Gå til innhold
Hundesonen.no

Jokking


malika

Recommended Posts

Jeg har en valp på 10 uker som allerede begynte å jokke på den andre hunden vår (18mnd). Men har også sett den eldste prøvde å jokke på valpen, stoppet det da.

Hvorfor skjer dette så tidlig? Og hva ville dere gjort i den situasjon? Jeg har tatt henne bort, slik at hun ikke får lov til det.

Er bare skikkelig forfær at de gjør slik i så tidlig alder. Har hatt 2 hunder før og har ikke sett dette før valpen da var ca 6 - 7 mnd gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jokking er ikke nødvendigvis et tegn på kåthet, men like ofte tegn på stress. Og det er noe som lett kan skje når det kommer en ny valp i huset, det blir nye rutiner og mye som skjer. Jeg ville tatt hunden bort/skilt dem, og roet dem ned, gjerne med å legge dem på plassen sin eller bare der de er, og stryke dem til de roer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare i form av rolig lek at det skjer. Har ikke hatt kåthet i tankene da det er 2 tisper det er snakk om og den ene er bare valpen. Synes det er underlig at det oppstår så tidlig. Skal ha dem mer adskilt å se om det roer seg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

det er nok stress. Er det i de fleste tilfellene hos unge hunder. uansett kjønn. Selv om leken eller dagen har sett rolig ut for oss 2 bente, kan det ha vært i overkant mye inntrykk for den lille.

Enig der :icon_redface:

Dette er mest sannsynlig stress. Dette slo ut på valpen min også i den alderen, om han ble for gira osv, det ble rett og slett litt for mye og det resulterte i jokking... Jeg bare avbrøt han rolig og fikk roet han ned, da sovnet han raskt. :cry: Viktig med nok søvn og ro rundt valper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...