Gå til innhold
Hundesonen.no

Nissan Qashqai og hundebur


SchäggApen

Recommended Posts

Jeg har ikke erfaring med bilen, men det bør være mulig å spore opp mål på bagasjerommet, eller til og med også prøvekjøre en før du kjøper? Og i så fall kan du jo måle og evt prøve med buret selv? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med bilen, men det bør være mulig å spore opp mål på bagasjerommet, eller til og med også prøvekjøre en før du kjøper? Og i så fall kan du jo måle og evt prøve med buret selv? :D

Jeg har ikke bilbur nå (bruker bilsele), så det blir vanskelig å prøve bilen med bur.

Jeg har nå vært en tur i bilbutikken og tatt noen mål. Høyden i bagasjerommet var 71cm. på det laveste punktet. Skal jeg greie å få buret inn og ut uten å ripe opp innventaret, så bør nok ikke buret være særlig høyere enn ca. 65cm.

Hvor høyt bur har dere andre med schäfer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta bilde etterpå, har 2 skråbur, ene er fra dogman, andre er no sveiset greier som er hakket større. Det største buret må inn først (pga kanten bak) også dogman buret. Med 2 bur har vi 0 plass til bagasje baki. Må bruke baksetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den vanlige nissan quiashqaien og har to skråbur baki, usikker på hvordan +2 er i forhold.

Høyde og bredde tror jeg er likt som på +2, men +2 har selvfølgelig lengre bagasjerom når de 2 ekstrasetene er lagt ned. Det er høyden jeg er litt skeptisk til.

Jessie er 8 måneder gammel, og allerede større enn de fleste fullvoksne schäfertisper. Hva har du i det største buret ditt? En voksen BC?

Hadde egentlig bestemt meg for en +2 med Tekna utstyrspakke og 4x4, men etter å ha kikket litt på Mitsubishi Outlander begynner jeg å bli litt i tvil. Virker som jeg sitter høyere og har bedre oversikt i Outlanderen. Det er nok også bedre plass til hunden. I Qashqaien får jeg mer utstyr og glasstaket som jeg likte kjempegodt.

Dette blir et vanskelig valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde og bredde tror jeg er likt som på +2, men +2 har selvfølgelig lengre bagasjerom når de 2 ekstrasetene er lagt ned. Det er høyden jeg er litt skeptisk til.

Jessie er 8 måneder gammel, og allerede større enn de fleste fullvoksne schäfertisper. Hva har du i det største buret ditt? En voksen BC?

Hadde egentlig bestemt meg for en +2 med Tekna utstyrspakke og 4x4, men etter å ha kikket litt på Mitsubishi Outlander begynner jeg å bli litt i tvil. Virker som jeg sitter høyere og har bedre oversikt i Outlanderen. Det er nok også bedre plass til hunden. I Qashqaien får jeg mer utstyr og glasstaket som jeg likte kjempegodt.

Dette blir et vanskelig valg.

Det største buret har en fullvoksen BC i seg, det "lille" har corgi'en. BCen kan fint ligge i dogman buret (hun vil bare være med...betydde ikke så mye hvilket bur :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største buret har en fullvoksen BC i seg, det "lille" har corgi'en. BCen kan fint ligge i dogman buret (hun vil bare være med...betydde ikke så mye hvilket bur :aww:)

Takk for svar. Det ser ut som det er plass til enda et litt høyere bur enn det du har, så da bør det ikke være noe problem å få plass til Jessie heller.

Skal ta meg en ny tur til Mitsubishi-forhandleren også, og kikke nøyere på Outlanderen før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...