Jump to content
Hundesonen.no

Nissan Qashqai og hundebur

SchäggApen

Recommended Posts

Jeg har ikke erfaring med bilen, men det bør være mulig å spore opp mål på bagasjerommet, eller til og med også prøvekjøre en før du kjøper? Og i så fall kan du jo måle og evt prøve med buret selv? :wub:

Jeg har ikke erfaring med bilen, men det bør være mulig å spore opp mål på bagasjerommet, eller til og med også prøvekjøre en før du kjøper? Og i så fall kan du jo måle og evt prøve med buret selv? :D

Jeg har ikke bilbur nå (bruker bilsele), så det blir vanskelig å prøve bilen med bur.

Jeg har nå vært en tur i bilbutikken og tatt noen mål. Høyden i bagasjerommet var 71cm. på det laveste punktet. Skal jeg greie å få buret inn og ut uten å ripe opp innventaret, så bør nok ikke buret være særlig høyere enn ca. 65cm.

Hvor høyt bur har dere andre med schäfer?

Jeg har den vanlige nissan quiashqaien og har to skråbur baki, usikker på hvordan +2 er i forhold.

Hvordan er den ellers, plassmessig? Er det plass til noe annet enn de to burene? (bagasje, pluss unge i baksetet?)

Kan ta bilde etterpå, har 2 skråbur, ene er fra dogman, andre er no sveiset greier som er hakket større. Det største buret må inn først (pga kanten bak) også dogman buret. Med 2 bur har vi 0 plass til bagasje baki. Må bruke baksetene.

Jeg har den vanlige nissan quiashqaien og har to skråbur baki, usikker på hvordan +2 er i forhold.

Høyde og bredde tror jeg er likt som på +2, men +2 har selvfølgelig lengre bagasjerom når de 2 ekstrasetene er lagt ned. Det er høyden jeg er litt skeptisk til.

Jessie er 8 måneder gammel, og allerede større enn de fleste fullvoksne schäfertisper. Hva har du i det største buret ditt? En voksen BC?

Hadde egentlig bestemt meg for en +2 med Tekna utstyrspakke og 4x4, men etter å ha kikket litt på Mitsubishi Outlander begynner jeg å bli litt i tvil. Virker som jeg sitter høyere og har bedre oversikt i Outlanderen. Det er nok også bedre plass til hunden. I Qashqaien får jeg mer utstyr og glasstaket som jeg likte kjempegodt.

Dette blir et vanskelig valg.

Høyde og bredde tror jeg er likt som på +2, men +2 har selvfølgelig lengre bagasjerom når de 2 ekstrasetene er lagt ned. Det er høyden jeg er litt skeptisk til.

Jessie er 8 måneder gammel, og allerede større enn de fleste fullvoksne schäfertisper. Hva har du i det største buret ditt? En voksen BC?

Hadde egentlig bestemt meg for en +2 med Tekna utstyrspakke og 4x4, men etter å ha kikket litt på Mitsubishi Outlander begynner jeg å bli litt i tvil. Virker som jeg sitter høyere og har bedre oversikt i Outlanderen. Det er nok også bedre plass til hunden. I Qashqaien får jeg mer utstyr og glasstaket som jeg likte kjempegodt.

Dette blir et vanskelig valg.

Det største buret har en fullvoksen BC i seg, det "lille" har corgi'en. BCen kan fint ligge i dogman buret (hun vil bare være med...betydde ikke så mye hvilket bur :D)

Det største buret har en fullvoksen BC i seg, det "lille" har corgi'en. BCen kan fint ligge i dogman buret (hun vil bare være med...betydde ikke så mye hvilket bur :aww:)

Takk for svar. Det ser ut som det er plass til enda et litt høyere bur enn det du har, så da bør det ikke være noe problem å få plass til Jessie heller.

Skal ta meg en ny tur til Mitsubishi-forhandleren også, og kikke nøyere på Outlanderen før jeg bestemmer meg.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...