Gå til innhold
Hundesonen.no

Hårklipp


MegaMarie

Recommended Posts

Nå har jeg hatt langt hår i flere år. Jeg har hatt lang lugg, skrålugg, pannelugg, sideskill, rett lugg som ikke er pannelugg (ja, det var stygt og jeg klippet det selv :D) etasjeklipp, pannelugg som også kunne brukes som skrålugg (altså en slags skråpannelugg, som jeg likte veldig godt, som jeg forøvrig også klippet selv). Men nå er det på tide med en forandring.

Jeg har vell tenkt de siste gangene jeg har klippet meg at jeg skal klippe det kortere, men jeg er alltid så redd for å gjøre det! For folk kommer hele tiden bort og spør meg om hvor lenge jeg har spart til langt hår osv, og er missunelige fordi de aldri får sitt hår så langt. Hvordan skal man da tørre å ta det steget? :D

Så jeg trenger litt hjelp til å bli dyttet utenfor klippen, bokstavlig talt :D Og forslag til hvordan klippen skal se ut. Jeg tenker skulderlengde sånn ca, jeg tørr ikke å ta mer. Jeg vil ha en frisyre som er lett å frisere og som kanskje kan gjøres mye forskjellig med. Den bør også gi mye volum til håret. Jeg har også litt fall i håret, slik at det blir tatt i betraktning i denne saken.

Legger meg bildet av håret mitt nå :D

4866916998_5a1d7816f5_b.jpg

4866309173_f9ed4bc303_b.jpg

Litt tilfeldige bilder, men jeg kan ta skikkelige om folk trenger det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har ganske samme typen hår som meg. Og hadde sikkert kledd noe ala det jeg har nå, utenom at jeg har tynnet det veldig ut, og klippet veldig opp.

Skal se om jeg finner bildene jeg brukte som ideer.

Men tanken er ihvertfall, hår klipt til skuldrene. Også klippet masse opp, hvor det korteste er toppen av øret. Be f.eks. frisør (om du drar dit) om å klippe sånn at hvis du tar håret bakover så ser det ut som om du har en kort bob :D Det gjør at du har mye variasjon, og du kan ha "kort" hår bare ved å fikse litt, også "langt" rett etterpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har ganske samme typen hår som meg. Og hadde sikkert kledd noe ala det jeg har nå, utenom at jeg har tynnet det veldig ut, og klippet veldig opp.

Skal se om jeg finner bildene jeg brukte som ideer.

Men tanken er ihvertfall, hår klipt til skuldrene. Også klippet masse opp, hvor det korteste er toppen av øret. Be f.eks. frisør (om du drar dit) om å klippe sånn at hvis du tar håret bakover så ser det ut som om du har en kort bob :D Det gjør at du har mye variasjon, og du kan ha "kort" hår bare ved å fikse litt, også "langt" rett etterpå :D

Det tror jeg nok at jeg trenger å se bilde av ja xD For jeg skjønte ikke den forklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville klippet skulderlengde, og så fått det klippet mye opp, med skrålugg. Da kan du rufse det til, og ha rufsete og rocka hår (kjempekult), eller du kan la det ligge glatt. Dersom du har fall kommer også dette mye mer frem med oppklippet hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville klippet skulderlengde, og så fått det klippet mye opp, med skrålugg. Da kan du rufse det til, og ha rufsete og rocka hår (kjempekult), eller du kan la det ligge glatt. Dersom du har fall kommer også dette mye mer frem med oppklippet hår.

Sånn jeg tenkte, om klipper man det nok opp, så kan man da også få det til å se ut som som en bob.. meeeen får ikke lastet bilder opp på pc'en min. Men skal surfe litt rundt senere (når jeg kommer hjem til meg selv) og se om jeg finner noe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville klippet skulderlengde, og så fått det klippet mye opp, med skrålugg. Da kan du rufse det til, og ha rufsete og rocka hår (kjempekult), eller du kan la det ligge glatt. Dersom du har fall kommer også dette mye mer frem med oppklippet hår.

Ja, det var noe slikt jeg tenkte :D Jeg har liksom et bilde i hodet mitt over hvordan det skal se ut ;D Men jeg liker egentlig ikke at jeg kommer til å få mer fall i håret :D Hvor mye mer fall tror dere jeg vil få om dere ser utifra hvor mye fall jeg har i håret nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp opp til skuldrene og klipp litt etasjer rundt fjeset :D slik at du rammer inn fjeset litt. Du er jo så søt :D

Ellers tror jeg det lille fallet i håret du har kommer til å fortsette å være såpass lite at det bare blir pent. :D

Jeg klippet jo mitt fra litt lengre enn ditt og opp til en bob, samt Skallet meg på ene siden *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp opp til skuldrene og klipp litt etasjer rundt fjeset :aww: slik at du rammer inn fjeset litt. Du er jo så søt :aww:

Ellers tror jeg det lille fallet i håret du har kommer til å fortsette å være såpass lite at det bare blir pent. :aww:

Jeg klippet jo mitt fra litt lengre enn ditt og opp til en bob, samt Skallet meg på ene siden *ler*

Takk for svar :) Jeg fant bilde av noe jeg syns var fint, bare jeg ville hatt det litt lengre, men hun hadde veldig sideskill. Jeg har jo egentig midtskill, men er det mulig å få en annen skill?

Link til bildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint mulig å bytte skill. Men da ville jeg kanskje begynt mens du har langt hår, for da har du mer tyngde som kan hjelpe skillen å tilpasse seg.

Selv har jeg hatt mange forskjellige skill :aww:

Men ofte så prøver jo frisøren å finne din skill når du er der og skal klippe deg, skal jeg da si at jeg egentlig har midtskill men vil nå ha den som sideskill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie sier "hade" til sitt lange hår ved å krølle det en siste gang før det alt forsvinner på tirsdag :whistle: Da kommer det til å ligge igjen på gulvet hos frisøren, i lag med litt saltvann fra Marie's øyner.

4890886577_8e27d3047b.jpg

Og nei, alt er ikke negativt ved å klippe det. Jeg gleder meg faktisk :rolleyes2: Men det blir litt trist og skumli likevell :fish: Dere skal så klart få bilde av resultatet :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...