som voksen, for han spiser godt og vokser tydelig, men har endel å ta igjen før han blir like stor som søstrene sine.

Om noen ønsker seg kattunge, så er det bare å hyle ut. Er dyrebeskyttelsen avd. hedmark som har siste ordet, men jeg videreformidler kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig snill og god!

Må sende en kjempe klem for at det finnes sånne som deg der ute i verden.

Skulle gjerne gitt et hjem til en av de, men det vil aldri gå med ene hunden her.

Håper uansett at alle finner gode hjem, de som skal bo oss deg har jo allerede funnet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen se på Charlie da :ahappy: Fy søren for en hærlig sak! Skulle gjærne gitt ham et hjem. :hyper: Har "dessverre" to katter fra før, gamledamen blir nok ikke spesielt glad om hun får enda et kraphyl i hus. :D Tror nok han ender opp som en stor fin sak jeg! Ser bare ene pusen her i hus, tynn og beinete i en alder av ca 8 uker, levd på skiver fra ungdommskolelevene. Hun er nå en av de tøffeste og største hunkattene jeg har møtt.

Ariel høres forresten veldig lik ut som gamledamen her i hus, fine pusesaken sin det :ahappy:

Må innrømme jeg er svak for Fuji også, skilpadde tabby :D *sukk* En dag skal jeg ha en slik en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*pusteproblemer* Jeg vil også ha huset fullt av kattunger!! Ja, visst pokker! Om vi flytter dit vi vurderer nå, så skal det bli kattepensjonat i kjelleren! Masse kattunger overalt, og kaaaaanskje jeg i værste fall må godta et bilbytte... Pokker altså, jeg sliter...

Anette? Flytte inn hos deg jeg... så kan ikke mannfolk nekte meg noe lenger! :lol:

Du tar imot meg, 2 hunder, 4 katter og en knert du? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

*pusteproblemer* Jeg vil også ha huset fullt av kattunger! Ja, visst pokker! Om vi flytter dit vi vurderer nå, så skal det bli kattepensjonat i kjelleren! Masse kattunger overalt, og kaaaaanskje jeg i værste fall må godta et bilbytte... Pokker altså, jeg sliter...

Anette? Flytte inn hos deg jeg... så kan ikke mannfolk nekte meg noe lenger! :(

Du tar imot meg, 2 hunder, 4 katter og en knert du? :(

ahh, la meg ta meg av lars! haha. :lol:

så mange søte små. synd at pus hater alle andre katter. ):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*pusteproblemer* Jeg vil også ha huset fullt av kattunger! Ja, visst pokker! Om vi flytter dit vi vurderer nå, så skal det bli kattepensjonat i kjelleren! Masse kattunger overalt, og kaaaaanskje jeg i værste fall må godta et bilbytte... Pokker altså, jeg sliter...

Anette? Flytte inn hos deg jeg... så kan ikke mannfolk nekte meg noe lenger! :(

Du tar imot meg, 2 hunder, 4 katter og en knert du? :lol:

:( Kom igjen!

Synd å si det, men gleder meg litt til den dagen jeg kan gå på do igjen uten å ha minst en kattunge i fanget og fire som kvesser kløra på buksebeina mine og en som skal opp på skuldrene mine. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekos med selskap på do, og tilskuere når jeg pusser tenna. Da tar man nemlig løpefart og klatrer rett opp beina mine. Er litt høyt og ekkelt å hoppe opp syns noen av dem. Trenger jeg å si at beina mine ser ut som jeg har vært i krig med tapetkniv? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...